Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min spiste en skumgummiball


Anette

Recommended Posts

Skal gi henne strimlet asparges (som jeg husker MartineH ga sin) og se ann om hun får feber, kaster opp, forstoppelse eller blir dårlig. Så da får jeg dra på butikken.

Strimlet asparges er vel mer for å kapsle inn skarpe kanter, det blir jo ikke noe problem her liksom..Problemet er at ballen kan sette seg fast i tarmsystemet. Jeg ville ringt vet, en hund her inne døde av en sokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strimlet asparges er vel mer for å kapsle inn skarpe kanter, det blir jo ikke noe problem her liksom..Problemet er at hunden at ballen kan sette seg fast i tarmsystemet. Jeg ville ringt vet, en hund her inne døde av en sokk.

det var nettop det vet sa på telefonen:

Se ann, om hun kastet opp ble dårlig,fikk feber etc.

hun parterte ballen ganske mye så antar det meste hun fikk i seg var mindre biter. Vi fikk fjernet den største og mye smått og kastet i søpla. Men en god halv ball til 3/4 forsvant i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi henne strimlet asparges (som jeg husker MartineH ga sin) og se ann om hun får feber, kaster opp, forstoppelse eller blir dårlig. Så da får jeg dra på butikken.

Asparges brukes vel i hovedsak hvis hunden har fått i seg noe skarpt som kan skjære hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har måttet tvinge Uva til å kaste opp to ganger. Da blanda vi ut ei teskje salt i littegrann lunkent vann, sugde opp i ei engangssprøyte og spruta bak i halsen hennes. Det gikk bare 2-3 minutter før hun kasta opp, begge gangene.

Har hørt at salt ikke er bra, men jeg hadde ikke tatt sjansen på en skumgummiball fast i tarmene jeg.. :hmm:

(Uva har slukt pip'er i lekene sine hun, det tar jeg heller ikke sjansen på at går gjennom systemet på naturlig vis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spytta hun det rett ut igjen? Vi spruta i svelget, slik at hun slapp å smake på det samt ikke kunne spytte ut igjen.

Aner ikke hvor mye vann, et par spiseskjeer kanskje? Bare nok til at saltet blir "flytende" liksom.

Hvis det er vanskelig å få i henne ville jeg kanskje latt være, tror ikke det er så trivelig for hunden med masse salt i kjeften. Men mente ikke veterinæren at hun burde få dette opp igjen? Jeg har hørt at skumgummi er litt kritisk å få ut igjen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spytta hun det rett ut igjen? Vi spruta i svelget, slik at hun slapp å smake på det samt ikke kunne spytte ut igjen.

Aner ikke hvor mye vann, et par spiseskjeer kanskje? Bare nok til at saltet blir "flytende" liksom.

Hvis det er vanskelig å få i henne ville jeg kanskje latt være, tror ikke det er så trivelig for hunden med masse salt i kjeften. Men mente ikke veterinæren at hun burde få dette opp igjen? Jeg har hørt at skumgummi er litt kritisk å få ut igjen jeg..

nå ringte vi igjen, vi prøvde først som det står på Nøtterøy Dyreklinikk om ren salt bak i munn, dette spiste hun bare opp. Vannsaltet fikk vi ikke godt nok bak derfor kom nok mesteparten i retur.

Men nå ringte jeg vetten igjen og hun mente det var bare å la det komme naturlig ut og gi henne asparges og vanlig mat. Så :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om hun mener det ikke er farlig så.

Men asparges er, som andre har sagt, for å "pakke inn" skarpe kanter hvis hunden har spist noe som kan skrape den opp innvendig, det har ikke noen annen funksjon enn det :)

hun mente det kunne hjelpe på å få bitene ut. Så vi får gi asparges og hundemat og se ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ta det litt med ro jeg og bare fulgt godt med på hundens allmenntilstand. Hunder spiser mye rart, og det aller meste kommer ut igjen på normalt vis. :)

Altså, på Amiga og Issi har jeg 0 problem med å dømme almenntilstand, men med en gammel border som for dte meste ligger og sover og er lite futt i er det ikke like lett.

Vi får se ann til imorgen, og se om det kommer noe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Nora spiste mye godteri gav jeg henne en liten teskje salt. Etter "oppskriften" skulle hun spydd etter noen minutter, men spydde ikke før en time etter :)

nå har det gått 2 timer uten at noe har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...