Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hunderaser er DU?


Bård

Recommended Posts

Hehehe.. Jeg føler du er en gordonsetter jeg. Høy, slank og mørk. En generelt sett frisk rase! Du er lett å gå overens med, men ganske nøytral til folk flest. Flink til å underholde og en morsom fyr! Lett å oppdra og kjefte på uten at det blir noen big deal ut av det. Du har kjempebra avreagering! Du er lettrent og liker godt å være ute i skogen. Men du har også en kjempebra avknapp. Du er veldig vimsete, og man kan aldri stole på at du kommer hjem igjen med de riktige varene fra butikken. Det kan være vanskelig å få kontakt med deg for du lever litt i den egen verden. Det eneste er at du er ganske sta og påstålig, og det passer vel ikke til å være gordon-setter?

I am Kine's cohabitant and I approve this message.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsom tråd :)

Jeg er litt usikker egentlig..

Jeg er blond, ganske lav og har normal kroppsbyggning. Jeg er ganske så aktiv, og elsker lange turer i skogen og på fjellet. Men liker også godt å slappe av, men kan fort bli litt rastløs. Er ganske rolig av meg i de fleste situasjoner, men er kanskje litt reservert mot fremmede. Veldig trofast og åpen mot de nærmeste venner og familie. Kan også være veldig tullete og barnslig. Jeg er nok ganske sta og har sterke meninger.

Jeg tror kanskje jeg kunne vært en liten dalmistispe, bare ikke like glad i folk. Hehe. Eventuelt en terrier av noe slag..

Kanskje noen som har et bedre forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig! Synes du minner om din egen rase - masse humor og humør, kjemper for det du har kjært og tror på, om enn med en litt sliten og plaget sjel.

Hehehe, takk søte du - men jeg har sider jeg ikke viser så godt her inne, da.

Kanskje jeg er en skikkelig bastard, med ulike rasetrekk som kommer fram til ulike tidspunkt.

Edit: Mette, du minner litt om en engelsk springer spaniel jeg kjenner! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Jeg kan skrive ned mine "rasetrekk", så kan dere finne rase for meg :P

Jeg er litt over middels høy, ikke spinkelt bygd, men allikevel ganske slank. Langt, rett og mørkt hår som rekker nesten til korsryggen. Ovalt ansikt og mandelformede øyne med små ører og heller liten nese. Lange bein og armer, kort og bred rygg og brede skuldre og hofter, men smalt liv. Er veldig sosial, leken og ung til sinns, skravlete og har lang lunte, men når jeg først blir sint blir jeg skikkelig sint også, og har tidvis svært dårlig avreagering. Veldig lærevillig når det er ting jeg interesserer meg for, og gjør ikke noe halvveis.

Hvilken rase er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vims: jeg ser for meg deg som setter jeg, ikke bc :lol: Samboen din er mynde/settermix *ler*

Meg selv??? Aner ikke, en stor lat terrier??

:lol: Ok, da, kanskje jeg er blandings; bc og setter? Kan være enig i at hr. Sambo har litt myndetendenser, så kan godt kalle ham mynde/settermix *fnis* Han er jo vakker og elegant som en mynde, sant? :wub:

Du er faktisk en grande, du. En grande som ikke har helt skjønt poenget med å galloppere over endeløse enger :whistle: Det er fordi du også er en grand danois at du og Valpis er som hånd i handske selv om du er en langt myndigere og strengere dame enn lillefrøkna :aww: Himla glad i sofaen din, og kunne sikkert fint bodd i sofaen i dager i strekk :lol: Samtidig er du sta som et esel, og har du først bestemt deg for noe, så gir du deg ikke før det er gjort. Arbeider som en helt når du må (hvis du vil :innocent: )

Er blid og omgjengelig, og går godt med de aller fleste, men er en riktig god vaktbikkje når det trengs og legger ikke fingra i mellom hvis noen tråkker deg eller dine på tærne! Bestemt, men mild. Lettlært, men må ha noe riktig godt å jobbe for - kanskje en cola eller noe sjokkis? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettlært, men må ha noe riktig godt å jobbe for - kanskje en cola eller noe sjokkis? :lol:

Ok ok, av sjel en gd, men jeg mangler totalt massen og elegansen i harmoni, her i gården det vel mest massen *hihi* Og sofaen min :wub: Og ja, jeg gjør nesten hva som helst for en cola og Walters Mandler :lol:

Du, han samboen din har litt sånn myndeblikk innimellom *stirre langt ut i lufta etter noe som ikke eksisterer* og han er like fartsglad og smekker. Og så pene øyne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok, av sjel en gd, men jeg mangler totalt massen og elegansen i harmoni, her i gården det vel mest massen *hihi* Og sofaen min :wub: Og ja, jeg gjør nesten hva som helst for en cola og Walters Mandler :lol:

Du, han samboen din har litt sånn myndeblikk innimellom *stirre langt ut i lufta etter noe som ikke eksisterer* og han er like fartsglad og smekker. Og så pene øyne da!

*Mumle noe om sjokkis & cola og utstillingskonidsjon* :lol::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en malamute...

Sosial når det trenges (går faktisk bra i flokk - believe it or not), men er veldig selvstendig og jobber gjerne alene. Er ikke veldig glad i hodebry (har konsentrasjon som ei flue og går fort lei), men kan jeg få gå på tur, så kan jeg gå langt og lengre enn langt. Det går ikke superfort, men jeg holder koken i akkurat passe tempo. Er rimelig seig og utholdende, men fikser uten problemer late dager uten at noe skjer.

Jeg rusler i flokken med Siri, bortsett fra at jeg ikke takler late dager da... Jeg MÅ gjøre noe hver dag, jeg blir rastløs og aggressiv om jeg ikke får gjort noe, så vi slenger inn en litt halvtam ah her tenker jeg. (definitiv vært skutt fra valpekassa da, med tanke på gemytt og helst :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er jeg da?

Livsnyter av stooor grad, hater trening og ting som krever for mye tenking. (jeg vil gjøre ting ferdig, så slappe av) Liker en tur i skauen, toppen av glede er om det er en bekk eller vann underveis hvor jeg kan dyppe tærne. Er for det meste blid og fornøyd, men er det noe jeg ikke liker kan jeg ulme litt. Men er absolutt ikke langsint, er lett å få glad og lykkelig igjen.

Jeg er helt normal høyde på, men er vel litt breiskuldret, dog er jeg vel like bred over hoftene som over skuldrene.. Noen kilo for mye, VELDIG hvit i huden. Liten oppstopper nese, runde øyne, brunt hår ned til skuldrene.

Tjaaaah? Hvilken rase er jeg?

(btw, Caroline jeg ser for meg deg som en mynde av ett slag, men det er vel mest pga brystkassen din *flir*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er jeg da?

Livsnyter av stooor grad, hater trening og ting som krever for mye tenking. (jeg vil gjøre ting ferdig, så slappe av) Liker en tur i skauen, toppen av glede er om det er en bekk eller vann underveis hvor jeg kan dyppe tærne. Er for det meste blid og fornøyd, men er det noe jeg ikke liker kan jeg ulme litt. Men er absolutt ikke langsint, er lett å få glad og lykkelig igjen.

Jeg er helt normal høyde på, men er vel litt breiskuldret, dog er jeg vel like bred over hoftene som over skuldrene.. Noen kilo for mye, VELDIG hvit i huden. Liten oppstopper nese, runde øyne, brunt hår ned til skuldrene.

Tjaaaah? Hvilken rase er jeg?

(btw, Caroline jeg ser for meg deg som en mynde av ett slag, men det er vel mest pga brystkassen din *flir*)

Skjønner ikke hva du mener, jeg har da smal brystkasse :lol:

Du kunne vært en fransk bulldog med brede skuldre, oppstoppernese og runde øyne, men du har litt mye hår til å være en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...