Gå til innhold
Hundesonen.no

Bulgaria,sunny beach


vima2k

Recommended Posts

Jeg skal da til Sunny beach i sommer med ei venninde :ahappy: Og lurer på om dere har noe tips til hva vi kan finne på? jeg er ikke spesielt glad i vann :icon_confused: så utelukker helst alt svar om vann aktiviteter ;D og ja :whistle: jeg vet. hvem drar til syden når de ike liker vann :whistle: vell, meg.. :ahappy:

Men ja? Noen tips? Alt fra nattlivet, utflukter, resturanger, shopping gater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria har heldigvis blitt bedre da :whistle: den artiklen er fra 07;)

Ja, vi holder nok sammen, og jeg er så trofast som man kan få det til :whistle: hehe, "kjekke" gutter kan fly en annen plass og håpe på amors falske piler :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria har heldigvis blitt bedre da :icon_confused: den artiklen er fra 07;)

Ja, jeg så det, men allikevel er det akkurat DET jeg forbinder med Sunny beach:) Det er uansett lurt å holde sammen på sånne turer da... Slemme typer finnes over alt... Men nå føler jeg det ble veldig negativt fokus;) God tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til gamlebyen i Nessebar, dra på markeder. Utesteder er noen av i sentrum. Husker ikke navnene på dem. De har andre utflukter også på båtturer, besøk i landsby litt utenfor Sunny Beach osv. Hvilket selskap reiser du med? Vi brukte Startour og da kan du bestille utflukter. Vi dro imidlertidig til Nessebar på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til gamlebyen i Nessebar, dra på markeder. Utesteder er noen av i sentrum. Husker ikke navnene på dem. De har andre utflukter også på båtturer, besøk i landsby litt utenfor Sunny Beach osv. Hvilket selskap reiser du med? Vi brukte Startour og da kan du bestille utflukter. Vi dro imidlertidig til Nessebar på egenhånd.

Vi skal med Apollo, og har lite penger, så vi bestilte ikke noen utflukter, tenkte igrunn og gjøre alt på egenhånd :icon_confused: om det blir å vandre gatelangs, eller ta buss, det går vi se :whistle:

Ja, tenkte å dra til det her nessebar :whistle: det er den øya elr no det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten kan du dessverre ikke forvente deg altfor mye av i Bulgaria. Har seriøst aldri vært i et land med så dårlig mat før (var der i sommer). Vi fant en restaurant med utrolig god mat på yachtklubben i byen der vi bodde, men der var det også norske priser. Husk - yellow cheese er osten vi tenker på som vanlig ost. Står det bare cheese får du en hvit, klumpete ost i stedet for :icon_confused:

Det er antakelig vis stappfullt av folk over alt og masse party hele dagen, sånn som det bruker å være. Så trekk deg litt unna selve smørøyet om det ikke er noe for deg. Stranda er full av folk, så der skjer det noe moro hele tiden.

Ikke for å virke negativ, men Bulgaria var ikke et land som imponerte meg stort. Så jeg vil anbefale deg å finne på ting, å dra litt vekk og oppleve annet enn selve sunny beach. Ta f.eks. båten over til Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten kan du dessverre ikke forvente deg altfor mye av i Bulgaria. Har seriøst aldri vært i et land med så dårlig mat før (var der i sommer). Vi fant en restaurant med utrolig god mat på yachtklubben i byen der vi bodde, men der var det også norske priser. Husk - yellow cheese er osten vi tenker på som vanlig ost. Står det bare cheese får du en hvit, klumpete ost i stedet for :heart:

Det er antakelig vis stappfullt av folk over alt og masse party hele dagen, sånn som det bruker å være. Så trekk deg litt unna selve smørøyet om det ikke er noe for deg. Stranda er full av folk, så der skjer det noe moro hele tiden.

Ikke for å virke negativ, men Bulgaria var ikke et land som imponerte meg stort. Så jeg vil anbefale deg å finne på ting, å dra litt vekk og oppleve annet enn selve sunny beach. Ta f.eks. båten over til Tyrkia.

Jeg liker og høre alt :whistle: så greit å få høre det før vi drar:) Bilettene er allerede bestilt, og når jeg drar til utlandet, så bryr jeg meg lite om folkemengder her og der :whistle: vi skal i juni, og da er det ikke så mye folk som i juli og august heldigvis :blink: Litt folk må vi nok regne med;) Festing og slikt er jo derfor vi valgte sunny beach :ahappy: det er jo igrunn billig der, og det skal vi utnytte oss av ;D

Hørt litt + og litt - så jeg får egentlig bare oppleve det selv :ahappy: Men takk for den ost påminnelsen ;D jeg hater klompete ost :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten kan du dessverre ikke forvente deg altfor mye av i Bulgaria. Har seriøst aldri vært i et land med så dårlig mat før (var der i sommer). Vi fant en restaurant med utrolig god mat på yachtklubben i byen der vi bodde, men der var det også norske priser. Husk - yellow cheese er osten vi tenker på som vanlig ost. Står det bare cheese får du en hvit, klumpete ost i stedet for :icon_confused:

Det er antakelig vis stappfullt av folk over alt og masse party hele dagen, sånn som det bruker å være. Så trekk deg litt unna selve smørøyet om det ikke er noe for deg. Stranda er full av folk, så der skjer det noe moro hele tiden.

Ikke for å virke negativ, men Bulgaria var ikke et land som imponerte meg stort. Så jeg vil anbefale deg å finne på ting, å dra litt vekk og oppleve annet enn selve sunny beach. Ta f.eks. båten over til Tyrkia.

Seriøst? Prøve å være amerikansk-maten deres er ikke veldig god, men prøv shopska-salat eller noen andre av de tradisjonelle rettene! Har vært der to ganger (en gang i Nessebar, en gang på Sunny Beach), og kost meg like mye med maten hver gang!

Gamle Nessebar er som nevnt tidligere et must, det går busser inn dit fra Sunny Beach som ikke koster noe særlig.

Ellers var vi på en eneste utflukt, til en landsby i fjellene, med bulgarsk mat, dansing og underholdning, som var veldig bra om man liker sånt.

Men Sunny Beach er ikke stedet jeg ville valg om jeg ikke var glad i vann og bading. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst dere skal ta taxi, så ta og avtal pris først. Og helst bruk de som hører til hotellet. Dette er noe eg har hørt flere steder.

Eg og samboer skal til Golden Sands og siden det er nabobyen så legger eg ut en del av våre planer. Dette her er klippet fra ving.

Klosteret Aladzha

Noen få kilometer fra Golden Sands ligger Aladzha-klosteret,

som i dag fungerer som et lite museum.Klosteret ble bygd inn i klippen på 500-tallet og har vært

smykket med noen fantastiske veggmalerier og mosaikker.

Takket være de vakre fargene, kalte tyrkerne klosteret for

Aladzha, som betyr fargesprakende på tyrkisk. I dag er det ikke

så mye igjen av fargene, men noen av klosterets mosaikker

eksisterer fortsatt. Selve ruinene er man ganske raskt

igjennom. Det er også et lite museum som stiller ut noen av de

intakte mosaikkene klosteret var fylt med for 1000 år siden.

Museet er ikke så stort, men området rundt er vakkert og har

en velsignet ro. Det er dekket av skog, og ferdes man her kan

man se de mange vekstene som er typiske for området.

Det koster rundt 10 leva med taxi hit. Hvis du er frisk og rask

kan du gå opp gjennon skogen – det tar 1-2 timer (endel

stigninger). Gå opp om ettermiddagen, når det ikke er så

varmt. Entré: ca. 4 leva

Kaliakra-odden

En storslått naturopplevelse venter deg hvis du drar til Kaliakraodden.

Den ligger ca. 50 km nord for Golden Sands, er ca. 2 km

lang og består av røde kalksteinsklipper som hever seg dramatisk

50-60 meter over havoverflaten. Utsikten er enestående, og hvis

du er heldig kan du få se delfiner som svømmer og leker nær

klippene. For mer en 2000 år siden bygde de gamle trakerne en

festning her. Du kan også se restene av den og andre antikke

byggverk, for eksempel et romersk bad og en kirke. I en av de

utallige grottene ligger oddens restaurant. Prøv gjerne

fiskesuppen, som er en spesialitet. Det går ikke busser hit, så lei

en bil eller bli med på vår utflukt.

Kamen Brjag og Yajlata

Disse arkeologiske naturreservatene ligger ca. 15 km nord for

Kaliakra-odden. I ruinene er det et kompleks av grotter, en

antikk festning og en nekropolis. Fra kalkstensklippene er det en

fantastisk utsikt over havet og de vakre blomsterengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Sunny Beach er ikke stedet jeg ville valg om jeg ikke var glad i vann og bading. :whistle:

Jeg vet, jeg har litt vann angst, men skal nok gå bra om jeg har bakkekontakt hele tiden :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...