Gå til innhold
Hundesonen.no

Patter


Recommended Posts

Med fare for at dette kan bli merkelige spørsmål... Men jeg har ingen erfaringer angående hundepatter..

Jeg har lagt merke til at Chica pleier å ha litt skitt rundt pattene, eller belegg, om jeg kan si det.. Hva er dette? Og hun er mye mørkere på tuppen av pattene, er dette normalt?

Det er ikke noe som har kommet nylig altså, og hun virker ikke plaget av det, men tenkte jeg kanskje kunne få svar på noe jeg har undret på innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å få tatt et skikkelig bilde, særlig av det belegget jeg snakker om.. ser ut som sorte flekker/prikker som sitter i starten av patten og litt oppover. Det går bort når jeg tar det bort, men det sitter godt nok.. Jeg tror egentlig at det bare er skitt, som når vi blir skitne i navlen, men kanskje noen andre vet?

post-395-0-75596800-1301333668_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at dette kan bli merkelige spørsmål... Men jeg har ingen erfaringer angående hundepatter..

Jeg har lagt merke til at Chica pleier å ha litt skitt rundt pattene, eller belegg, om jeg kan si det.. Hva er dette? Og hun er mye mørkere på tuppen av pattene, er dette normalt?

Det er ikke noe som har kommet nylig altså, og hun virker ikke plaget av det, men tenkte jeg kanskje kunne få svar på noe jeg har undret på innimellom:)

Uten sammenlikning forøvrig så hadde hoppa mi sånt "belegg" mellom pattene også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlemor Babs her i huset har også sånn på en del av pattene, men ikke alle merkelig nok. Det kan se ut som om hun har talgpropper i og rundt pattene, og om jeg klemmer på "prikkene" så tyter det ut mørkt talg. Jeg har aldri ansett det som noe farlig eller problematisk i grunnen - bare fascinerende :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, helt vanlig! Begge mine har det. Var litt bekymret for dette da Tulla skulle ha kull, ville jo ikke at valpene skulle suge i seg skit liksom. Men etterhvert som pattene spratt ut i forbindelse med fødsel og melkeproduksjon, så forsvant også de sorte prikkene. Men de er tilbake igjen nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...