Gå til innhold
Hundesonen.no

NHL stopper å registrere Engelsk Bulldog inntil videre

Bananen

Recommended Posts

...fordi? Det sto det ikke noe om?

Og hvorfor skulle noen ville registrere renrasede engelske bulldoger i NHL istedenfor NKK forresten...? (jeg er litt uvitende, antar jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stenge ute, forby, utelukke eller prøve å tie ihjel problemer har sjelden funket særlig bra. Så hvis dette er pga sunnheten til rasen (som jeg antar) er det en løsning som er like smart som å begrave hodet i sanden og tro at man er usynlig...

Dog er jeg veeeldig lite opptatt av NHL gjør eller ikke gjør, da. Har for lenge siden valgt NKK som "min" hundeorganisasjon.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe med sunnheten til rasen å gjøre, men jeg vet ikke. Som sagt så vet jeg ikke grunnen, men jeg har hørt at det har vært noe styr med noen importerte hunder fra Spania som igjen har ført til noe registreringstull i NKK som igjen har gjort til at NHL og NBK har blitt innblandet. Kanskje Camilla kan denne saken bedre enn meg og kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dette er neppe knyttet til helserelaterte ting.

Det har nemlig den senere tiden blitt importert bulldogger fra bl.a. spania hvor opphavet er usikkert og hvor man er usikker på om papirer osv. er rett. NKK har avregistrert importerte hunder av denne grunn - jeg tipper at NHL nå bare legger seg på samme linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - da skjønner jeg.

Forandrer ikke hva jeg mener om at det er bedre å beholde kontrollen i et sentralt register - men det er bare totalt "Godag mann, økseskaft" akkurat HER.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...