Gå til innhold
Hundesonen.no

narkose på katt

Krilo

Recommended Posts

I dag var pusejenta mi hos dyrelegen for å fjerne tannstein, hun ble lagt i narkose og jeg hentet henne litt etter 17.00, fikk da beskjed om at hun kom til å være litt sløv/trøtt/groggy en liten stund. det regnet jeg jo med, men hvor lenge er det vanlig at de er påvirket av narkosen? husker ikke når det ga seg etter hun fikk narkose når hun ble sterelisert. hun sjangler fortsatt og går på ting, akkurat nå så har hun endelig sovnet litt igjen. vann har hun nesten ikke rørt, hun har prøvd å spise litt men fikk det ikke ordentlig til- hun rømte ut av vinduet i stad, fikk hentet henne før hun fikk gått noe særlig vekk da, tok på henne sele og leiebånd og luftet henne litt..

men ja, er det noen som har erfaring med eller husker hvor lenge narkosen pleier å sitte i? synes så synd på henne nå :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har hatt det synet på alle våre tre katter som ble sterilisert for noen måneder siden vi også. :lol:

Hun er nok ikke stabil før i morgen. Det kan sitte igjen litt narkose i henne i morgen også, men ikke noe du kommer og legge merke til annet at hun kanskje er litt slapp/fjern. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har hatt det synet på alle våre tre katter som ble sterilisert for noen måneder siden vi også. :lol:

Hun er nok ikke stabil før i morgen. Det kan sitte igjen litt narkose i henne i morgen også, men ikke noe du kommer og legge merke til annet at hun kanskje er litt slapp/fjern. :)

de er jo så rare når de er "fulle", samboer syntes det er veldig morsomt å se på henne, mens jeg får bare vondt inni meg selvom jeg liksom vet at det er sånn de blir etter en tur hos dyrlegen..

husker når hun ble sterelisert så fikk hun"lampeskjerm" det var litt av et syn det også ja, da gikk hun på absolutt alt som var i nærheten, til og med etter at narkosen var ute av kroppen :lol:

men da kan jeg roe meg litt ned med at det er normalt at det tar litt tid.. en positiv ting er jo at hun nå er veldig kosete og liker å ligge på fanget, noen hun sjelden gjør :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var pusejenta mi hos dyrelegen for å fjerne tannstein, hun ble lagt i narkose og jeg hentet henne litt etter 17.00, fikk da beskjed om at hun kom til å være litt sløv/trøtt/groggy en liten stund. det regnet jeg jo med, men hvor lenge er det vanlig at de er påvirket av narkosen? husker ikke når det ga seg etter hun fikk narkose når hun ble sterelisert. hun sjangler fortsatt og går på ting, akkurat nå så har hun endelig sovnet litt igjen. vann har hun nesten ikke rørt, hun har prøvd å spise litt men fikk det ikke ordentlig til- hun rømte ut av vinduet i stad, fikk hentet henne før hun fikk gått noe særlig vekk da, tok på henne sele og leiebånd og luftet henne litt..

men ja, er det noen som har erfaring med eller husker hvor lenge narkosen pleier å sitte i? synes så synd på henne nå :hmm:

Vi har alltid fått beskjed om at kattene ikke skal ha mat samme da som narkose. Tror det har med å gjøre at maten kan "havne feil" og komme ned i lungene, men vet ikke dette sikkert.

God bedring til pusen, ikke gøy når de er dårlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vår katt var i narkose hentet jeg henne kl 17 og hun klarte ikke gå eller holde øynene åpne selv før 02 på natten. Når hun endelig klarte gå og sånt selv fikk hun spise (vet anbefalte å få mat i henne når hun våknet). Så det kan jo ha litt med vekt å gjøre min pus er 2 kg så kan jo tenkes hun bruker lengre tid enn "tyngre katter!?

Lykke til i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid fått beskjed om at kattene ikke skal ha mat samme da som narkose. Tror det har med å gjøre at maten kan "havne feil" og komme ned i lungene, men vet ikke dette sikkert.

God bedring til pusen, ikke gøy når de er dårlige! :)

hmm..jeg har aldri fått beskjed av dyrlegen om at hun ikke skal ha mat etter narkose, bare fått beskjed om at hun ikke skal ha mat på morningen før hun blir levert hos dyrlegen den dagen hun skal ha narkose. :) var hvertfall ikke noe problem med at maten skulle havne feil, hun klarte nemlig ikke å få spist noe i går, dyttet maten bare rundt på gulvet :rolleyes2:

Sist vår katt var i narkose hentet jeg henne kl 17 og hun klarte ikke gå eller holde øynene åpne selv før 02 på natten. Når hun endelig klarte gå og sånt selv fikk hun spise (vet anbefalte å få mat i henne når hun våknet). Så det kan jo ha litt med vekt å gjøre min pus er 2 kg så kan jo tenkes hun bruker lengre tid enn "tyngre katter!?

Lykke til i allefall :)

hun er veier litt mere enn din, hun er litt glad i mat, ikke overvektig altså, men litt ekstra har hun kanskje :whistle: hun holdt øynene åpne og hodet holdt hun stort sett opppe, hun klarte ikke fokusere så mye med øyna bare, og litt ubestemmelige bevegelser på ben, hale og hodet.. hehe..

i dag når jeg sa god morgen til henne var hun nesten helt pigg igjen, spiste godt og drakk mye, men var litt sløv frem til 12 tiden, da slapp jeg henne ut og hun har kost seg ute i hele dag :ahappy: nå ligger hun og sover søtt ved siden av meg, med fine rene tenner og mye bedre ånde, :lol: , :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...