Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til tispevalp?


Alidahol

Trenger et fint navn til basenjivalpen min!  

36 stemmer

  1. 1. Noen av disse?

    • Ruby
      8
    • Perle
      7
    • Roxy
      7
    • Nemi
      6
    • Xena //uttale: zena//
      8
    • Athena
      2
    • Cinnamon
      8
    • Carmen
      5
    • Chanel
      4
    • Bonnie (and Clyde?)
      4
    • Jasmin / Yasmin
      3
    • Noel
      6
    • Scarlett
      3
    • Tiara / Kiara
      10
    • Naomi
      6
    • Sabina
      2


Recommended Posts

Jeg leter etter det perfekte navnet til valpen min, og har lyst å gi henne et søtt navn som samtidig har klasse og er spesielt. Har enda ikke møtt valpen, så leker meg foreløpig bare med navn jeg synes er fine, så får jeg heller se hva som passer henne best når jeg skal besøke henne.

Stem på det du synes er finest, eller kom med forslag på lignende navn i samme dur! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :)

Yodel: Hehe, måtte jo nesten det! :D Ja, du blir nok sikkert nødt å hjelpe meg litt, klarer ikke bestemme meg. Har sett gjennom en del sider og silt ut de navnene jeg likte best, så får jeg heller vente til jeg kommer på besøk. Så får vi se da hvilket navn som kler henne best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått vite hvilken av valpene jeg får! Det blir Snute (fra I-kullet hos Kingwanas!)

Legger ut bilde av sukkerklumpen, så kanskje noen kan hjelpe meg å finne ut hva som passer henne?

Hun ser ut til å være en skikkelig søt og gøy liten jente! :wub:

5usnute3.jpg

5usnute2.jpg

kost.jpg

Noen som har noen passende forslag? :icon_redface:

post-9848-0-67195700-1311963080_thumb.jp

post-9848-0-30225200-1311963099_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg synes kanskje det blir litt for kallenavn-aktig... :icon_redface:

Min hund heter Pøbel, er ikke DET kallenavnaktig, så vet ikke jeg! :lol: Ja, også skal jo jeg være deleier med Kamar. Kamar var liksom litt mer gjennomtenkt enn Pøbel (han var en riktig Pøbel som valp, og det var det han begynte å reagere på), kjenner jeg.

Men jeg synes også Cinnamon er fint, forkortet Cinni. :) Eller Dunia, som betyr jord (earth) på swahili (et avspråkene de snakker der rasen kommer fra)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund heter Pøbel, er ikke DET kallenavnaktig, så vet ikke jeg! :lol: Ja, også skal jo jeg være deleier med Kamar. Kamar var liksom litt mer gjennomtenkt enn Pøbel (han var en riktig Pøbel som valp, og det var det han begynte å reagere på), kjenner jeg.

Men jeg synes også Cinnamon er fint, forkortet Cinni. :) Eller Dunia, som betyr jord (earth) på swahili (et avspråkene de snakker der rasen kommer fra)?

Hehe, sant nok! :D Vi får se, tenker at jeg skal uansett ikke bestemme meg for noe navn før på mandag, siden vi skal besøke dem da :)

Vi er i Sulitjelma ca annenhver helg/uke :) Mannen er derfra (Mens jeg er søring utflyttet til nord :P)

:)

Cinnamon var kjempfint!

Åja, det er jo ikke langt unna nei! Er utflyttet bergenser jeg! :P Ja, som noen andre skrev her i tråden litt før, cinnamon evt. Cinni hadde passet siden hun nesten er kanelfarget! :P

Jeg er litt for og bruke kennelnavnet i kallenavn også jeg da.

Siden hun heter image, tenkte jeg f.eks Immi/ Imme

Har tenkt på det, men har da gått etter noe som har med elementet jord da, siden hun er "image of earth".

Gaia, gresk for "jord"?

fant det navnet da jeg søkte på behindthename.com, men følte at det minnet meg mer om bussene i Bergen, siden buss-selskapet der het Gaia tidligere! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera! :)

Det er såå herlig å følge med på valpetiden.. Og kjempe koselig.;)

Tror nok valpen får det rette navnet sitt når du har vore å helst på den og blitt lite granne kjent med den.:)

Lykke til videre!

Tusen takk! Ja, har vel egentlig funnet de 3 navnene jeg liker best, så får jeg jo møte henne på mandag før jeg skal hente henne på torsdag, så får tenke litt på det de dagene i mellom! Men om noen nå kommer med et navn jeg faller pladask for, så kan det jo være at det blir det også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...