Gå til innhold
Hundesonen.no

Amerikan Bulldog


Bitmeg

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ny her på hundesonen og ønsker å presentere hunden min.

Han er en utrolig glad hund. Får han oppmerksomhet går halen som en proprell, og hele hunden vrir seg i lag med halen. Dette ser litt spesielt ut xD Han er smart, men også ganske dum.

Han er en liten rakker. Det begynte i ung alder da jeg skulle inn på Statoil med motoren i gang. Da klarte han å sette automat kassen i revers. Han fikk seg en liten kjøretur, men det gikk heldigvis bra. Dette lærte jeg av. Så neste gang han var med å kjørte kvelte jeg motoren og gikk ut. Da jeg kom tilbake hadde han klart å tråkket på låsen. Nøklene sto selvfølgelig i tenningen.

Den dagen han lærte å åpne dører. Den dagen han lærte å åpne låsen på ytterdøra. Han likte ikke så godt å være hjemme alene. Den dagen han gikk igjennom 3 dører og spiste marsjopan kaka, rett før servering.

Den dagen han kastet opp ei trusa når vi var på besøk hos foreldene mine. :D Det var fælt. Dere skulle sett fjeset på min mor. he he he.

Alt i alt så er han ikke så aller værst. Vi øver mye på lydighet, vi har akkuratt begynt med litt agility bare for morroskyld. Vi trener weight pull sammen med en utrolig kjekke gjeng herfra. Det er en veldig bra følelse å ha en hund du virkelig vil tilbringe tiden med.

Takk for oss

post-9100-0-60410300-1306364930_thumb.pn

post-9100-0-62941600-1306364383_thumb.jp

post-9100-0-51460100-1306364488_thumb.jp

post-9100-0-91153400-1306364862_thumb.pn

post-9100-0-93434700-1306364901_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Så fin han er! :ahappy:

Han skulle jo nesten hett Chance, han der. :lol:

Fin gutt!

My thought! Fineste filmene det, ungene her elsker de (selv om jeg blir noe sur over at de skriver at det er en boxer i omtalen på coveret den andre filmen :getlost: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han høres jo bare helt hærlig ut :) Også var han kjempp fin. Var og hentet min Am.Bulldog valp sist søndag så har bare hatt den i 5 dager men er helt forelsket i rasen :) Artig og se enda flere med Am.Bulldog hær :) Velkommen hit, håper det kommer flere artige tråder om kompisen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, så hyggelig xD

Hunden kommer fra Owl Hollow Kennel, eid av Alan Scott i Amerika, Alabama.

Jeg kaller ham for Turbo, litt pga. han henger mye på verkstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer fra Alan Scott sin farm i Alabama /America. Owl Hollow Kennel

Ja, men hvem er hunden etter? Er det du som har hentet ham inn fra OHK?

Søt fyr det der. :) Hvor stor er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvem er hunden etter? Er det du som har hentet ham inn fra OHK?

Søt fyr det der. :) Hvor stor er han?

Nei.

Southern White har hentet en del valper fra owl hollow. www.southernwhite.com

Han veier 37 kg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stam tavla henger på veggen. Far til min ble hentet i America. Jeg hentet min fra southern white i Sverige. Robert Bjurling avlet så sin Fatboy of owl hollow, med ei tispe fra Finland, Snow white. Som også gjør det utrolig bra på utstilling. Robert Bjurling er presidenten og dommer hos american bulldog sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da kommer hunden din fra Southern White og ikke OHK. :)

Et tips til deg er å ta en kopi av papirene hans og ha med deg i lommeboka, slik at om du blir stoppet så slipper du noe trøbbel. Jeg gjorde alltid det med mine amerikanske bulldogger og amstaffer. Er det i NKC han er registrert? En annen anbefaling er å få ham registrert i ABKN her i Norge, norske papirer er gull verdt med hunder av denne typen.

Å dra på bulldogspesialen i juli er et must, det er alltid knall stemning og masse herlige bikkjer! :)

Der kan du jo stille ham også om du vil.

http://www.amerikanskbulldog.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...