Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til yrkeskvinnen som har alt


Lemen

Recommended Posts

Nå hadde det vært flott med litt sonenhjelp, dere har så mange gode ideer alltid. :flowers: På forhånd takk!

Her sitter jeg og river ut håret mens jeg funderer på hva lillesøster skal få til bursdagen. Hun har "alt" og ønsker seg ingenting annet enn en tekoker til kontoret.. Og den tror jeg mamma og pappa kjøper.

Saken er den at hun har akkurat begynt i ny jobb og fått nytt kontor, lilesøster er blitt redaktør og storesøster er veldig stolt. :)

Siden hun ønsker seg tekoker har jeg har kjøpt noen pakker nydelig Pukka te. Utover det er jeg helt blank. Jeg har aldri hatt en kontorjobb, dvs jeg har en nå, men det er hjemmekontor og jeg sitter titt og ofte på jobb i pysjen.. :whistle:

Jeg fikk inntrykket av at hun ønsker seg ting til kontoret, men det hadde vært flott å kjøpe noe hun kan kose seg med. Som småbarnsmor har hun dårlig tid til seg selv så alt som tar lang tid utgår, dessverre.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånn masserende fotrulle? Da kan hun sparke av seg skoa og få fotmassasje mens hun jobber :)

Ellers er renseservietter/desinfiserende håndkrem med god lukt et must på kontor, man blir fort både tørr og ekkel på henda, samt at hun sikkert må plukke på masse papirer og dørhåndtak. Holde søstersen frisk er viktig vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånn masserende fotrulle? Da kan hun sparke av seg skoa og få fotmassasje mens hun jobber :)

Ellers er renseservietter/desinfiserende håndkrem med god lukt et must på kontor, man blir fort både tørr og ekkel på henda, samt at hun sikkert må plukke på masse papirer og dørhåndtak. Holde søstersen frisk er viktig vettu ;)

Lurt! Fotrullesak er jo genialt faktisk. :thumbsup:

Renseservietter og antibaclignende saker har hun i massevis - lillesøster passer godt på for å ikke smitte storesøster nemlig, men tanken var god. :)

Fint bilde til kontoret? Det ønsker jeg meg. Eller tekopp?

Edit; en fin og god håndkrem er jo også luksus man kan ta seg tid til på jobb :)

Bilde var lurt, skal se hva jeg får til, vi har ikke helt samme smak, men noe fargerikt noe liker hun sikkert. Tekopp har hun jo, men en til kan jo ikke skade. ;) Og håndkrem er jo et must faktisk - luksushåndkrem skal kjøpes inn! :yes:

Hvis hun er et temenneske så sjekk ut teapigs.co.uk

Ellers kan man finne mye "unyttig" og kult på gadgets.no, som f eks en som holder orden på strikkene:

Mike1.jpg

Eller et lite kjøleskap:

usbkj%C3%B8leskap1.jpg

Eller rett og slett et glass med solskinn:

med_sunjar.jpg

Ojojoj, for en te side, her var det mye snadder som jeg skal snuse mer på. :drool:

Jeg elsker forresten sånne gadgets, så takk for link! :) Et glass med solskinn hadde jo vært helt perfekt, men den var tom på lageret. :( Skal huske på den til jul for da passer det hvertfall godt med litt ekstra sol på mørke dager. Mumien var kjempekul og jeg fant noen artige mokkaisbiter til frappe - som hun elsker, men mumien må nok jeg ha... :whistle:

Dere er så flinke! Tusen takk for alle tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene på kontoret mitt har en sånn sak som han setter kaffekoppen sin på, så den holder seg varm. Det kunne jo vært noe ved siden av teen? Men jeg veit ikke hvor man får kjøpt det da :icon_redface:

Ellers tenkte jeg også på no sånn spa greier. Det trenger man i en stressende hverdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor mye du har tenkt til å legge i gave, og om du har bestemt deg for at det skal kunne pakkes inn... Men hva med noe spa-greier? Massasje, ansiktsbehandling, manikyr e.l :)

Vi pleier å ha 500 som makspris, men nå har jeg snakket med lillesøster og hun ønsker seg gavekort på klær. Kjedelig spør du meg, så det blir vel både gavekort og te og annet lureri som jeg har fått tips om.

Spa/fotpleie/manikyr ol er standard gave fra mannen hennes og han har råd til betraktelig dyrere behandlinger enn meg så sånn luksus får han ta seg av. Men tanken var god. :)

Han ene på kontoret mitt har en sånn sak som han setter kaffekoppen sin på, så den holder seg varm. Det kunne jo vært noe ved siden av teen? Men jeg veit ikke hvor man får kjøpt det da :icon_redface:

Ellers tenkte jeg også på no sånn spa greier. Det trenger man i en stressende hverdag. :)

Lurt med tekopp varmer! Det skal jeg se etter. :)

Som sagt er spa som regel gave fra mannen hennes, og det trenger hun helt sikkert så jeg håper svogeren min har husket å kjøpe en behandling eller to som han pleier.

Men takk for tips begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...