Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan får dere tid til valp?


GunhildM

Recommended Posts

atte, jeg skulle/skal egentlig har fri i 2 uker når vi henter valpen vår i slutten av mai. men nå er hun ene på jobben sykemeldt, to kan muligens ikke jobbe så mye da, så da er det bare meg igjen. vet ikke helt hva som skjer med ferie, har jo egentlig krav på å få den, men alt blir jo så vanskelig med en sykemelding, særlig når vi kun er 4 stk. og jobber i en butikk.

men hvis alt skulle skjære seg å jeg ikke får fri i de ukene likevel. tror dere det går bra om jeg har han med på jobben og lar han ligge på kontoret, og eventuelt få hun ene til å komme ned et par ganger så jeg får luftet han underveis. jobbtiden blir da fra 10-16/17.

merker jeg blir ganske stresset av denne situasjonen, alt var jo helt planlagt og klart, også rakner planene sakte.. :hmm: noen som har noen tips, gode råd eller hjelpende ord til en snart hunde eier som bekymrer seg litt over hvordan man skal løse dette?

Hvis de godtar at du får ha valpen med på jobb er jo det fint, men valpen er jo ikke særlig kjent når den kommer og trenger som regel litt tid på å bli kjent. Vet ikke helt om jeg ville latt valpen være alene på kontoret og bare luftet den 2 ganger i løpet jobbdagen, en valp holder seg ikke særlig lenge så lenge den ikke er trent til det, men hvis du jobber med noen at du kanskje kan lufte den litt oftere så den ikke føler seg så alene. Husk også å ta med masse forskjellig den kan bite på så den ikke kjeder seg så fort. Fryst kong med noe snadder, griseøre o.l. Dette går sikkert bra skal du se. :)

Du får bare gjøre det beste ut av situasjonen selv om det kanskje hadde vært best om du fikk fri i begynnelsen til å bli kjent med valpen. :) Lykke til og håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de godtar at du får ha valpen med på jobb er jo det fint, men valpen er jo ikke særlig kjent når den kommer og trenger som regel litt tid på å bli kjent. Vet ikke helt om jeg ville latt valpen være alene på kontoret og bare luftet den 2 ganger i løpet jobbdagen, en valp holder seg ikke særlig lenge så lenge den ikke er trent til det, men hvis du jobber med noen at du kanskje kan lufte den litt oftere så den ikke føler seg så alene. Husk også å ta med masse forskjellig den kan bite på så den ikke kjeder seg så fort. Fryst kong med noe snadder, griseøre o.l. Dette går sikkert bra skal du se. :)

Du får bare gjøre det beste ut av situasjonen selv om det kanskje hadde vært best om du fikk fri i begynnelsen til å bli kjent med valpen. :) Lykke til og håper du finner ut av det.

det er ikke noe problem å ha med valpen på jobb, det er avklart alt. og skulle helst sett at jeg får fri, men hvis ingen andre kan jobbe er det jo bare meg igjen-å da må jeg liksom på jobb, kan ikke akkurat stenge butikken :hmm:

flere luftinger får vi nok til, og masse leker og kos kommer han til å få i løpet av dagen, da det er en liten rolig butikk, så han blir ikke helt alene hele dagen.

og vi kommer til å ha 3 dager med fri når vi henter han uansett, så de dagene blir forbeholdt han :D

snakket litt med samboer nå som sier at dette skal vi få til, eventuelt får han se om han kan ta litt fri, eller jobbe litt kortere dager sånn at han kan hente valpen hos meg på jobb, da trenger ikke valpen å være på jobben mer en 2-3 timer.

vi skal da få kabalen til å gå opp, men ble litt motløs da jeg så at den gode planen for valpe tilvenning kanskje ikke går til slutt likevel.. men men, fpr gjøre det beste ut av det, og fortsette å ha fokus på å glede seg til vi får han :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe problem å ha med valpen på jobb, det er avklart alt. og skulle helst sett at jeg får fri, men hvis ingen andre kan jobbe er det jo bare meg igjen-å da må jeg liksom på jobb, kan ikke akkurat stenge butikken :hmm:

flere luftinger får vi nok til, og masse leker og kos kommer han til å få i løpet av dagen, da det er en liten rolig butikk, så han blir ikke helt alene hele dagen.

og vi kommer til å ha 3 dager med fri når vi henter han uansett, så de dagene blir forbeholdt han :D

snakket litt med samboer nå som sier at dette skal vi få til, eventuelt får han se om han kan ta litt fri, eller jobbe litt kortere dager sånn at han kan hente valpen hos meg på jobb, da trenger ikke valpen å være på jobben mer en 2-3 timer.

vi skal da få kabalen til å gå opp, men ble litt motløs da jeg så at den gode planen for valpe tilvenning kanskje ikke går til slutt likevel.. men men, fpr gjøre det beste ut av det, og fortsette å ha fokus på å glede seg til vi får han :wub:

Jada, dette skal gå så bra så.. :) Er jo supert hvis samboeren din kan slutte tidlig eller ta litt fra da.. Synes det er bra at du planlegger så godt uansett hvordan det blir.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette skal gå så bra så.. :) Er jo supert hvis samboeren din kan slutte tidlig eller ta litt fra da.. Synes det er bra at du planlegger så godt uansett hvordan det blir.. :)

da har samboer ordnet med en uke fri når vi får valpen. så får vi se om jeg får til en eller to uker fri etter det igjen, hvis ikke får han bli med meg på jobb. men han får hvertfall litt over en uke i nytt hjem først :) alt ble litt lysere nå igjen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fikk første, så studerte jeg gjennom NKI, altså jeg var hjemme hele tiden. Så hun fikk jo masse tid med meg helt til jeg begynte på skolen høst 2010, da var hun nesten blitt 1år.

2. mann hentet jeg 3 dager før juleferien på skolen, så jeg tok meg rett og slett en tidlig juleferie :lol: Så da var jeg jo hjemme med hun i en 2ukers tid.

Men så er jeg så heldig at jeg går 67% på skolen (Har ikke allmennfagene) Så 2 dager i ukene er hundene alene i 2 timer (2 skoletimer pluss 10min kjøring tur retur)

De 3 andre dagene i uka, så har jeg en snill svigerfar som er pensjonist, så han kommer og er med de 2timers tid midt på dagen :ahappy:

De KLARER og være alene i 7-8timer begge to, ett par ganger hvor jeg ikke har hatt noe valg. Men jeg liker det ikke, derfor kommer svigerfar :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo så heldig å bo på jobben, så jeg har enten hatt fri første uka, eller langhelg, for deretter å bare lufte mange ganger i løpet av arbeidsdagen. Nå har jeg aldri hatt valp uten å ha eldre hund i hus fra før, så den har heller ikke vært helt alene.

Problemet mitt blir nå når jeg mest sannsynlig skal bytte jobb til høsten, da må kanskje hunden være alene i 8 timer, og det er hun jo ikke vant til. Stort sett ikke inne alene lenger enn 4-5 timer om gangen. Men, er jo noen mnd fram til høsten jeg kan bruke å trene på det, da. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...