Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukk krøllete kort pels ...

Recommended Posts

Skrevet

Toya, gamlemor på 10 år har fått mye pels rundt halsen og på ryggen. Den er ganske tjukk, mye pels og litt krøllete. Ikke så veldig lang heller (ca 3cm).

Finnes det noen børste,kam, karde, saks, et eller annet jeg kan benytte for å tynne ut pelsen hennes ?

Jeg har furminator. Har prøvd med effileringssak, men det var ikke noe særlig tess.

Kan denne funke?

Guest Jonna
Skrevet

Tynekniv er trikset. Bruker det på Blaze med stort hell for å bli kvitt ekstrem produksjon med underpels.

Skrevet

Tynekniv er trikset. Bruker det på Blaze med stort hell for å bli kvitt ekstrem produksjon med underpels.

Er det slik som jeg linket til ? Da skal jeg prøve det.

Guest Jonna
Skrevet

Nei ikke slik som du linket til

Den nappet. Er på Tlf så jeg får ikke linket. Søk tynnekniv ikke trimmekniv.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...