Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort? (bankstreik)

KarpeSkrotum

Recommended Posts

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Har 200kr og det er det. Alle minibankene her er tomme uansett, og butikkene gir ikke ut penger. Har kjøpt meg kaffe og yoghurt, så da er livet reddet. Får lønn på fredag, så kontoen er slunken uansett. Blir det langvarig (som jeg ikke tror det blir), så får jeg leve på havregryn og vann som Karpe Srotum. Da blir jeg tynnere OG sparer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 400 kr på meg i lommeboka, og nærbutikken her ville heller ikke utbetale noe, for de var tomme for sedler, sa de. "Alle" har visst tatt ut i dag, tydeligvis.

Gubben fikk tatt ut 1000,- i en minibank i ettermiddag, og det er det vi har. Så det får greie seg :) Vi har mat i både skap og fryser, så vi klarer oss vel.

Var det ikke noe med at banker ikke kan streike mer enn tre dager i strekk, så må de gi seg? Ha drift i to dager, før de før lov å streike igjen? Det blir altså uansett et "pustehull" nå og da, selv om streiken varer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gjort nøyaktig det same som Reefer...

Kjenner eg blir litt flau på vegne av folk som stiller seg i kø for å tappe minibank etter minibank for pengar. Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Så får vi sjå om eg må bite i meg desse orda att når helga nærmar seg, vi sit med tomt kjøleskåp, tomt spisskammers, tomme drivstofftankar og alt vi har å leve på er hundemat og vatn :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gjort nøyaktig det same som Reefer...

Kjenner eg blir litt flau på vegne av folk som stiller seg i kø for å tappe minibank etter minibank for pengar. Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Så får vi sjå om eg må bite i meg desse orda att når helga nærmar seg, vi sit med tomt kjøleskåp, tomt spisskammers, tomme drivstofftankar og alt vi har å leve på er hundemat og vatn :lol: .

Vel jeg vet jeg skal ta tog tidlig imorgen og streiken varer nok noen timer så hva gjør jeg da om jeg ikke har kontanter? hmm?!?! hmmmmm?! :P få reefer til å kjøre 1,5 time for å hente meg istedenfor? :P

jeg regner ikke med det varer mer enn en dag men teit å bli stående her fordi jeg ikke kan betale toget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut litt kontanter siden jeg skal med toget til lillestrøm imorgen. Sånn at jeg kommer meg dit. Ellers ingenting. OM det blir streik er den over innen et døgn. Er alt for mange mennesker i dette landet som vil få problemer om de får ta ut streik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vet jeg skal ta tog tidlig imorgen og streiken varer nok noen timer så hva gjør jeg da om jeg ikke har kontanter? hmm?!?! hmmmmm?! :P få reefer til å kjøre 1,5 time for å hente meg istedenfor? :P

jeg regner ikke med det varer mer enn en dag men teit å bli stående her fordi jeg ikke kan betale toget...

Jaddajadda, eg skal ikkje kome og seie at alle som tek ut pengar i dag er tusseladdar. Det er klart, har ein konkrete ting ein veit ein skal bruke konkrete summar på i morgon tidleg, så er det så. Men det er forskjell på det, og å hamstre kontantar i tilfelle ein blir sitjade i vekevis utan kort ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noenting, har ikke tenkt på det engang, faktisk. :P Ikke før sjefen nevnte det igjen i dag. Men har 1500,- i lommeboka etter jeg var på kurs, som jeg ikke skulle betale med en gang likevel, visstnok. :P Uansett har jeg det jeg trenger, skal ingen steder, og tror nok ikke akkurat at dette varer særlig lenge. Det kommer ikke folket til å akseptere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par hundre kroner i lommeboka, tilfeldigvis fordi jeg fikk kontant betalt for ringsekretæroppdraget på lørdag. Jeg så ingen grunn til å ta ut mer, jeg har mat i kjøleskapet og jeg har mat til hunden. Jeg har nesten tom tank (den begynte å pipe på kjøreturen i stad), men jeg nekter å tanke på mandager når prisene er som høyest med mindre det er helt krise. Jeg behøver ikke bruke bil i morgen, og ser ikke for meg at streiken blir langvarig. I så fall får jeg tanke da, for den cashen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mogleg eg er dum og naiv, men eg nektar å tru at det blir akseptert at samfunnet stoppar fullstendig opp, og det er jo det som vil skje om det verkeleg er slik at all flyt av elektroniske pengar stoppar opp. Har null og niks tru på at det blir streik, eg, og OM det skulle bli det, så vil det ikkje vare lenge nok til at nokon av oss vil merke det på nokon måte.

Jamen samfunnet stopper jo ikke opp - vi som har vært så teite at vi har tatt ut penger vil jo ha penger til å holde samfunnet gående :P.

Nei, jeg tror neppe det blir langvarig jeg heller, men det er merkelig hvor mye penger man faktisk bruker uten å tenke noe som helst over det fordi man bare drar et kort og vips er ting betalt. Det er jo nesten uvanlig å dra en seddel opp av lommeboka og betale kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fyllt bensin på bilen som jeg er helt avhengig av hele arbeidsdagen. Men det var fordi Øivind sa at jeg burde det. Så egentlig har jeg ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra åtte timer på matbutikken og er rett og slett flau over hvor desperate noen er! Skulle tro verden gikk under! Gjennomsnittlig tok vel nesten annenhver kunde ut penger :o Vi måtte sette grense på reine 500-lapper og max tusen. Noen ble rett og slett forbanna over at de ikke fikk tatt ut mange tusen...

Tipper streiken er over i løpet av natta, evt. ett par timer utover morgenen. Kjøp ett extra brød hvis man er så redd! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt diesel fordi det var nødvendig, og kjøpt inn mat fordi det var nødvendig, og tatt ut 200 kr fordi det er kjekt å ha.. hehe

Ikke noe som bekymrer meg større, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno. Har akkurat nok kontanter til hovslagern i morra, og etter det er det tomt. Med en mor som har jobbet i bank i over 25 år, som har vært med på én streik som varte i tre dager, så har jeg liksom ikke helt troa på at streiken varer særlig lenge, om det blir streik i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontanter har jeg liggende fra bursdagen min, og tanken er halvfull, men blir nok fyllt i Sverige imorgen, der jeg da også kjøper inn mat. Denne turen var jo uansett planlagt før streiken var aktuell.

Skulle den av en eller annen grunn vare lenger, og true turen min til Dovre til helgen, så får jeg bare finne ut av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...