Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaksine

Seven

Recommended Posts

Hei

Jeg har en valp på litt over 8 uker, som vil få sin første vaksine i morgen. (regner med at det bare er parvo vaksine de kan gi når valpe er 8 uker?) Hva synes folk om det å ta med valpen på steder der det er mange andre hunder, f.eks være i hundebarnehage og i parker der det er mange andre hunder, før 12 ukers vaksinen?

Moren til valpen fikk vaksine rett før svangerskapet, så valpen skal ha fått en del antistoffer fra henne.

Jeg føler det er viktig å få sosialisert valpen mest mulig, men er bekymret for om han kan bli smittet før han har fått 12 ukers vaksinen sin? Jeg regner igrunn med at de fleste i en hundebarnehage er vaksinerte.

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hundene valpen omgås er vaksinerte og friske ville jeg ikke bekymret meg for det :) Jeg tror at det er større "skade" i å isolere valpen fra andre hunder til den er 12 uker, enn å utsette den for den lille smitterisikoen andre hunder utgjør.

Pass på at hundene er vaksinerte og snille mot valper, så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre:)

Vaksinen gikk kjempefint i går! han fikk for parvo, men også flere andre. Så veterinæren mente at å ha han i hundebarnehage om en uke ikke kom til å være noe problem heldigvis:)

Takk for innspillene!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...