Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts-winning mother-and-daughter duo plead guilty to keeping 104 dogs in 'horrific conditions'


Argyr

Recommended Posts

"The conditions that confronted them were ‘appalling and shocking’, he said.

Sentencing them Judge Jonathan Durham Hall said animal cruelty ‘struck at the core values of most British people’.

The judge added that the women ran ‘an unlicensed breeding machine’ and branded them ‘deluded or simply out of control’. But he stopped short of banning them from owning dogs.

Instead, the pair were each allowed to keep five dogs and will continue showing them.

Last night, a spokesperson for The Kennel Club, the organisers of Crufts, said: ‘We will always follow up relevant criminal convictions with an investigation and impose disciplinary penalties, if appropriate."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2004359/Crufts-winning-mother-daughter-plead-guilty-keeping-104-dogs-horrific-conditions.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager fratok ikke dommeren dem retten til å holde hund overhodet? *rister på hodet*

Hvordan vil det gå med dem i hundemiljøet? Tror du dommere og andre utstillere vil sørge for at de ikke vinner noe særlig i fremtiden, som "straff"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det gå med dem i hundemiljøet? Tror du dommere og andre utstillere vil sørge for at de ikke vinner noe særlig i fremtiden, som "straff"?

Nå skal dommeren dømme bikkja, ikke eieren eller dennes hundehold, så hvordan skal de kunne gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dommeren dømme bikkja, ikke eieren eller dennes hundehold, så hvordan skal de kunne gjøre det?

Jeg tror det her var snakk om "judge" som i dommer i retten, eller så snakker man bare litt forbi hverandre igjen... :D

Uansett var dette usigelig trist lesing. Minner litt om "hunviikkesiernavnetpå", igrunnen. Kan virkelig kjærlighet til og interesse for hundehold gå over i den rene galskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det her var snakk om "judge" som i dommer i retten, eller så snakker man bare litt forbi hverandre igjen... :D

Det er mye mulig det, men da er det vel litt rar formulering:

Hvordan vil det gå med dem i hundemiljøet? Tror du dommere og andre utstillere vil sørge for at de ikke vinner noe særlig i fremtiden, som "straff"?

Hvis MiO snakker om dommeren i retten, hva har andre utstillere med saken å gjøre da? Og hvordan skal en dommer i retten sørge for at de ikke vinner noe særlig i fremtiden? :icon_confused:

Uansett var dette usigelig trist lesing. Minner litt om "hunviikkesiernavnetpå", igrunnen. Kan virkelig kjærlighet til og interesse for hundehold gå over i den rene galskap?

Hundegalskap? :P Men jo, det er ikke ukjent at kjærlighet til og interesse går over til galskap? Hverken i hundemiljøet eller ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...