Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodstopper


MiO

Recommended Posts

Jeg skal hente valpen min på lørdag, og i forkant av dette kjøper jeg inn diverse utstyr og ting & tang. En av tingene jeg vil trenge, er det såkalte "Blod Stopper" pulveret på boks. Jeg vet nemlig fra før av at når det kommer til kloklipping, er jeg født uheldig. Selv med brillene på og skikkelig mysing etter nerven i kloa, greier jeg alltid å bomme på iallefall minst èn av klørne på fire poter. Marsvinene våre har merket det :icon_cry: og marsvin har til og med to tær og klør færre enn en hund :P

Jeg har sjekket i nettbutikken til Canis.no, det er det eneste stedet der jeg har sett dette blodstopper-pulveret før. Men de er utsolgte nå, det så jeg da jeg la det i "handlekurven" i nettbutikken.

Har noen en link til en eller annen nettbutikk for kjæledyr/hundeutstyr der jeg kan få kjøpt det? Er dette forresten noe man får kjøpt hos de fleste veterinær og/eller zoobutikker (men da til dobbel pris antar jeg, ifht nettbaserte butikker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bommer så mye, kanskje få noen andre til å klippe for deg?

Jeg har bommet EN gang på en hund, den hunden ble kjempevanskelig i mange år etterpå.

cosmo har jeg også bommet på noen få ganger, og han syns ikke det er så forferdelig.

Alle kan gjøre feil altså,men om du bommer så ofte som du sier hadde jeg i hvertfall latt noen andre få gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bommer så mye, kanskje få noen andre til å klippe for deg?

Jeg HÅPER at jeg ikke bommer særlig ofte på en hund, siden det er et faktum at en hund har littegranne større klør og labber enn et marsvin. Men hvis jeg likevel bommer en gang eller to, så får jeg kjøpe et stort forstørrelsesglass og få en medhjelper til å holde det under kloklippinga :P Men ellers satser jeg på at nok godbiter og ikke lage noe "fuzz" ut av det, vil gjøre at valpen/hunden heller ikke gjør noe stort nummer av det, og heller ikke får varige mèn.... ;)

Jeg har lest en del innlegg her og på Canis ang. dette med kloklipp og jeg har funnet en metode jeg skal prøve, for å unngå å klippe for langt inn.

Men jeg vil for sikkerhets skyld ha blodstoppermiddel på lur, for uhell kan jo skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg likevel bommer en gang eller to, så får jeg kjøpe et stort forstørrelsesglass og få en medhjelper til å holde det under kloklippinga :P

Ville bare si at det finnes fortørrelseglass med lys som står på stativ, eller kan henges rundt halsen i en "bøylesak". Da slipper du hjelp til å holde det om dy trenger det etterhvert. Fåes på sybutikker, da det er broderi-hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på apoteket i stad og forhørte meg om kaliumpermanganat. Det var ikke billig... 369,- kr for en boks på 100 gram(!)

Det ble ingen boks med kaliumpermanganat fra apoteket akkurat i dag på meg, da.... Hadde shoppa litt mye på forhånd andre plasser på shoppingsenteret, så andre "ikke livsnødvendige" ting må vente til lønningsdag neste uke :whistle:

Skal sjekke hos det lokale veterinærkontoret hva de tar for en boks før jeg kjøper noe på apoteket, for billigere enn 369,- er det vel nødt til å være mulig å få det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på apoteket i stad og forhørte meg om kaliumpermanganat. Det var ikke billig... 369,- kr for en boks på 100 gram(!)

Det ble ingen boks med kaliumpermanganat fra apoteket akkurat i dag på meg, da.... Hadde shoppa litt mye på forhånd andre plasser på shoppingsenteret, så andre "ikke livsnødvendige" ting må vente til lønningsdag neste uke :whistle:

Skal sjekke hos det lokale veterinærkontoret hva de tar for en boks før jeg kjøper noe på apoteket, for billigere enn 369,- er det vel nødt til å være mulig å få det? :-)

Den boksen har du til et hundespann i 10 år fremover. Den er drøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at det finnes fortørrelseglass med lys som står på stativ, eller kan henges rundt halsen i en "bøylesak". Da slipper du hjelp til å holde det om dy trenger det etterhvert. Fåes på sybutikker, da det er broderi-hjelpemiddel.

:banana: Takk for tipset!

Der aner jeg også en redning for våre små marsvin under fremtidens kloklippinger, ikke bare for voffsen! :-)

Den boksen har du til et hundespann i 10 år fremover. Den er drøy! :)

Hm. Kanskje dele den i to og selge halvparten her på sonen da... For noe hundespann, det har jeg ikke no' planer om! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel funker fint til å stoppe blod fra klør. :)

Jeg bare bruker potetmel når jeg klipper feil, fungerer helt fint og koster veldig lite i forhold :)

Enig.

Jeg tenker ikke primært på prisen heller, jeg, når jeg anbefaler potetmel. Jeg synes det rett og slett har mye bedre effekt enn de blodstoppersakene jeg har forsøkt. Jeg har fast stående i utstyrsskapet en plastboks med lokk, hvor det er potetmel. Om jeg klipper for langt, er det bare å finne fram boksen og stappe labben oppi - da gir det seg kjapt å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare bruker potetmel når jeg klipper feil, fungerer helt fint og koster veldig lite i forhold :)

Egentlig burde jeg jo prøve det først, ja. For det koster en bagatell å prøve det iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Jeg tenker ikke primært på prisen heller, jeg, når jeg anbefaler potetmel. Jeg synes det rett og slett har mye bedre effekt enn de blodstoppersakene jeg har forsøkt. Jeg har fast stående i utstyrsskapet en plastboks med lokk, hvor det er potetmel. Om jeg klipper for langt, er det bare å finne fram boksen og stappe labben oppi - da gir det seg kjapt å blø.

For oss funket IKKE potetmel! Endte bare med en krukke blandet med potetmel og blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss funket IKKE potetmel! Endte bare med en krukke blandet med potetmel og blod.

Æsj, det var jo synd - men da må det jo være veldig mye blod? Eller veldig lite potetmel?

Men hunder er jo forskjellig, for all del :ahappy:

Og det er verdt et forsøk når det koster en tier på butikken, framfor å kjøpe noe til flere hundrelapper som default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var jo synd - men da må det jo være veldig mye blod? Eller veldig lite potetmel?

Men hunder er jo forskjellig, for all del :ahappy:

Og det er verdt et forsøk når det koster en tier på butikken, framfor å kjøpe noe til flere hundrelapper som default.

Hehe, for å si det sånn. Det ble prøvd den gangen som ingenting annet så til å funke! Blodet piplet :P Endte med at jeg surret god med papir rundt labben og teipet fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :) Jeg prøver å kjøpe en pakke potetmel å ha på lur i første omgang. Funker ikke det, så blir det en boks fra Canis eller noe senere (da har de vel fått inn igjen i nettbutikken sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :) Jeg prøver å kjøpe en pakke potetmel å ha på lur i første omgang. Funker ikke det, så blir det en boks fra Canis eller noe senere (da har de vel fått inn igjen i nettbutikken sin).

Det er også billig i sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også billig i sverige :)

Supert, takk skal du ha for tipset! Mannen i huset røyker og "stikker ofte innom" Sverige når han er og besøker mora si i Østfold, for å handle billige sigaretter. Da skal jeg be han se etter/spørre etter blodstopper-middelet på zoobutikken der. Vet at det finnes zoobutikk både på Nordby og Töcksfors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...