Gå til innhold
Hundesonen.no

Ensomt marsvin

Martine

Recommended Posts

Jeg hadde to marsvin, men nå har det ene dødd. De var fryktelig avhengige av hverandre, så nå er det som er igjen veldig ensomt.

Jeg tror desverre ikke jeg klarer å erstatte forholdet deres (pga for lite tid) og er nå usikker på hva jeg skal gjøre. Hun som er igjen er ikke veldig tam. Valgene står mellom å kjøpe ett nytt marsvin, eller å omplassere henne. Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dilemma det der :hmm:

Om det var meg, ville jeg først gått nøye i meg selv, og funnet ut om jeg virkelig ønsket å fortsette å ha marsvin.

Om svaret var nei, hadde jeg brukt tid på å finne et nytt hjem til den gjenlevende, et sted hvor hun ville fått ny(e) venner og sluppet å være ensom.

Om svaret var ja, ville jeg lett etter en ny venn, av passende kjønn, alder og gemytt.

Men vær klar over at den situasjonen du er i nå, høyst sannsynlig vil oppstå igjen og igjen, så vær ærlig mot deg selv, og fair mot grisen(e).

Masse lykke til i å finne en løsning som passer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dilemma det der :hmm:

Om det var meg, ville jeg først gått nøye i meg selv, og funnet ut om jeg virkelig ønsket å fortsette å ha marsvin.

Om svaret var nei, hadde jeg brukt tid på å finne et nytt hjem til den gjenlevende, et sted hvor hun ville fått ny(e) venner og sluppet å være ensom.

Om svaret var ja, ville jeg lett etter en ny venn, av passende kjønn, alder og gemytt.

Men vær klar over at den situasjonen du er i nå, høyst sannsynlig vil oppstå igjen og igjen, så vær ærlig mot deg selv, og fair mot grisen(e).

Masse lykke til i å finne en løsning som passer deg!

En venninne av meg kan muligens ta over grisen jeg har igjen nå, og hun har heldigvis mye bedre tid enn meg. Så kan hun evt skaffe en til dersom hun finner ut at hun ikke har nok tid hun heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...