Gå til innhold
Hundesonen.no

Must-haves fra WDS


SandyEyeCandy

Recommended Posts

#Advarsel: Fjolletråd! :D

Nå er det ikke mange dagene før bøtteballetten setter nesa mot Paris og World Dog Show! :banana: Bikkja skal jeg alltids klare å vise, men jeg lurer på om jeg kommer til å bli helt overvelda av hvor stort det er og hvor mye det er å se på. Er første gang jeg drar på noe så stort, jeg tviler nemlig på at Dogs4All nedi Lillestrøm er noe å sammenligne med. :ahappy:

Jeg hører stadig om folk som bruker en hel dag bare på å shoppe mens de er på Crufts eller WDS, og som reiser nedover på sånne ting med tomme kofferter.

Jeg vurderer å kjøpe en blåser om det skulle dukke opp et fantastisk tilbud, men utover det har jeg egentlig ingen forventninger eller ønsker.

Hva kjøper man? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men over HVA hadde du blitt gal...? :) Jeg må ha en plan, skjønner du, for jeg er veldig "dårlig" til å shoppe, hehe.

vel bare på mydog og dogs4all hadde de jo masse å kjøpe.Ting som garantert høyst sannsynelig er billigere der nede er f.ex griseører ol. shampoer, sakser, blåsere. det meste av hundeutstyr selges nok til diverse messepriser. og jeg vet med meg selv vi hadde reist med god plass i kofforten, alltids masse å shoppe!

pleier å finnes oversikt over hvem som selger/stiller ut på websidene til ting. til mydog satt jeg og plotta ut hva jeg skulle ha for jeg viste hvem som solgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men over HVA hadde du blitt gal...? :) Jeg må ha en plan, skjønner du, for jeg er veldig "dårlig" til å shoppe, hehe.

På alt! :P

Hmm, nei, jeg tror jeg hadde sett endel på halsbånd, seler osv. Også er det nok masse unødvendig rasestæsj som hadde tømt lommeboka mi. Hadde nok garantert sett på ting til den kommende valpen!

Du satt en vanskelig problemstilling nå kjenner jeg. Det var veldig vanskelig å forutsi hva jeg hadde gått gal på. For det er alltid noe som dukker opp som jeg ikke har tenkt over at jeg bare MÅTTE ha. Kan jo nevne at jeg kjøpte tøybur i XXL (?) på Lillestrøm selv om jeg allerede hadde ett stort og flott fra før, og jeg bare har en "stor" hund. Også har jeg kjøpt kløver, dekken og seler jeg egentlig ikke har trengt på ulike utstillinger. Off :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slike ting er jeg veldig glad i å få tatt noen bilder av hunden sammen med logo eller banner eller et eller annet som viser at vi virkelig var der, for eksempel som dette:

0103.jpg

Bilder tar uansett ikke plass og koster ingenting å få tatt.

Jeg ville hatt en liten notatblokk eller papirlapp å notere litt på - om du har tenkt til å være prisbevisst og sjekke mest mulig av stands FØR du handler. For om det er stort der, glemmer du lett hvilken stand det var som hadde 10 prosent avslag på blåsere og to sakser til prisen for en når du har gått videre og sett en halvtime til i stands. Og tunge ting kjøper du selvfølgelig ikke først på dagen, men får en deal om at du betaler nå og henter før dere drar hjem.

Og jeg bruker gjerne ryggsekk framfor skulderveske, slik at jeg har plass til å legge fra meg ting jeg kjøper som akkumulerer tyngde, og dermed er lettere å bære i ryggsekk. En blir lei av å ha ørten poser i hendene også.

Det er som regel også mulig å få kjøpt diverse ting med logoen til arrangementet - genser, bagger, klistremerker, penner, pins. Jeg ble veldig skuffet da de nesten ikke hadde slikt på Crufts, for det skulle jeg gjerne hatt med meg hjem, for meg var det en veldig spesiell utstilling å stille på.

På de fleste slike store utstillinger har jeg funnet kommersielle stands som selger rosetter og pokaler med logoen til arrangementet på, så en kan dra hjem med premie uansett hvordan resultatet ble - i Herning i fjor fikk for eksempel min venninne klasseseier og reserve-cert på sin ene hund, og det genererte ikke noe premie. Men resultatet var for godt til ikke å kunne skryte av, så da kjøpte vi en pokal.

Ellers er mitt inntrykk på slike ting veldig ofte at ja, en blir overveldet over mengden av stands, og en trenger litt tid på å summe seg og få oversikt. Men når alt kommer til alt, så er det ikke sååå shoppingmekka - en saks er en saks, en shampoo er en shampoo, også videre. Det er sjelden noen store hallelujaopplevelser, det er bare 50 sakser å velge mellom framfor fem på en norsk utstilling. Synes i hvert fall jeg, men jeg har et særdeles moderat forhold til pelspleieutstyr.

Da synes jeg det er morsommere å løpe rundt for å lete etter gadgets med rasemotiv på - vesker, skulpturer, ukjente bøker, kort, bilder, malerier, puter, tepper, nøkkelringer, osv osv osv. Der vil nok utvalget helt klart være mer utbytterikt. Om du ikke har råd eller plass til å handle alt den helga, har mange websider - så husk å få visittkort fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...