Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort? (bankstreik)


KarpeSkrotum

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Har 200kr og det er det. Alle minibankene her er tomme uansett, og butikkene gir ikke ut penger. Har kjøpt meg kaffe og yoghurt, så da er livet reddet. Får lønn på fredag, så kontoen er slunken uansett. Blir det langvarig (som jeg ikke tror det blir), så får jeg leve på havregryn og vann som Karpe Srotum. Da blir jeg tynnere OG sparer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 400 kr på meg i lommeboka, og nærbutikken her ville heller ikke utbetale noe, for de var tomme for sedler, sa de. "Alle" har visst tatt ut i dag, tydeligvis.

Gubben fikk tatt ut 1000,- i en minibank i ettermiddag, og det er det vi har. Så det får greie seg :) Vi har mat i både skap og fryser, så vi klarer oss vel.

Var det ikke noe med at banker ikke kan streike mer enn tre dager i strekk, så må de gi seg? Ha drift i to dager, før de før lov å streike igjen? Det blir altså uansett et "pustehull" nå og da, selv om streiken varer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gjort nøyaktig det same som Reefer...

Kjenner eg blir litt flau på vegne av folk som stiller seg i kø for å tappe minibank etter minibank for pengar. Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Så får vi sjå om eg må bite i meg desse orda att når helga nærmar seg, vi sit med tomt kjøleskåp, tomt spisskammers, tomme drivstofftankar og alt vi har å leve på er hundemat og vatn :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gjort nøyaktig det same som Reefer...

Kjenner eg blir litt flau på vegne av folk som stiller seg i kø for å tappe minibank etter minibank for pengar. Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Så får vi sjå om eg må bite i meg desse orda att når helga nærmar seg, vi sit med tomt kjøleskåp, tomt spisskammers, tomme drivstofftankar og alt vi har å leve på er hundemat og vatn :lol: .

Vel jeg vet jeg skal ta tog tidlig imorgen og streiken varer nok noen timer så hva gjør jeg da om jeg ikke har kontanter? hmm?!?! hmmmmm?! :P få reefer til å kjøre 1,5 time for å hente meg istedenfor? :P

jeg regner ikke med det varer mer enn en dag men teit å bli stående her fordi jeg ikke kan betale toget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut litt kontanter siden jeg skal med toget til lillestrøm imorgen. Sånn at jeg kommer meg dit. Ellers ingenting. OM det blir streik er den over innen et døgn. Er alt for mange mennesker i dette landet som vil få problemer om de får ta ut streik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vet jeg skal ta tog tidlig imorgen og streiken varer nok noen timer så hva gjør jeg da om jeg ikke har kontanter? hmm?!?! hmmmmm?! :P få reefer til å kjøre 1,5 time for å hente meg istedenfor? :P

jeg regner ikke med det varer mer enn en dag men teit å bli stående her fordi jeg ikke kan betale toget...

Jaddajadda, eg skal ikkje kome og seie at alle som tek ut pengar i dag er tusseladdar. Det er klart, har ein konkrete ting ein veit ein skal bruke konkrete summar på i morgon tidleg, så er det så. Men det er forskjell på det, og å hamstre kontantar i tilfelle ein blir sitjade i vekevis utan kort ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noenting, har ikke tenkt på det engang, faktisk. :P Ikke før sjefen nevnte det igjen i dag. Men har 1500,- i lommeboka etter jeg var på kurs, som jeg ikke skulle betale med en gang likevel, visstnok. :P Uansett har jeg det jeg trenger, skal ingen steder, og tror nok ikke akkurat at dette varer særlig lenge. Det kommer ikke folket til å akseptere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par hundre kroner i lommeboka, tilfeldigvis fordi jeg fikk kontant betalt for ringsekretæroppdraget på lørdag. Jeg så ingen grunn til å ta ut mer, jeg har mat i kjøleskapet og jeg har mat til hunden. Jeg har nesten tom tank (den begynte å pipe på kjøreturen i stad), men jeg nekter å tanke på mandager når prisene er som høyest med mindre det er helt krise. Jeg behøver ikke bruke bil i morgen, og ser ikke for meg at streiken blir langvarig. I så fall får jeg tanke da, for den cashen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Jamen samfunnet stopper jo ikke opp - vi som har vært så teite at vi har tatt ut penger vil jo ha penger til å holde samfunnet gående :P.

Nei, jeg tror neppe det blir langvarig jeg heller, men det er merkelig hvor mye penger man faktisk bruker uten å tenke noe som helst over det fordi man bare drar et kort og vips er ting betalt. Det er jo nesten uvanlig å dra en seddel opp av lommeboka og betale kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fyllt bensin på bilen som jeg er helt avhengig av hele arbeidsdagen. Men det var fordi Øivind sa at jeg burde det. Så egentlig har jeg ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra åtte timer på matbutikken og er rett og slett flau over hvor desperate noen er! Skulle tro verden gikk under! Gjennomsnittlig tok vel nesten annenhver kunde ut penger :o Vi måtte sette grense på reine 500-lapper og max tusen. Noen ble rett og slett forbanna over at de ikke fikk tatt ut mange tusen...

Tipper streiken er over i løpet av natta, evt. ett par timer utover morgenen. Kjøp ett extra brød hvis man er så redd! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt diesel fordi det var nødvendig, og kjøpt inn mat fordi det var nødvendig, og tatt ut 200 kr fordi det er kjekt å ha.. hehe

Ikke noe som bekymrer meg større, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno. Har akkurat nok kontanter til hovslagern i morra, og etter det er det tomt. Med en mor som har jobbet i bank i over 25 år, som har vært med på én streik som varte i tre dager, så har jeg liksom ikke helt troa på at streiken varer særlig lenge, om det blir streik i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontanter har jeg liggende fra bursdagen min, og tanken er halvfull, men blir nok fyllt i Sverige imorgen, der jeg da også kjøper inn mat. Denne turen var jo uansett planlagt før streiken var aktuell.

Skulle den av en eller annen grunn vare lenger, og true turen min til Dovre til helgen, så får jeg bare finne ut av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...