Gå til innhold
Hundesonen.no

Emrick er endelig hjemme :o)

Timian

Recommended Posts

Prøvde å lage et emne i skrytealbumet, men bildene jeg har tatt det siste døgnet var for store..

Så får prøve å gjøre de litt mindre senere.

Kjøreturen hjem gikk som en drøm, det var bare bittelitt piping og mest søvn :)

Tenk...lille tassen på 8 uker gammel taklet en kjøretur på 4 timer med fremmede mennesker så bra. Han er så tillitsfull og god :heart:

Det første han gjorde når han kom hjem var å tisse litt på gresset, bli med inn for å jage noen katter (det var jo lek i hans øyne da, men det forsto ikke kattepusene), gjøre seg kjent og så bæsjet han på teppet :lol:

Lekene han allerede har fått var jo fine nok, men når jeg fant frem en rosa badeand jeg fikk i gave for en stund siden, tok det helt av. Han bar rundt på den, logret og var så utrolig stolt av fangsten sin!

I natt sov han sammen med meg på madrass på gulvet fra ca 12 i går og til nesten 7 i dag tidlig. Bare litt grynting og småurolig i 5-tiden i dag morges, men sovnet fort igjen.

I dag har han allerede vært ute 3 ganger, lekt endel og prøvd å invitere to av kattene til lek (men de har ikke lært seg "hundsk" enda, så det ble det ikke noe av) og spist.

Nå ligger han rett ut på ryggen på madrassen og sover ;)

Han er en skjønnhet uten like og jeg er så utrolig glad for vi ble hans :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :)

Ang bilder så lag deg album på photobucket.com, og limer inn bildelinken i innlegget :)

Gjør Som LineSK sier, det er nemlig en ganske liten opplastningskvote her. Så bedre å lagre bildene på facebook, picasa, photobucket, imageshark ol, og bruke bildelinken inn hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, høres ut som om dere koser dere allerede!

Og fint navn - jeg har ikke hørt noen hund hete det før, og jeg liker navn ikke alle andre har. Greit at bare din hund kommer når du roper i skogen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye :)

Nå er det noen bilder i skrytealbumet :innocent:

Har du fortalt ham at han har en kjempelang tråd til sin ære, enda før han kom til dere? :lol:

Haha, nei det har jeg glemt bort :lol:

Ser at det nå er 16 sider i den debatten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
    • Du kan nok ta det helt med ro ang. rosa nese.  Jeg har hatt flere valper med rosa nese og de har blitt fullpigmentert fram mot leveringstid, noen litt senere, men sorte har de blitt.
    • Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...