Gå til innhold
Hundesonen.no

Klør og klør...

Recommended Posts

Skrevet

Ace har begynt å klø så grusomt. Vi ser at det er veldig ubehagelig og han har begynt å klø seg til blods. Nå har han masse pels, så han kommer heldigvis ikke helt til, men kan se at han er irritert i huden.

Nå har han aldri hatt noe hudproblemer eller noe lignende og han får olje i maten. Jeg vet han tidligere har klødd i røyteperiodene, så jeg ga han et bad i går i håp om at det skulle sette prosessen i gang. Det har det, og han har blitt børstet nøye i dag.

Han klør likevel mye, og jeg begynner å misstenke at det er varmepumpen her, som gir han tørr hud. Han har aldri tidligere bodd i hus med varmepumpe, og jeg merker jo selv at jeg er tørr i huden og hodebunnen. Så nå skal vi prøve å ha på en luftfukter, for å dempe litt den tørre luften. Funker ikke dette, så skal han inn og få tatt litt prøver. Han har ikke noe utøy i pelsen og ikke eksem.

Jeg trenger imidlertidig noe som kan lindre kløen, straks! Stakkars, han er så plaget nå og fokuset er kun på å klø og klø og klø.

Noen som har noen tips??

Skrevet

En parfymefri lotion. Eller hvis noen er alergisk i huset, så lån litt antihistamin å se om det funker, kan jo være at han har truffet på noe han er alergisk mot eller at han har utviklet en ny alergi.

Skrevet

Ja, i min frustrasjon smurte jeg på spenol på de plassene han klør mest. Nå har vi fått fiksa litt mer fukt i inneluften, og jeg synes jeg ser bedring allerede :)

Takk for tips, begge to :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...