Gå til innhold
Hundesonen.no

Kompetanse, kompetanse...?

L.M.

Recommended Posts

Har tenkt litt på dette rundt god kompetanse med hund :P Jeg har tenkt på å muligens søke deltidsjobb på kennel, hundehotell e.l., men når jeg tenker over hva "CV-en" min hadde fortalt arbeidsgiver, er jeg ikke stort imponert selv :P Jeg er 17år, har aldri hatt egen hund (eller familiehund), har egentlig ikke stort som kan tilsi at jeg er erfaren med hund.. Noe jeg da vel heller ikke er...? Dvs., jeg føler meg (dustete nok) lettere erfaren med hund. Jeg har familie og venner som har hatt/har hund, har lånt andres hunder en del, aldri vært usikker blant hund. Kan en del om hunder&hundetrening (mer enn mange andre som har egen), men dette skyldes ren interesse, at jeg rett og slett har sugd til meg alt jeg har kunnet av kunnskap :P Men selvfølgelig, selvom jeg vet ting, betyr ikke det at jeg er erfaren, men helt grønn kan jeg da ikke være? Jeg er trygg og sikker rundt dyra, trives med å jobbe med dem, og vet som oftest hvordan jeg skal takle et problem om det oppstår. Proff er jeg ikke, men grunnlaget til å drive med hund er kanskje der? Ikke veit jeg xD

Er ganske usikker selv på hva jeg kan si jeg har av "kompetanse"/erfaring x) Derfor lurer jeg på hva dere ville tenkt, og hva deres generelle tanker rundt god kompetanse/erfaring med hund er? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å være ærlig og heller superinteressert og positiv, enn å si at du har en kompetanse du strengt tatt ikke har, tenker jeg. Som arbeidsgiver ser man heller på vilje til å lære og abeidsinnsats, enn nødvendigvis så mye tidligere erfaring. Særlig fra en 17åring :D Lykke til med jobbsøknad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å være ærlig og heller superinteresset og positiv, enn å si at du har en kompetanse du strngt tatt ikke har, tenker jeg. Som arbeidsgiver, ser man heller på vilje til å lære og abeidsinnsats, enn nødvendigvis så mye tidligere erfaring. Særlig fra en 17åring :D Lykke til med jobbsøknad. :)

Okei, tusen takk for svar :) Ja, må selvfølgelig ikke skryte på meg mer enn nødvendig, og nettopp derfor jeg lurte på hva folk tenkte når de leste om erfaringen min (det lille som er :P ). Godt å vite at det kan være mulighet for meg til å få jobb med hund selvom jeg ikke har masse å skryte av på CV ^^ Vilje og arbeidsinnsats blir det nok av om jeg jobber med dyr, elsker det :wub: Tusen takk, krysser fingrene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesse for å lære er viktigere enn masse erfarign og ingen interesse.

FOr å ta et eksempel, Cosmo (som er en litt vanskelig fyr å forstå seg på) storkoser seg hos ei jente som aldri har hatt hund før, men som passer cosmo (første gang hun passet hund faktisk) uten noe problem. Fordi hun er interessert og spør!

Har også hatt andre til å passe cosmo som selv har egen hund, hvor det hele endte med dyrlegebesøk pga. "vannskjøtsel" som dyrlegen så pent kaldte det da hun så hunden dagen vi hentet han.

Veldig satt på spissen, men jeg tror du ser poenget mitt! :) Du vil jo også få opplæring går jeg utifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesse for å lære er viktigere enn masse erfarign og ingen interesse.

FOr å ta et eksempel, Cosmo (som er en litt vanskelig fyr å forstå seg på) storkoser seg hos ei jente som aldri har hatt hund før, men som passer cosmo (første gang hun passet hund faktisk) uten noe problem. Fordi hun er interessert og spør!

Har også hatt andre til å passe cosmo som selv har egen hund, hvor det hele endte med dyrlegebesøk pga. "vannskjøtsel" som dyrlegen så pent kaldte det da hun så hunden dagen vi hentet han.

Veldig satt på spissen, men jeg tror du ser poenget mitt! :) Du vil jo også få opplæring går jeg utifra!

Offda, det skar seg nok skikkelig med hunden din og hundepasseren ja, satt på spissen, men jeg skjønner :) Opplæring blir det nok i så fall, det regner jeg iallefall med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...