Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen 30-31.07


Krilo

Recommended Posts

Siden dette var Leo sin aller første utstilling må jeg bare skryte av han, og oppretter like gjerne en tråd hvor alle kan dele resultatene fra helgens utstilling i sommersola :)

Leo stilte i ring 5,Med Leif-Herman Wilberg som dommer, hannvalp 4 mnd (finsk lapphund). Han stilte mot ei tispe på 6 mnd. Og lille klumpen min spaserte ut av ringen med BIR :D Vi hadde ikke særlige forhåpninger om resultatet før vi entret da Leo stort sett bare må bort og hilse på alt og alle, så vi så jo for oss hvordan han kom til å være i ringen, men der lurte han oss og gikk veldig bra til å være første gang for både han og oss :) det var så ekstremt varmt at vi avsluttet etter den runden, Leo hadde ventet i over 1 time fra da vi skulle begynt til han fikk begynne, han var fryktelig sliten og varmen tok på både han og oss, vi fant ut at det var like greit å gi oss da og la han få denne positive erfaringen med utstilling og ikke være lengre og risikere at vi ødela for senere tid.

Dommeren var utrolignherlig, flink og snill, og Leo likte han veldig godt og delte ut litt kos til han :aww:

Her kommer kritikken vi fikk:

4 mnd, velbygd baby, tilstr str og kraft, ganske kort, fint hode, norm vink, litt fallende kryss og litt lavt ans hale, ennå valpe ull, bevg seg lett m bra steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste liten fikk jeg skaffet sjåfør til denne utstillingen! Min far kjørte, mot at jeg tok hans båtvakt. I dag var det vår dag! - til tross for at jeg sopa rundt i ringen etter 12 timer uten søvn!

Dommeren vi skulle stille for het Frank Christiansen.

En venninde av meg, handlet Jatzy for meg i dag. Og hun er en dyktig handler! Hun handlet værdens beste Jatzy til BIR med CK og CERT :D :D ! Konkuransen var ikke sånn kjempe hard, hun ble stilt mot en Svensk tispe, da det bare var 2 av 3 påmeldte aussier som stilte. Uansett er jeg kjempe takknemlig for super handling fra en super handler! Jeg hadde ikke klart, å vise Jatzy så pent selv!

Selv gikk jeg med guttvalpen vår Ludo i 6-9 mnds klasse, jeg grua meg litt, for forrige gang var han helt tullete og hadde ikke en fot bakken. Men vi har trent, og trening gir resultater. Ludomannen travet som en prest, men var tydelig affisert av varmen stakkars, så jeg fikk ikke opp farten på ham, eller stilt ham noe pent opp. Men han klinka til med BIM-valp i konkuranse med to tisper i 4-6 mnd klasse.

Så var det bare å vente, og vente, på gruppa. Jeg skulle stille Jatzy selv i gruppa, siden jeg aldri har gjort det før, tenkte jeg at det er en fin erfaring å ha. Men, desværre for vår del, ble det i siste liten oppgitt om dommerendring i gruppa, noe som gjorde at den Svanske dommeren Kurt Nilsen, ble vikar for Frank Christiansen, i bedømmelsen av gruppe 1. Så da ble vi uplasserte, litt kjedelig, siden dommer Frank Christiansen virkelig likte Jatzy. Men men, en erfaring rikere ble vi da, og jeg er uansett stolt over BIR og CERT på Jatzy, og BIM-valp på Ludo :D .

Alt i alt en super ( varm! ) utstillings dag :D:lol:

Og ikke minst, gratulerer til alle som ar gjort det bra, og lykke til neste gang til de som kanskje ikke nådde helt opp. :D:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro med Issi for hennes debut med meg :wub:

Lille tøtta måtte bli litt hjernevasket før vi gikk inn at vi ikke trente LP nå :whistle:

Vi løp rundt og jeg kjente shortsen gled så tempoet ble litt smårart, men vi kronglet oss rundt (dette her var helt min feil :P ) Han synes hun var veldig liten og søt, og selvom hun var liten gjorde det ingenting sa han. Var en veldig hyggelig dommer og han forklarte veldig godt ting noe som var behagelig.

Issi fikk Very good og kritikken ble:

Meget god type, litt under middels stor. Utmerket hode og utrykk med godt kjønnspreg. Meget korrekt kropp. Skal ikke bli tyngre. Midells korrekt benstamme med bra vinkler. Litt avfallende kryss. Kunne vært lengre i lenden. Bra bevegelser som tåler mye større fart.

Veldig stolt av henne, han løftet og tittet og knadde på henne og hun godtok alt og var veldig flink. Neste gang får vi ha høyere tempo gitt ;) ryggen får jeg gjort lite med. Men hun er fortsatt like fantastisk her i huset :wub:

Veldig bra dag for henne, hun lot seg berøre og tok det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Dixon (8mnd) begge dager og søsteren min stilte Vitani(6mnd).

søndagen var riktig nok blodhundklubben sin men den var på samme sted så jeg tar med den og jeg.

Lørdagen gikk ikke sånn suverent for oss. Dixon ble fikk 2 plass blant de 3 påmeldte hannene i klasse 6-9 (ingen i 4-6). og Vitani fikk 3 plass blant de 3 påmeldte tispene i klasse 6-9 (igjen ingen i 4-6mnd). Dommeren likte kraftige Eurasiere og våres er absolutt ikke det. Vitani oppførte seg også som en dust så hun fortjente plassen sin.

I dag (søndag) ble vitani BIR og Dixon BIM i hard konkurranse med hverandre, Dommeren ga de begge Promising. Vitani fikk grei kritikk, Dixon sin var egentlig ganske dårlig.

Edit: tok vekk kritikkene, de tok så stor plass. de står på hjemmesiden hvis noen vil se de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mens jeg var i Danmark med Noah var Hermine med oppdretter på sitt siste valpeshow i Moss. Resultatet ble BIM for en dommer som likte henne svært godt men sa hun trengte å "feste" seg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...