Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs/agility

Dixie

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det født en sort toypuddeltispe som vi skal få fra oppdretteren om ca. 6 uker :D

Jeg skal begynne med agility, og alle i familien skal gå på valpekurs :)

Så spørsmålet er: når kan man begynne med agility og valpekurs o.l? :)

Vi vurderer Oslo Hundeskole :ahappy:

Skrevet

Det blir anbefalt om vente til hunden er ferdigutviklet før du begynner med agility, med tanke på belastning. Men du kan alltid begynne tidlig med grunnferdigheter. :) Som: sitt og bli ved start Springe gjennom hindrene med bommen liggende på bakken, slik at hunden lærer seg den grunnleggende, springe igjennom tunneler og slikt. :)

Skrevet

Det blir anbefalt om vente til hunden er ferdigutviklet før du begynner med agility, med tanke på belastning. Men du kan alltid begynne tidlig med grunnferdigheter. :) Som: sitt og bli ved start Springe gjennom hindrene med bommen liggende på bakken, slik at hunden lærer seg den grunnleggende, springe igjennom tunneler og slikt. :)

ok, takk :) men anbefaler du å gå på valpekurs? :)

Skrevet

Valpekurs er alltid bra for å få et godt grunnlag for hund og eier, en lærer der den grunnleggende kontakten og lydigheten. Så ja, jeg vil anbefale et valpekurs for å få hjelp til å bygge en god plattform å bygge videre trening på. En kan aldri gå rett på å trene apparat og hele øvelser, verken i lydighet eller agility eller noe. En må ha grunndressuren på plass, og den kan en starte med når valpen hentes - som i at hunden lærer hva den heter, lærer belønningsformer, lærer kontakt, lærer innkalling, lærer å lære, også videre.

Skrevet

Valpekurs anbefales virkelig, da du lærer hvordan du skal håndtere ulike situasjoner. Alder pleier å være fra 2 mnd til rundt 6 mnd +/-. :)

Agilitykurs bør du vente med til hunden er minst 10 mnd. Dette pga belastningen av å hoppe hindre klatre på møne osv. Agility er veldig belastende for hunden. :)

Skrevet

Nå er det født en sort toypuddeltispe som vi skal få fra oppdretteren om ca. 6 uker :D

Jeg skal begynne med agility, og alle i familien skal gå på valpekurs :)

Så spørsmålet er: når kan man begynne med agility og valpekurs o.l? :)

Vi vurderer Oslo Hundeskole :ahappy:

Gratulerer med valp! :ahappy:

Jeg begynte med valpekurs på min forrige hund når han var ca 10 uker gml.

Ang agility er det mye som kan trenes uten hinder. Noen klubber har grunnferdighetskurs i agility hvor også valper får delta. (f.eks Gilabb Hundesenter)

Her er også noen tips :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...