Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøysedyrene på tur


Bananen

Recommended Posts

Jeg var'ke så flittig med kameraet, men det ble nå noen bilder. Hadde egentlig bare med meg helt feil objektiv, nemlig! :icecream:

Bøllefrøene lusker, og jeg tror Pøbel vil finne på en ny Pøbelstrek (som alltid ...).

5492365630_deaf4cd3c0_z.jpg

Forferdelig kvalitet, men jeg bare måtte ta det med, siden det faktisk var litt kult. :icon_redface:

5491771453_5362695870_z.jpg

Kaysa sier at Pøbel må være en undersått. Og de skal legges sånn.

5492366464_b19bdac046_z.jpg

Undersåtten prøver å komme seg opp.

5491772197_964db49628_z.jpg

Men Kaysa sier at teite pubertetslusundertåtter kan få være der den var. :flowers:

5492367204_6339c96065_z.jpg

Tid for å danse vals med svansen.

5491773065_bd514d0ae2_z.jpg

Jeg fnyser litt av uttrykket til Kaysa her. :icon_redface:

5491773521_f97d3fdd99_z.jpg

Søtiser. :icon_cry:

5491773945_d345ee79fc_z.jpg

Pøbellusen.

5492369046_de30e6b9ac_z.jpg

Kaysapusen, som synes det er viktigere å følge med Pøbellusen. :console:

5492369458_d1f0a91ef7_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er slik man banker en Pøbel! Vi tar notater

Det ER faktisk ikke lett å banke en Pøbel. Er det typisk flat å ikke ta noen hint om at man oppfører seg som en drittsekk? BoxerPaja over oss ble så sint som en liten BoxerPaja kan bli på han i går, men Pøbel skjønner ikke en sjitt, han. Han sier liksom "HÆ? Skal jeg inspisere munnen din litt, nå? Greit, jeg får slikke inni der litt, da! Så fortsette leken min etter det!". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER faktisk ikke lett å banke en Pøbel. Er det typisk flat å ikke ta noen hint om at man oppfører seg som en drittsekk? BoxerPaja over oss ble så sint som en liten BoxerPaja kan bli på han i går, men Pøbel skjønner ikke en sjitt, han. Han sier liksom "HÆ? Skal jeg inspisere munnen din litt, nå? Greit, jeg får slikke inni der litt, da! Så fortsette leken min etter det!". :D

Tror det, Domino tar heller ikke signaler fra andre hunder med mindre de snakker med store bokstaver. Så nei, ikke lett å banke Domi heller. Samtidig syns jeg Domi er slitsomt teit med andre hunder til tider, kan jo ikke ha han løs med hunder som ikke kjapt sier klart ifra. Da flyr han dem jo bare ned og stamper og tramper på dem i lykkerus :lol: Går best sammen med andre flat'er han, er sjeldent løs sammen med bc'ene mine også :) Domi er forresten 35 kg og 65 cm høy, han har blitt stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det, Domino tar heller ikke signaler fra andre hunder med mindre de snakker med store bokstaver. Så nei, ikke lett å banke Domi heller. Samtidig syns jeg Domi er slitsomt teit med andre hunder til tider, kan jo ikke ha han løs med hunder som ikke kjapt sier klart ifra. Da flyr han dem jo bare ned og stamper og tramper på dem i lykkerus

Høres ut som Pøbel! :D Men de som snakker med store bokstaver (spesielt ute), blåser han lett i, altså. Så jeg må ofte bare hoppe rett inn og skille, så får han bare ha det så godt når han ikke gidder å oppføre seg. Han bare MÅ plage, liksom.

Men det jeg faktisk er glad for når han er rundt andre hunder, er at han kan lett trene med meg, uten å bli distrahert. DET er fantastisk deilig, det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Pøbel! :D Men de som snakker med store bokstaver (spesielt ute), blåser han lett i, altså. Så jeg må ofte bare hoppe rett inn og skille, så får han bare ha det så godt når han ikke gidder å oppføre seg. Han bare MÅ plage, liksom.

Men det jeg faktisk er glad for når han er rundt andre hunder, er at han kan lett trene med meg, uten å bli distrahert. DET er fantastisk deilig, det. :lol:

Med store bokstaver så mener jeg virkelig store, omtrent på ordentlig fly på han. Borderen min har jo knøvlet han og ved en anledning laget hull i han, men han er rett på igjen etter en stund. Eneste min går godt sammen med er andre flat'er faktisk. Han var ikke fullt så ille når han var mindre. Men hun som eier moren og søstra til min hund sier jo at flat'en er en "mobbete" hund, noen verre enn andre.

Ja, det syns jeg var deilig med min også, men når han begynte å bli pubertetslus forsvant også konsentrasjonen. Jeg har slitt med det nå siden sommeren. Nå igjen går det greit å jobbe rundt andre, men er tilbake på null når det gjelder fellesdekk. Bare å trene videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER faktisk ikke lett å banke en Pøbel. Er det typisk flat å ikke ta noen hint om at man oppfører seg som en drittsekk? BoxerPaja over oss ble så sint som en liten BoxerPaja kan bli på han i går, men Pøbel skjønner ikke en sjitt, han. Han sier liksom "HÆ? Skal jeg inspisere munnen din litt, nå? Greit, jeg får slikke inni der litt, da! Så fortsette leken min etter det!". :)

JA. Det tror jeg absolutt at er typisk flat. Mali er skikkelig "HÆ? Vil du at jeg skal nusse enda mer, stjele fra deg den pinnen og knøvle deg enda hardere?"

Tror det, Domino tar heller ikke signaler fra andre hunder med mindre de snakker med store bokstaver. Så nei, ikke lett å banke Domi heller. Samtidig syns jeg Domi er slitsomt teit med andre hunder til tider, kan jo ikke ha han løs med hunder som ikke kjapt sier klart ifra. Da flyr han dem jo bare ned og stamper og tramper på dem i lykkerus :lol: Går best sammen med andre flat'er han, er sjeldent løs sammen med bc'ene mine også :D Domi er forresten 35 kg og 65 cm høy, han har blitt stor :D

Det er akkurat som de skal vise sin intense kjærlighet såååå mye og når først noen snakker i store bokstaver så svarer de med like store. Kjappe i humørforandringene.

Høres ut som Pøbel! :) Men de som snakker med store bokstaver (spesielt ute), blåser han lett i, altså. Så jeg må ofte bare hoppe rett inn og skille, så får han bare ha det så godt når han ikke gidder å oppføre seg. Han bare MÅ plage, liksom.

Men det jeg faktisk er glad for når han er rundt andre hunder, er at han kan lett trene med meg, uten å bli distrahert. DET er fantastisk deilig, det. :D

Slik er snuppa her også, men enkelte hunder gir hun rett og slett blaffen i. Det er ofte de hundene som ikke går overens med noen andre hunder. De overser hun og unnviker.

Men uansett hunder er konsentrasjonen alltid på topp til trening og jeg er den mest interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er et flatsyndrom, og ikke bare jeg som har en skikkelig mongo hund rundt andre hunder til tider! :lol:

Så da er det bare å se om det er noen flatter i nærområdet her vi bor som kan knøvles sammen, i forhold til å la det gå utover andre, uskyldige ofre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vi må nesten ta en dejt snart! Kaysa snakker til han hun også, og inne tar han hintene fra henne ganske bra. Men ute så gir han sååå deng! På turen med bilder denne gangen kjeftet hun og bar seg til han leeenge, men han tok liksom aldri hintet i det hele tatt.

Men jeg lurer jo på om en hund faktisk svarer med gigantiske bokstaver engang (når det faktisk går så langt), at det kommer til å gå hull på begge bikkjene? Men jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å la en annen hund bli så plaget, altså. For han får faktisk ikke lov til å mobbe og terge andre sånn. Tomsinger av og til, de derre flattene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hvis en hund virkelig mener det, så tar de hintet. Men inntil de møter på de hundene, så er de bare tomsinger.

Mali lar seg ikke pelle på nesa, men hun tar ett hint hvis hun ikke er ønsket. Men ellers så er hun litt bitch. Hvis hun kan herse litt med noen, så gjerne det. Hun er pubertetslus til de grader.

Hadde hun vært menneske hadde hun vært med i mean girls.

Tror hun skal få prøve seg litt på Pøbelen. Vi holder på med meglerstyr nå, ikke såååå lenge til vi kommer østover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...