Gå til innhold
Hundesonen.no

Lola Pagolas EFIT 1.Juli 2011

Lola Pagola

Recommended Posts

Skrevet

Husket å være med denne gangen :D Kjedelig dag og mobilbilder, men hey...

kl-121.jpg

Kl. 12

Sto opp litt småsent, og kom ikke på efit'en med en gang. Casper har sett at det regner ute, og har lagt seg i godstolen mens jeg sitter på dataen.

kl-131.jpg

Kl 13

Nede i likkjelleren og henter 5. kilo vom og hundemat fra fryseren.

kl-141.jpg

kl 14

Gjør oss klar til å dra til byen en tur, og Casper bestemmer at han skal være med ved å hoppe inn i bilen. Så da får han det.

kl-15.jpg

kl 15

På cubus eller noe. Kjøpte ingenting, men fikk sneket med meg litt snadder under jakken.

kl-16.jpg

kl 16

Hjemme igjen, og har fått pakke fra ebay (*elsk*). Casper skjønner med en gang at dette er til ham, og får velge seg en ting. Etter å ha tenkt nøye gjennom ting faller valget på den blå lille wubbaen. Resten får Ludde.

Så glad ble han:

kl-17.jpg

kl 17

Rydder i hundeutstyr og vasker fôrtønner. Kaster endel og får samlet sammen ting som enten ikke passer eller er i bruk så jeg kan gi det bort.

kl-18.jpg

kl 18

Er ute på tur, og har kommet inn til skogen. Ser et troll og løper hjem igjen. Svett.

kl-19.jpg

kl 19

Ludde sier hei!

kl-19-2.jpg

kl 19 fortsatt, men måtte jo få med et bilde av begge gutta sammen

kl-20.jpg

kl 20

En utsultet hund spør pent om han ikke kan få ukens måltid nå, enda det ikke er lørdag. Jeg skjærer opp vom og hundematpølsen som har blitt perfekt tint, og Casper får se på. Det får holde.

kl-20-2.jpg

kl 20 Spiser grateng og drikker kåååla! Helt gærn..

kl-21.jpg

kl 21

Og her slutter “moroa” gitt. Foran tv’en og en dårlig film.

kl-22.jpg

kl 22

I sofaen

kl-23.jpg

kl 23

Natta! Vel, er fortsatt oppe, men døgnet er snart slutt iallefall.

Skrevet

Kule bilder da :-)

Men hva er EFIT?

Ett foto i timen. Vi pleier å ha det på den første i hver mnd, noen ganger er man flinke til å huske på det, mens andre ganger er man riktig så dårlig på huske på det :P Vil du være med så heng på 1.august!

Skrevet

Ett foto i timen 1 aug? Hm, blir sånn:

kl 0800: jobber

kl 0900: jobber etc etc...

kl 1600:jobber

kl 1700: lage middag

Har mistet dere lenge før den tid... :lol:

Kan man ta en helg i stedenfor?

Skrevet

Ett foto i timen 1 aug? Hm, blir sånn:

kl 0800: jobber

kl 0900: jobber etc etc....

kl 1600:jobber

kl 1700: lage middag

Har mistet dere lenge før den tid... :lol:

Kan man ta en helg i stedenfor?

poenget er at det skal være 1 i måned, samme om den er kjedelig eller ei :)

Om jeg bare er på jobb så tar jeg bilde 8 og 16 og sier imellom var jeg på jobb, eller så tar jeg bilder av ting på jobben :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...