Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom og Hundemat - ved henting direkte i Trøgstad


MiO

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt å bruke Vom og Hundemat (først "Valp"varianten deres) som hundemat til vår kommende hund (får valp om to uker). Rasen vår er ikke noen stor hund, men vi vil likevel gjerne gjøre hundematen billigst mulig :) Vi bor sånn at vi kan hente selv i Trøgstad/Østfold, der fabrikken til Vom & Hundemat ligger. Det er et stykke dit, men absolutt overkommelig (40 min ca med bil).

http://www.vomoghundemat.no/omoss.asp

Hvis man vil bestille en nylaget 20 kilos blokk, kan man få den "fersk" da ved henting selv, dvs at de IKKE fryser den? Dette har med oppdelingen å gjøre hjemme hos oss. Mannen i huset her har jobbet som kjøttskjærer en gang i tiden,og han blånekter å kjøpe 20 kg blokk frossent og dele den opp hjemme - uten proffesjonelt verktøy. Amatørverktøy som sag nekter han å bruke, da det vil bli for mye svinn og søl.

Spørsmålet mitt blir da, hvis man ringer til produsenten og avtaler hentetid for en 20 kg blokk, er det da mulig å ikke få frossen men ferskvareblokk? Noen som vet det, har gjort det selv f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere kjøre en og en halv time for 20 kilo fôr? Det kan neppe være økonomisk om det er det som er hovedmotivasjonen? Prøv å gå sammen med flere når dere skal hente, og kjøp så mye som dere har fryseplass til. Det blir endel rabatt med en gang man kjøper over 200 kilo, og så kan man spleise på utgiftene med kjøring.

Vi pleier som oftest å kjøpe frossent, halvtine en blokk om gangen, dele den opp og fryse ned igjen i iskrembokser. Men ferskt funker fint det også, og jeg tror de produserer daglig der oppe nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stykke dit, men absolutt overkommelig (40 min ca med bil).

Skal dere kjøre en og en halv time for 20 kilo fôr? Det kan neppe være økonomisk om det er det som er hovedmotivasjonen? Prøv å gå sammen med flere når dere skal hente, og kjøp så mye som dere har fryseplass til. Det blir endel rabatt med en gang man kjøper over 200 kilo, og så kan man spleise på utgiftene med kjøring.

Ser ikke ut som det er fullt så langt da ;) 40 min med bil, ikke 90 min ;)

Må nok være enkelere å dele de opp hvis det ikke er frossent ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Ang. kjørelengden; vi er ofte i Østfold. Eller mannen min er det rettere sagt, for moren hans bor der, hun er enke, og da er han ofte på besøk for å hjelpe henne med diverse gjøremål og arbeid. Og da er Trøgstad bare "rett borti høgget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører selv 2,5 time 1 vei for å få kjøpt Vom& hundemat. 5 timer tilsammen. Tørrforet man har tilgjengelig her er billig butikk mat eller LABB. Men skal man kjøre så langt, kombinerer jeg det med andre ting, som handling av mat til oss. Men det er langt ja! Hva gjør man ikke for bikkjene sine? :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...