Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjekrangel i Molde


xxx12345

Recommended Posts

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår hadde jeg en tur til Praha. Der krydde der av hunder! I en stor park vi spaserte i, var der merket av egne områder hvor hunder var tillatt. På gatehjørner rundt om hang stativer med bæsjesøppelkasse og poser/spader. Hvorfor er det så forbaska vanskelig å få norske byer og kommuner med på noe lignende? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Så "frekk" er jeg også, og om noen kaster en hundepose i min søppelkasse, så er det helt greit. Mye bedre med en bæsjepose i søpla, enn bæsj under skoa :)

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Det samme skjedde for THK: Vi trente i den ene messehallen i mange år, men plutselig var det noen som mente det var uestetisk og at det kunne gi plager for allergikere :hmm: Da må det også pressiseres at det er asaltdekke i hallen.

Som en "motytelse" til at vi fikk bruke hallen, hadde vi dugnad hver vår, hvor vi ryddet helle messeområde for hundebæsj (når vi først er inne på bæsjediskusjon). Lurer på hvem som plukker opp der i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Har tenkt på det samme, men med tre hunder blir det rett og slett dyrere enn det smaker. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...