Gå til innhold
Hundesonen.no

Å sykle med hund


Pim

Recommended Posts

Ja, altså, jeg studerer for å bli oppfinner og dingsemaker når jeg blir stor :ahappy:

Og nå står jeg mellom to prosjekter som jeg tenkte å gjennomføre i forbindelse med et fag til høsten - og jeg tenkte å snikbegynne litt allerede nå :shifty: Et av prosjektene jeg vurderer er hunderelatert, og da kan jeg ikke se for meg noe bedre forum for å gjøre litt startresearch enn her!

Det jeg ser for meg, er å utvikle et produkt for sykling med hund. Noe du enkelt og greit kan feste på en helt vanlig sykkel, og så sykle i vei. Dette produktet skal dekke noe av det samme markedssegmentetet som kickbikes, trehjulinger o.l., og jeg tenker da at det også kan være et mer stabilt alternativ til springer, for folk som har hunder som trekker en del, eller som sykler med flere hunder.

Såh. Til saken - kan noen tenke seg å dele sine erfaringer om det å sykle med hund med meg? Ting jeg lurer på er bl.a.:

  • Hva er de største utfordringene, hva kan gå galt, hva går ofte galt?
  • Hva gjør/kan gjøre syklehverdagen enklere?
  • Hva ønsker du at du hadde når du skal ut og sykle med bisken(e)?
  • Hva er grensen for antall hunder du sykler med - og hvorfor?
  • Hva er maks antall hunder du kunne tatt med på sparkesykkeltur?
  • Til dere som bruker sykkel: hvorfor ikke sparkesykkel? Hva skal til for at du evt. skal vurdere å bruke sykkel?
  • Og dere som bruker sparkesykkel: hvorfor ikke sykkel?
  • Har du noen generelle ideer om hva som kan gjøre det enklere å sykle med hund(er)?
  • Er det ekstra utfordringer med å sykle med små/store/små OG store hunder samtidig?
  • Hva er fordelene og ulempene med springer?
  • Fordeler og ulemper med sparkesykler o.l.?
  • Fordeler/ulemper med å holde lina i hånda eller binde den direkte i sykkelen?
  • Hva slags festesystem (drag, line, annet?) ville du foretrukket i forskjellig terreng (strak vei, kupert terreng, mye svinger, bratte bakker, osv)