Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavle, når?


elinebj93

Recommended Posts

Hei!

Jeg kjøpte bikkja mi for 1 mnd siden, og skrev ett par papirer på den.. Blandt annet stamtavlen.

Jeg har ennå ikke den, og trenger noen nr for å få han forsikret.

Noen som vet hvor jeg får tak i det?

Og skal det ta så lang tid før jeg får papirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått stamtavla på min, og han ble 4 måneder i går, så det kan godt ta litt tid.

Jeg fikk med papirene på ID-merkinga ved henting, så tror de nummerne vi trengte for forsikringa stod på det arket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke sendt inn papirer til registrering før alle valpene i kullet er solgt. Jeg gjør iallefall ikke det- da man ellers må betale omregistrering for valper som selges etter at papirene først er sendt inn.

Når alle valper er solgt, og papirer sendt inn av oppdretter tar det gjerne 1-4 uker før papirene kommer fra NKK.

Vet jeg hvor valpene skal ved 8 ukers alder pleier valpekjøperne å ha sine stamtavler før fyllte 12 uker- da sender jeg de sammen med et lite brev med informsasjon og påminnelse om vaksine og markekur.

Har du ikke fått stamtavlen innen valpen er 4 mnd gammel ville jeg definitivt purret og spurt om årsaken til at den fortsatt ikke er kommet.

Dersom valpene er forhåndsregistrert har valpen allerede fått et reg, nr, og dette bør oppdretter ha.

Hva heter hunden din? Man kan sjekke på NKK dogweb om hun er reg. og finne reg. nr. der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte bikkja mi for 1 mnd siden, og skrev ett par papirer på den.. Blandt annet stamtavlen.

Jeg har ennå ikke den, og trenger noen nr for å få han forsikret.

Noen som vet hvor jeg får tak i det?

Og skal det ta så lang tid før jeg får papirene?

Ta en telefon til oppdretteren og spør, du. Enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har gjort, og hun sa hun ikke husket noe av det, unntatt det han het. Altså golden boy

Golden Boy - NO60135/10

Vil tro det er han, eneste italienske mynden jeg finner med det navnet født i 2010 :)

Far: Heesa Meesas Dun It White Charm

Mor: Esperanza

Oppdretter Ida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror d er ida. Jeg kjøpten av kollegaen som fikk den bikkja til å selge den pga hun hadde faren

Evt. kan du ringe NKK imorgen (husk at tlf tid stenger kl 15, og åpner 10 tror jeg) og gi dem det reg.nr. jeg skrev lenger opp og spørre om du står som eier på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for hjelpen :)

må jeg bare ha tålmodighet ang papirene?

Det tok veldig lang tid med mine papirer til Amiga, men jeg fikk reg nr hennes siden de var forhåndsregistrert. Ring NKK og sjekk imorgen :P

Amiga var vel 4-5 mnd når jeg fikk selve stamtavla. Men jeg forsikret henne like etter jeg fikk henne fordi jeg fikk reg nr'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for hjelpen :)

må jeg bare ha tålmodighet ang papirene?

Du gjør som de rådene du har fått:

Ring NKK i morgen og hør om de har sendt ut stamtavlene for dette kullet - og dobbeltsjekk om du står registrert som eier på din hund, registreringsnummeret er trolig det du fikk lenger opp.

Hvis NKK sier at kullet ikke er ferdig registrert, spør du pent om å få vite hva som mangler, slik at du kan konfrontere oppdretter med dette og purre på at denne gjør som kontraktfestet.

Gi oppdretter en frist på for eksempel en uke til å gjøre som den skal, ring deretter NKK og sjekk om de har fått det de mangler. Hvis ikke, ring oppdretter og fortell dette.

Hvis NKK sier at kullet er ferdig registrert (da sendes stamtavlene automatisk til oppdretter), ringer du oppdretter og ber denne sende deg stamtavla di.

Noen oppdrettere gjør jobben sin som de skal, og en må vente på saksbehandlingstiden i NKK. Mens andre oppdrettere er mer glemske (for å si det diplomatisk) og trenger jevnlig mas for å få gjort det de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp papirene på kullet som jeg hadde i oktober.

3 valper, sendte inn papirene 15.desember, betalte regningen 5.januar (fikk den 4.januar), stamtavlene kom på fredag 25.februar... Det går utrolig tregt på NKK for tiden, så man må bare tolme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...