Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammel, soltørket bajs ...

Recommended Posts

Ja, disse overskriftene som skal være beskrivende. :lol:

I dag tidlig bajset Pøbel en type bajs som faktisk så veeeldig gammel ut. Sånn som bajsene som titter frem nå som snøen begynner å smelte, og sola har fått stått litt på og "tørke" de ut. Bajsen til Pøbel var nemlig oppsmuldret (ikke alt, men, noe).

Noen som vet sånn ca. hvorfor? Noen andre som har hatt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse overskriftene som skal være beskrivende. :lol:

I dag tidlig bajset Pøbel en type bajs som faktisk så veeeldig gammel ut. Sånn som bajsene som titter frem nå som snøen begynner å smelte, og sola har fått stått litt på og "tørke" de ut. Bajsen til Pøbel var nemlig oppsmuldret (ikke alt, men, noe).

Noen som vet sånn ca. hvorfor? Noen andre som har hatt det sånn?

Forer du med V&H?

Drikker han lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men det har han blitt fôret på hele tiden. Og har aldri sett sånn smuldrebajs på han (hele dingsen gikk i oppløsning når den ble klemt på, pluss smulderet som bare kom ut underveis fra ham).

Og han drikker og spiser snø også.

Ikke fått noe bein som jeg kan huske ... annet enn de som ligger rundt, men han spiser liksom ikke mye på de, og mye bein har han fått før også.

Hm, kan det være griseøre, mon tro? For jeg kan ikke komme på noe annet som har vært unormalt i kostholdet hans i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ikke sånn av griseører, da griseører inneholder mer fett og heller gjør bajsen bløtere. Men de får sånn når de har spist mye rå bein. Da kan bajsen smuldre helt opp, og noen ganger er det nesten bare pulver som kommer ut. Den kan være steinhard da. Når sånt skjer, pleier de å få litt tørrfôr hvis jeg husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...