Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjekrangel i Molde

xxx12345

Recommended Posts

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår hadde jeg en tur til Praha. Der krydde der av hunder! I en stor park vi spaserte i, var der merket av egne områder hvor hunder var tillatt. På gatehjørner rundt om hang stativer med bæsjesøppelkasse og poser/spader. Hvorfor er det så forbaska vanskelig å få norske byer og kommuner med på noe lignende? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Så "frekk" er jeg også, og om noen kaster en hundepose i min søppelkasse, så er det helt greit. Mye bedre med en bæsjepose i søpla, enn bæsj under skoa :)

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Det samme skjedde for THK: Vi trente i den ene messehallen i mange år, men plutselig var det noen som mente det var uestetisk og at det kunne gi plager for allergikere :hmm: Da må det også pressiseres at det er asaltdekke i hallen.

Som en "motytelse" til at vi fikk bruke hallen, hadde vi dugnad hver vår, hvor vi ryddet helle messeområde for hundebæsj (når vi først er inne på bæsjediskusjon). Lurer på hvem som plukker opp der i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Har tenkt på det samme, men med tre hunder blir det rett og slett dyrere enn det smaker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...