Gå til innhold
Hundesonen.no

Emrick er endelig hjemme :o)

Timian

Recommended Posts

Prøvde å lage et emne i skrytealbumet, men bildene jeg har tatt det siste døgnet var for store..

Så får prøve å gjøre de litt mindre senere.

Kjøreturen hjem gikk som en drøm, det var bare bittelitt piping og mest søvn :)

Tenk...lille tassen på 8 uker gammel taklet en kjøretur på 4 timer med fremmede mennesker så bra. Han er så tillitsfull og god :heart:

Det første han gjorde når han kom hjem var å tisse litt på gresset, bli med inn for å jage noen katter (det var jo lek i hans øyne da, men det forsto ikke kattepusene), gjøre seg kjent og så bæsjet han på teppet :lol:

Lekene han allerede har fått var jo fine nok, men når jeg fant frem en rosa badeand jeg fikk i gave for en stund siden, tok det helt av. Han bar rundt på den, logret og var så utrolig stolt av fangsten sin!

I natt sov han sammen med meg på madrass på gulvet fra ca 12 i går og til nesten 7 i dag tidlig. Bare litt grynting og småurolig i 5-tiden i dag morges, men sovnet fort igjen.

I dag har han allerede vært ute 3 ganger, lekt endel og prøvd å invitere to av kattene til lek (men de har ikke lært seg "hundsk" enda, så det ble det ikke noe av) og spist.

Nå ligger han rett ut på ryggen på madrassen og sover ;)

Han er en skjønnhet uten like og jeg er så utrolig glad for vi ble hans :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :)

Ang bilder så lag deg album på photobucket.com, og limer inn bildelinken i innlegget :)

Gjør Som LineSK sier, det er nemlig en ganske liten opplastningskvote her. Så bedre å lagre bildene på facebook, picasa, photobucket, imageshark ol, og bruke bildelinken inn hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, høres ut som om dere koser dere allerede!

Og fint navn - jeg har ikke hørt noen hund hete det før, og jeg liker navn ikke alle andre har. Greit at bare din hund kommer når du roper i skogen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye :)

Nå er det noen bilder i skrytealbumet :innocent:

Har du fortalt ham at han har en kjempelang tråd til sin ære, enda før han kom til dere? :lol:

Haha, nei det har jeg glemt bort :lol:

Ser at det nå er 16 sider i den debatten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...