Gå til innhold
Hundesonen.no

Var det noen somlurte på ??

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

Hvem faren til Tinkas valper er?

her har dere link til siden hans: http://www.moneva.net/japansk/html_no/oscar.htm

kennelen har flere japanere http://www.moneva.net/japansk . :wink: og har hatt japanere in noen år nå(men jeg har hatt lengre :) ) de driver også med schæfer men holder på å trappe ned med dem nå. hvis dere går inn på http://www.moneva.net/ så finner dere schæferene deres.

Oskar var også far til Tinkas kull hvor vi fikk 5 valper(produktiv liten herremann det derre alstå :wink: )

Skrevet
han var kjempefin :)

ja ikke sant???

og det værste er at bildet der "lyger" om pelsen hans, bildet ble tatt for over 1 år siden på nkk utstilling på bønes, men nå har jo hunden fått en helt annen pels og mye mere pels enn hva han har på det bildet, skal se om jeg kan få tatt det ordentlig bilde av han neste gang vi treffer han.

for å si det sånn da så har han vært sånn at jo eldre han har blitt jo mere pels har han fått men tror det har stoppet nå da.

no er det jo sånn at hvis han mister litt pels før en utstilling så er det bare positivt for da ser han ikke firkantet ut :wink:

Skrevet
Åh' date=' den kennelen har vi fått den ene schæferen vår fra! :D[/quote']

de har mangen fine hunder de :wink: , men jeg liker japanerene best da :wink:

Skrevet

han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

Skrevet
han er kjempefin! Men eg visste ikkje at dei skal trappe ned på schäfer... var og såg på siden deres og det var liksom ikkje tvil kva rase dei har... :D

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Skrevet

de hadde jo annonse på finn for ikke så lenge siden hvor de solgte to schæfer tisper, og den ene var avls hund(har hatt et kull på den før de solgte) og i annonsen stod det at de var for salg grunnet nedtrapping.

Men sist vi var på besøk hos dem så hadde jo de gnask mangen da, tror de hadde 5 voksne schæfere pluss 7 japanere, så om de trapper ned litt så er jo det forsåelig en skal jo ha tid til alle hundene også. :wink:

Ok. Det hadde maaange hunder...!

Skrevet

Ok. Det hadde maaange hunder...!

ja de har en del hunder, og det værste er jo at på hjemmesiden med japanere så mangler det en hannhund, de har en hannhund som ikke er på siden for han var så liten når han ble født og de holdt på å miste han, men klarte å redde han.

men han er så liten så han er bare en kosehund og brukes ikke til noe annet(men det sier vell sitt når jeg sier at han er mindre enn Småen, som har normal størrelse for tisper).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...