Gå til innhold
Hundesonen.no

Wookie og eier søker turkamerater.

Morgaine

Recommended Posts

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg og Chewie trenger å bli flinkere til to ting.

1. Chewie trenger å bli flinkere til å bare gå rundt med andre hunder uten å by opp til lek hele tiden.

2. Jeg trenger en liten motivasjonsbump til å komme meg ut og finne nye spennende turløyper.

Vi lurer derfor på om det er noen andre som vil bli med oss på tur, gjerne fast 1-2 ganger i uken, slik at vi kan slå to fluer i en smekk. Her er det altså snakk om å gå en tur i bånd og ikke fri slipp. Leke fritt med andre hunder er ikke et problem vi har her i gården så det er ikke det vi trenger å øve på.

Håper noen bergen soniser vil være med på tur :)

Skrevet

På hvilken kant av byren bor du?

Kan ikke bli med på noe fast, men kan kanskje være med på noen turer om noen uker. Har en hund som sikkert ikke har vondt av å trene på det samme. :whistle:

Skrevet

Hehe..godt å høre det ikke bare er Chewie som har godt av å trene på denne typen ting :P

Vi bor på hatlestad terrasse, men kommer oss til de fleste steder som det går buss :)

Skrevet

Hermes har behov for mye av det samme, så jeg tror kanskje ikke Chewie og Hermes er den beste matchen. Ellers skulle vi gjerne stilt til tur. (Vi kan selvsagt prøve, men jeg tror Hermes trenger god avstand i starten, i så fall, heh. Han kan begynne å sutre om det er andre hunder i nærheten og han ikke får hilse/leke.)

Skrevet

*Host*

Altså, jeg kan ikke love at mine oppfører seg rolig og dannet(eller, yngstemann i hvert fall :whistle: ), så jeg hadde i så fall håpet på gjensidig trening. :lol:

Da bor du i hvert fall på rett side av byen. *Flir* Men jeg er som sagt ikke hjemme før om noen uker.

Skrevet

Chewie kan dra en del og hoppe litt rundt om det går en hund ved siden av som hun ikke har hilst på, men når vi prøvde med foreldrene mine sin border collie så roet hun seg etter et par laaange meter :P

Dersom du vil prøve med Hermes så kan vi fint det. Er jo som du sier bare om å holde en god avstand i begynnelsen. *host* lettere sagt enn gjort men det overser vi bare *host*

Gjensidig trening funker jo fint det. Er jo ikke den største utfordringen å bare kunne overse snille hunder som samarbeider :whistle:

Skrevet

Åååå, vi vil GJERNE være med på ikke-hilse-på tur! Kan bli noen gøye metre på oss også i begynnelsen kan man si :lol:

Skrevet

Skulle gjerne vært med hvis jeg hadde bodd nærmere! Begge mine hunder bryr seg ingenting om andre hunder på tur, så det hadde sikkert vært en god kombinasjon. Er kanskje i Bergen 18. juni, kunne vært med en tur da hvis du fortsatt er på jakt etter turkamerat :)

Skrevet

Da hadde jeg fått denne ukens timeplan fra jobb. Så om noen vil være med på tur enten onsdag formiddag, tirsdag ettermiddag eller i helgen så er det bare å g en lyd :)

Skrevet

Ser dere bor litt langt unna. Vi er dessverre lite mobile, har ikke bil nemlig. Kan ta bussen, men kjedelig om det er veldig langt.

• 3 months later...
Skrevet

Nala trenger veeldig å øve på dette! Hun sutrer og bjeffer om hun ikke får hilse på... Spesielt om andre hunden går forann.... Bor nært sentrum,..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...