Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodstopper

MiO

Recommended Posts

Jeg skal hente valpen min på lørdag, og i forkant av dette kjøper jeg inn diverse utstyr og ting & tang. En av tingene jeg vil trenge, er det såkalte "Blod Stopper" pulveret på boks. Jeg vet nemlig fra før av at når det kommer til kloklipping, er jeg født uheldig. Selv med brillene på og skikkelig mysing etter nerven i kloa, greier jeg alltid å bomme på iallefall minst èn av klørne på fire poter. Marsvinene våre har merket det :icon_cry: og marsvin har til og med to tær og klør færre enn en hund :P

Jeg har sjekket i nettbutikken til Canis.no, det er det eneste stedet der jeg har sett dette blodstopper-pulveret før. Men de er utsolgte nå, det så jeg da jeg la det i "handlekurven" i nettbutikken.

Har noen en link til en eller annen nettbutikk for kjæledyr/hundeutstyr der jeg kan få kjøpt det? Er dette forresten noe man får kjøpt hos de fleste veterinær og/eller zoobutikker (men da til dobbel pris antar jeg, ifht nettbaserte butikker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bommer så mye, kanskje få noen andre til å klippe for deg?

Jeg har bommet EN gang på en hund, den hunden ble kjempevanskelig i mange år etterpå.

cosmo har jeg også bommet på noen få ganger, og han syns ikke det er så forferdelig.

Alle kan gjøre feil altså,men om du bommer så ofte som du sier hadde jeg i hvertfall latt noen andre få gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bommer så mye, kanskje få noen andre til å klippe for deg?

Jeg HÅPER at jeg ikke bommer særlig ofte på en hund, siden det er et faktum at en hund har littegranne større klør og labber enn et marsvin. Men hvis jeg likevel bommer en gang eller to, så får jeg kjøpe et stort forstørrelsesglass og få en medhjelper til å holde det under kloklippinga :P Men ellers satser jeg på at nok godbiter og ikke lage noe "fuzz" ut av det, vil gjøre at valpen/hunden heller ikke gjør noe stort nummer av det, og heller ikke får varige mèn.... ;)

Jeg har lest en del innlegg her og på Canis ang. dette med kloklipp og jeg har funnet en metode jeg skal prøve, for å unngå å klippe for langt inn.

Men jeg vil for sikkerhets skyld ha blodstoppermiddel på lur, for uhell kan jo skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg likevel bommer en gang eller to, så får jeg kjøpe et stort forstørrelsesglass og få en medhjelper til å holde det under kloklippinga :P

Ville bare si at det finnes fortørrelseglass med lys som står på stativ, eller kan henges rundt halsen i en "bøylesak". Da slipper du hjelp til å holde det om dy trenger det etterhvert. Fåes på sybutikker, da det er broderi-hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på apoteket i stad og forhørte meg om kaliumpermanganat. Det var ikke billig... 369,- kr for en boks på 100 gram(!)

Det ble ingen boks med kaliumpermanganat fra apoteket akkurat i dag på meg, da.... Hadde shoppa litt mye på forhånd andre plasser på shoppingsenteret, så andre "ikke livsnødvendige" ting må vente til lønningsdag neste uke :whistle:

Skal sjekke hos det lokale veterinærkontoret hva de tar for en boks før jeg kjøper noe på apoteket, for billigere enn 369,- er det vel nødt til å være mulig å få det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på apoteket i stad og forhørte meg om kaliumpermanganat. Det var ikke billig... 369,- kr for en boks på 100 gram(!)

Det ble ingen boks med kaliumpermanganat fra apoteket akkurat i dag på meg, da.... Hadde shoppa litt mye på forhånd andre plasser på shoppingsenteret, så andre "ikke livsnødvendige" ting må vente til lønningsdag neste uke :whistle:

Skal sjekke hos det lokale veterinærkontoret hva de tar for en boks før jeg kjøper noe på apoteket, for billigere enn 369,- er det vel nødt til å være mulig å få det? :-)

Den boksen har du til et hundespann i 10 år fremover. Den er drøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at det finnes fortørrelseglass med lys som står på stativ, eller kan henges rundt halsen i en "bøylesak". Da slipper du hjelp til å holde det om dy trenger det etterhvert. Fåes på sybutikker, da det er broderi-hjelpemiddel.

:banana: Takk for tipset!

Der aner jeg også en redning for våre små marsvin under fremtidens kloklippinger, ikke bare for voffsen! :-)

Den boksen har du til et hundespann i 10 år fremover. Den er drøy! :)

Hm. Kanskje dele den i to og selge halvparten her på sonen da... For noe hundespann, det har jeg ikke no' planer om! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel funker fint til å stoppe blod fra klør. :)

Jeg bare bruker potetmel når jeg klipper feil, fungerer helt fint og koster veldig lite i forhold :)

Enig.

Jeg tenker ikke primært på prisen heller, jeg, når jeg anbefaler potetmel. Jeg synes det rett og slett har mye bedre effekt enn de blodstoppersakene jeg har forsøkt. Jeg har fast stående i utstyrsskapet en plastboks med lokk, hvor det er potetmel. Om jeg klipper for langt, er det bare å finne fram boksen og stappe labben oppi - da gir det seg kjapt å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare bruker potetmel når jeg klipper feil, fungerer helt fint og koster veldig lite i forhold :)

Egentlig burde jeg jo prøve det først, ja. For det koster en bagatell å prøve det iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Jeg tenker ikke primært på prisen heller, jeg, når jeg anbefaler potetmel. Jeg synes det rett og slett har mye bedre effekt enn de blodstoppersakene jeg har forsøkt. Jeg har fast stående i utstyrsskapet en plastboks med lokk, hvor det er potetmel. Om jeg klipper for langt, er det bare å finne fram boksen og stappe labben oppi - da gir det seg kjapt å blø.

For oss funket IKKE potetmel! Endte bare med en krukke blandet med potetmel og blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss funket IKKE potetmel! Endte bare med en krukke blandet med potetmel og blod.

Æsj, det var jo synd - men da må det jo være veldig mye blod? Eller veldig lite potetmel?

Men hunder er jo forskjellig, for all del :ahappy:

Og det er verdt et forsøk når det koster en tier på butikken, framfor å kjøpe noe til flere hundrelapper som default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var jo synd - men da må det jo være veldig mye blod? Eller veldig lite potetmel?

Men hunder er jo forskjellig, for all del :ahappy:

Og det er verdt et forsøk når det koster en tier på butikken, framfor å kjøpe noe til flere hundrelapper som default.

Hehe, for å si det sånn. Det ble prøvd den gangen som ingenting annet så til å funke! Blodet piplet :P Endte med at jeg surret god med papir rundt labben og teipet fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :) Jeg prøver å kjøpe en pakke potetmel å ha på lur i første omgang. Funker ikke det, så blir det en boks fra Canis eller noe senere (da har de vel fått inn igjen i nettbutikken sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :) Jeg prøver å kjøpe en pakke potetmel å ha på lur i første omgang. Funker ikke det, så blir det en boks fra Canis eller noe senere (da har de vel fått inn igjen i nettbutikken sin).

Det er også billig i sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også billig i sverige :)

Supert, takk skal du ha for tipset! Mannen i huset røyker og "stikker ofte innom" Sverige når han er og besøker mora si i Østfold, for å handle billige sigaretter. Da skal jeg be han se etter/spørre etter blodstopper-middelet på zoobutikken der. Vet at det finnes zoobutikk både på Nordby og Töcksfors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det har gått seg til, heldigvis! Valpen er endelig fortrolig med barnet mitt sine bevegelser, og barnet respekterer valpen og dens grenser og plass. Jeg så mørkt på det i starten, men endelig er de gode venner med samme energinivå 😂
    • Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...