Gå til innhold
Hundesonen.no

Gledestissing


Recommended Posts

Har hatt samme problem med Yippie. Jeg tror ikke det handler om at hunden egentlig er tissatreng. Derfor ville jeg bare sagt rolig "hei" og deretter oversett henne. Jeg synes det er greit å fortelle hunden"hei, jeg har sett seg", hvis ikke kan de bli veeeldig smiskete og tissa enda mer. Etter 5-10 minutter har hun sikkert roet seg, så først DA ville jeg tuslet ut med henne.

EDIT: Ut i fra siste innlegget ditt ser det jo ut som det ikke er gledestissing, men bare at hun ikke kan knipe. Da vet jeg egentlig ikke hva man burde gjøre... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem med Yippie. Jeg tror ikke det handler om at hunden egentlig er tissatreng. Derfor ville jeg bare sagt rolig "hei" og deretter oversett henne. Jeg synes det er greit å fortelle hunden"hei, jeg har sett seg", hvis ikke kan de bli veeeldig smiskete og tissa enda mer. Etter 5-10 minutter har hun sikkert roet seg, så først DA ville jeg tuslet ut med henne.

EDIT: Ut i fra siste innlegget ditt ser det jo ut som det ikke er gledestissing, men bare at hun ikke kan knipe. Da vet jeg egentlig ikke hva man burde gjøre... :icon_confused:

Nei, altså ejg begynner å mistenke at det er knipingen. For idag var det ingen glede, hun var trøtt og groggy, og noen andre dager har det også skjedd uten den hyperaktive i love you akten. Vi er begge veldig flinke til å si nei, ignorere og overse henne når hun blir sånn.

Ture til vet etter feriepengene har diltet inn da, inkonsistens hos hund, første gang jeg har hørt om :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg prøvd mitt beste å være snill og søt og vaske med glede hver dag men nå er jeg frustrert! Siste vi gjorde igår kveld var å la hun tisse, første hun gjør på veien ut døra idag var å tisse seg ut på gulvet og løpe ut og tisse ferdig.

Så var jeg borte 1... time hvor jeg luftet de først og kom tilbake og hun rister av glede og tisser ned tøyburet.

Hun har vel tisset hver eneste dag i en uke nå, hver gang jeg har vært borte. Jeg satte henne tilogmed i gangen så det er 1! meter ut og hun tisset i buret og oppover buksa mi og på bakken.

Første jeg gjør er å få henne ut fortest mulig men er det noe som hindrer, tar hun feil vet etc går alt på gulvet.

Så nå er jeg skikkelig frustrert for jeg har satt i gang ting til vask for 2 gang idag pga tiss!

Det har vært veldig bra en liten stund men nå er alt snudd på hodet igjen og hun tisser for alt. Må være slitsomt å være så lykkelig :lol:

Så nå skal jeg sitte her og være liltt :sint_01: :sint_01: :argue: :angry:

La oss håpe dette går over, for jeg vet ikke helt lengre. Tilrettelegger alt rundt hun og det skjer like herlig, skal iallefall investere i en seng som er vanntett så den bare kan tørkes av! Men vurderer snart å dra til vet og høre om det er noe å gjøre med dette, for æ blir gærn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter bare inn en liten tanke jeg...

Hva med å prøve avlede henne. Altså få tankene bort fra at dere kommer hjem, står opp osv. Hvis hun feks er veldig glad i mat så kanskje det kan funke å kaste inn det til henne før du går helt inn :icon_confused: Kanskje blir det mye forventninger rundt det at dere kommer hjem, står opp osv? Rett og slett prøve å få henne ut av lykketransen på en annen måte enn å slippe henne ut.

Har slitt selv med hund som tisset på seg av lykke, og den metoden funket for oss altså. Jeg fikk fokuset bort fra meg med en gang. Han fikk aldri sjansen til å bli overivrig og lykkelig for jeg avledet han tvert.

Vet ikke jeg om det er verd å prøve, men skjønner at det er slitsomt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter bare inn en liten tanke jeg...

Hva med å prøve avlede henne. Altså få tankene bort fra at dere kommer hjem, står opp osv. Hvis hun feks er veldig glad i mat så kanskje det kan funke å kaste inn det til henne før du går helt inn :icon_confused: Kanskje blir det mye forventninger rundt det at dere kommer hjem, står opp osv? Rett og slett prøve å få henne ut av lykketransen på en annen måte enn å slippe henne ut.

Har slitt selv med hund som tisset på seg av lykke, og den metoden funket for oss altså. Jeg fikk fokuset bort fra meg med en gang. Han fikk aldri sjansen til å bli overivrig og lykkelig for jeg avledet han tvert.

Vet ikke jeg om det er verd å prøve, men skjønner at det er slitsomt :hmm:

Kan prøve, men som regel er alt i verden er meg. Om jeg kommanderer i dekk/sitt ol for å få henne litt under kontroll så dirrer hun av lykke og klarer ikke å ligge lenge før hun spretter opp.Vi har prøvd å bære ut, dytte inn halen etc men det bare kommer... :P

men jeg skal ta en neve tørrfor og kaste utover. Men ofte skjer det før vi rekker å komme til henne, hun tisser seg ut mens hun venter på at jeg kommer rundt hjørnet inn på kjøkkenet mens hun spretter helt tullball lykkelig rundt.

Men verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve, men som regel er alt i verden er meg. Om jeg kommanderer i dekk/sitt ol for å få henne litt under kontroll så dirrer hun av lykke og klarer ikke å ligge lenge før hun spretter opp.Vi har prøvd å bære ut, dytte inn halen etc men det bare kommer... :P

men jeg skal ta en neve tørrfor og kaste utover. Men ofte skjer det før vi rekker å komme til henne, hun tisser seg ut mens hun venter på at jeg kommer rundt hjørnet inn på kjøkkenet mens hun spretter helt tullball lykkelig rundt.

Men verdt et forsøk!

Ouh.. så ille var ikke tullingen min nei, og jeg synes han var ille nok liksom :blink: Men ja, alt er vel verdt å prøve. Han ofret det meste for en godbit han, så det var fin avledning for å få han til å tilbe meg hver gang jeg hadde vært borte noen sekunder :lol:

Uansett masse lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE gjør jo det samme, og jeg tror faktisk ikke at det bare har med gledestissing å gjøre, men mer med demping. De er jo fryktelig myke disse kelpiene, og jeg ser at hvertfall Ikke ligger på ørene og logrer seg ihjel når jeg kommer hjem, men prøver å dempe seg selv litt, og da går det galt. Blir jeg streng går det nemlig enda værre. I går skulle jeg bare spyle henne litt med hageslangen fordi det var så varmt, og da tisset hun på seg etterpå. Og det var ikke akkurat av glede tror jeg. Tidligere slet hun med det samme når hun spiste, og jeg tror det bare ble "for mye" for henne rett og slett - glede, stress, dempe seg selv osv.

Det som har funket her er å ikke si hei til henne eller noe, bare slippe henne ut med en gang jeg kommer hjem. Nå har hun forventning til det og løper rett til døren uten å hilse på meg, og så gjør vi hilsingen når hun er ferdig. Men det tok ganske lang tid å komme ut av skvette-rutinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sier ingenting, jeg ser knapt på hu, bare åpner dører og viser vei ut og det skjer på veien ut. Ute går hun vill hilsing selvom jeg bare snur meg vekk og sånt og til slutt tisser hun og da hilser jeg på hene.

Men det har også skjedd dager hun er helt groggy og trøtt.

Og ja om jeg hever stemmen en mm så blir det verre :P

Anettes hjerne blir :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jeg bare spyle henne litt med hageslangen fordi det var så varmt, og da tisset hun på seg etterpå.

Litt OT:

Jeg dusja lille valpen i går og når jeg spylte opp i stasen så satt hun seg ned i "tissestilling" og lot det stå til :lol: Når vi er ned med strandkanten har det hendt et par ganger at hun har gått ut i vannet for så å sette seg ned å tisse. Det har muligens noe med den stimuleringen de får fra mor frem til de er noen uker gamle, men for oss er det bare morsomt.

Angående dette med å gi godbit til bikkja for å avlede. Det kommer litt ann på hvordan måte det blir gjort på, men det er fort gjort å faktisk forsterke den gleden hunden har ved at du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos vet, når jeg først var inn og ut med Foxi så tok jeg Issi med og slang hu på bordet. Vi diskutert opp og ned i mente alt vi har gjort, når det oppstod og egentlig det meste :P

Kom frem til å prøve å medisinere urinlekkasje, nå får hun rinexin (menneske medisin, samme jeg bruker for bihuler :P ) og vi skal se om det har en effekt, tar 3-4 dager før vi vil merke noe. Fungerer det ikke så finnes det et hormonpreparat som kan fungere men det har jo mer bivirkninger og er et hormon.

Så nå får vi se, verdt et forsøk enn å vaske alt hver bidige dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...