Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter jeg?

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

BRAVA

Usage: Esperanto

Means "valiant, brave" in Esperanto.

ADVA

Usage: Hebrew

Means "small wave, ripple" in Hebrew.

ALEDA(/Leda): Latin female name meaning Small and Winged

ALIDA (/Lida): Spanish/Latin female name meaning Alita Noble / Small, Winged

KIARA: Irish female name meaning Small, Dark

Name: Aira

Origin: Europe

Language: Unknown Language

Thematic: Theology

Meaning: The beginning, the principle, the breath of life, the unknown.

Name: Bria

Language: English

Thematic: Unknown Thematic

Meaning: cute, sensitive, strong willed, intelligent

Comments: a beautfull river in africa

Name: Dara

Language: Other

Meaning: means "wisdom" or "compassion" in Hebrew

Name: Goda

Language: Unknown Language

Meaning: pride, honor...etc

Name: Heli

Origin: Asia

Language: Indian

Meaning: continuous rainfall for 3 to 4 days as god's gift.

Name: Irma

Language: German

Meaning: Universal, whole.

Comments: Irma is derived from the Old High German word irmin, meaning 'world'.

Name: Laya

Language: Indian

Thematic: Ancient

Meaning: Rhythm (of life)

NOVA

Usage: English

Derived from Latin novus meaning "new". It was first used as a name in the 19th century.

Name: Nita

Origin: North America

Language: Spanish

Thematic: Literature

Meaning: Nita means 'Deeply Rooted', understanding and warm

RANI

Usage: Indian

Means "queen" in Sanskrit.

RANI (2)

Usage: Hebrew

Means "my joy" or "my song" in Hebrew.

SAGA

Usage: Norse Mythology, Swedish

Possibly means "seeing one" in Old Norse. This was the name of the Norse goddess of poetry and history, sometimes identified with the goddess Frigg.

Name: Dezi

Origin: North America

Language: English

Thematic: Popular Culture

Meaning: bringer of puppies :D

Googlet litt og fant dette:

Origin of DESI

The Name DESI is both a boy and girl's name . The origin of the baby name DESI is Spanish, French, Latin with the meaning(s) depending on Gender/Origin being

Spanish - Male - Desire

Spanish - Female - Desire

French- Desired. A short form of Desiree

Latin- Yearning DESI has the following similar or variant Names: Dezi Desea Desee Desey Desie Desir Desira Desirah Desy

Ellers:

Nano

Mega

Mini

Milli(meter)

Tini/Teeny

Nada - "ingenting" :P , generøsitet/dugg på arabisk, håp på russisk

Vahva - sterk på finsk

Mali - liten på kroatisk

Demi - halv/liten på fransk

Synes hun kan hete Demi eller Desi/Dezi jeg. :aww:

Skrevet

Hun heter Smula!

Fordi:

Du ba om en smule, ikke et helt brød

Du ba om litt vann i åkeren, ikke en hel sjø

Forsøk et skritt av gangen, ikke en hel pas de deux

Du sa en smule, ikke et helt brød :P

Ja, det er Øystein Sunde-sangen.. hehe

Guest Belgerpia
Skrevet

Neia - trenger vel ikke nærmere forklaring enn at det er ett litt spørrende Nei *ler*

Pus

Smula - altså, det har jo liksom blitt navnet hennes da, alternativt så kan du gjøre smula litt større og kalle henne Kneipen selv om det strengt tatt ikke er spesielt feminint.

Morsk - selvforklarende

Lotta/Lotte - passer bra på lite bartedyr

Ira - oppkalt etter Audi Quattro snusern

Myggen - igjen, selvforklarende

Skrevet

Nå begynner det å ligne noe her! Nada var jo råtøft, og hun er jo det lille håpet mitt som er halvt russer :D

*Smake på*

Nada var kult! Betyr jo Ingenting på spansk, men nå syntes jeg sånne navn er litt morsomme :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...