Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til yrkeskvinnen som har alt

Lemen

Recommended Posts

Nå hadde det vært flott med litt sonenhjelp, dere har så mange gode ideer alltid. :flowers: På forhånd takk!

Her sitter jeg og river ut håret mens jeg funderer på hva lillesøster skal få til bursdagen. Hun har "alt" og ønsker seg ingenting annet enn en tekoker til kontoret.. Og den tror jeg mamma og pappa kjøper.

Saken er den at hun har akkurat begynt i ny jobb og fått nytt kontor, lilesøster er blitt redaktør og storesøster er veldig stolt. :)

Siden hun ønsker seg tekoker har jeg har kjøpt noen pakker nydelig Pukka te. Utover det er jeg helt blank. Jeg har aldri hatt en kontorjobb, dvs jeg har en nå, men det er hjemmekontor og jeg sitter titt og ofte på jobb i pysjen.. :whistle:

Jeg fikk inntrykket av at hun ønsker seg ting til kontoret, men det hadde vært flott å kjøpe noe hun kan kose seg med. Som småbarnsmor har hun dårlig tid til seg selv så alt som tar lang tid utgår, dessverre.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånn masserende fotrulle? Da kan hun sparke av seg skoa og få fotmassasje mens hun jobber :)

Ellers er renseservietter/desinfiserende håndkrem med god lukt et must på kontor, man blir fort både tørr og ekkel på henda, samt at hun sikkert må plukke på masse papirer og dørhåndtak. Holde søstersen frisk er viktig vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånn masserende fotrulle? Da kan hun sparke av seg skoa og få fotmassasje mens hun jobber :)

Ellers er renseservietter/desinfiserende håndkrem med god lukt et must på kontor, man blir fort både tørr og ekkel på henda, samt at hun sikkert må plukke på masse papirer og dørhåndtak. Holde søstersen frisk er viktig vettu ;)

Lurt! Fotrullesak er jo genialt faktisk. :thumbsup:

Renseservietter og antibaclignende saker har hun i massevis - lillesøster passer godt på for å ikke smitte storesøster nemlig, men tanken var god. :)

Fint bilde til kontoret? Det ønsker jeg meg. Eller tekopp?

Edit; en fin og god håndkrem er jo også luksus man kan ta seg tid til på jobb :)

Bilde var lurt, skal se hva jeg får til, vi har ikke helt samme smak, men noe fargerikt noe liker hun sikkert. Tekopp har hun jo, men en til kan jo ikke skade. ;) Og håndkrem er jo et must faktisk - luksushåndkrem skal kjøpes inn! :yes:

Hvis hun er et temenneske så sjekk ut teapigs.co.uk

Ellers kan man finne mye "unyttig" og kult på gadgets.no, som f eks en som holder orden på strikkene:

Mike1.jpg

Eller et lite kjøleskap:

usbkj%C3%B8leskap1.jpg

Eller rett og slett et glass med solskinn:

med_sunjar.jpg

Ojojoj, for en te side, her var det mye snadder som jeg skal snuse mer på. :drool:

Jeg elsker forresten sånne gadgets, så takk for link! :) Et glass med solskinn hadde jo vært helt perfekt, men den var tom på lageret. :( Skal huske på den til jul for da passer det hvertfall godt med litt ekstra sol på mørke dager. Mumien var kjempekul og jeg fant noen artige mokkaisbiter til frappe - som hun elsker, men mumien må nok jeg ha... :whistle:

Dere er så flinke! Tusen takk for alle tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene på kontoret mitt har en sånn sak som han setter kaffekoppen sin på, så den holder seg varm. Det kunne jo vært noe ved siden av teen? Men jeg veit ikke hvor man får kjøpt det da :icon_redface:

Ellers tenkte jeg også på no sånn spa greier. Det trenger man i en stressende hverdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor mye du har tenkt til å legge i gave, og om du har bestemt deg for at det skal kunne pakkes inn... Men hva med noe spa-greier? Massasje, ansiktsbehandling, manikyr e.l :)

Vi pleier å ha 500 som makspris, men nå har jeg snakket med lillesøster og hun ønsker seg gavekort på klær. Kjedelig spør du meg, så det blir vel både gavekort og te og annet lureri som jeg har fått tips om.

Spa/fotpleie/manikyr ol er standard gave fra mannen hennes og han har råd til betraktelig dyrere behandlinger enn meg så sånn luksus får han ta seg av. Men tanken var god. :)

Han ene på kontoret mitt har en sånn sak som han setter kaffekoppen sin på, så den holder seg varm. Det kunne jo vært noe ved siden av teen? Men jeg veit ikke hvor man får kjøpt det da :icon_redface:

Ellers tenkte jeg også på no sånn spa greier. Det trenger man i en stressende hverdag. :)

Lurt med tekopp varmer! Det skal jeg se etter. :)

Som sagt er spa som regel gave fra mannen hennes, og det trenger hun helt sikkert så jeg håper svogeren min har husket å kjøpe en behandling eller to som han pleier.

Men takk for tips begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...