Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn? til nykommer'n!


SiriEveline

Recommended Posts

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Skulle jeg hatt hund med tysk navn, hadde det måttet være Scheisse :ahappy:

Hahaha!

Morsomt med tysk dommer da, og bare Scheisse! Hit! Hahaha tror jeg kan motta et stygt blikk, for jeg tar ikke feil når jeg mener å huske at betydning på navnet er passe stygt?

Ellers er jo faktisk Klein litt kult, som da er i rasenavnet (kleiner) og betyr liten (akkurat som Chico betyr liten) også kan man jo være klein, f.eks. dagen derpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scheisse skal du ikke si høyt, det var det styggeste vår tysk lærer lærte oss og vi fikk ikke bruke det ;) jeg har møtt tyskere som har stått å bannet det høylytt over og over igjen når de grunnstøtte... :ahappy:

Jeg tror mange ville sett rart på deg om du ropte scheisse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scheisse skal du ikke si høyt, det var det styggeste vår tysk lærer lærte oss og vi fikk ikke bruke det :P jeg har møtt tyskere som har stått å bannet det høylytt over og over igjen når de grunnstøtte... :ahappy:

Jeg tror mange ville sett rart på deg om du ropte scheisse :P

Scheisse er ikke sånn fryktelig stygt, vel! Det er omtrent sammenlignbart med "dritt", eller "søren". Og Søren er jo et guttenavn ;) (og mange ser rart på meg når jeg roper Dimling. Men det er bare fordi de er imponert over at jeg har 29 % innkalling på en polarhund :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis er typisk jakthundnavn i mine ører, men kuling er kult og mer originalt!

Ikke noen gode forslag på navn men ville ikke valgt Kuling eller Orkan da det er noen knall gode Irsk Settere som heter dette. Veldig dumt å herme etter slike ikon navn.

Hehe, ja, Kuling ble jo intet mindre enn aarets hund i Fuglehundklubbenes Forbund i 2010. Orkan er far til min hund faktisk. Tornado er en annen godt kjent IS hvis du ellers ble interessert i "vaernavn".

Ellers, forslag. Hmmm.

Truffle

Nyx

Bandit

Useless

Celt

Glee

Frem/Fram

Tuxley

Dexter

Tex

Nei huff, jeg har daarlig fantasi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du valpen?

Jeg trodde du drev å kvalifiserte deg til Nordisk mesterskap i freestyle? Skal du delta 20 mars i en ridehall.

Til påske :ahappy:

Trener til freestyle med Tinka ja, men har lite lyst å starte på den konkurransen.

Men kan da ha valp og trene freestyle med hunden jeg har fra før av :P

Stjelt fra AN tråden: Schtilig

Hadde vært kult å ha på en bikkje ;)

Tenkte det samme (når jeg så det i AN) :P Også blir det jo litt tyskt over det med den skrive metoden :P

Hehe, ja, Kuling ble jo intet mindre enn aarets hund i Fuglehundklubbenes Forbund i 2010. Orkan er far til min hund faktisk. Tornado er en annen godt kjent IS hvis du ellers ble interessert i "vaernavn".

Ellers, forslag. Hmmm.

Truffle

Nyx

Bandit

Useless

Celt

Glee

Frem/Fram

Tuxley

Dexter

Tex

Nei huff, jeg har daarlig fantasi!

Dexter var kult :P Og fortsette frem med forslag :P (om de labbis sier stemmer)

Krutt

Kanskje/Kanche

Digget den måten å skrive Kanche på! Da blir det jo litt annerledes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola

Hikke/Hiccup

Center

Sentrum

Sjokolade

Iskrem

Sjoko

Nøtt

Speed

Frampå/Frempå

Lakris

Puck

Fjell

Cash

Dean

Flash

Omigjen

Trussel

Terror

Union

Blitz

Quiz

Neida

Neivel

Sikkert

Rask

Ulrich

Helmut

Hartwig

Heiner

Heinrich

Urban

Urs

Oswin

Lutz

Dieter

Dietrich

Dirk

Ecuador

Klein/Clein

Spion

Stöber

Falcon

Falk

Hurtig

Innigjen

Glede

Niks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget den måten å skrive Kanche på! Da blir det jo litt annerledes ;)

Halvbroren til Nirm heter Kanche (eneste jeg veit om). Og noen hadde vært på gjeterhundprøve og fortalte meg om denne rare damen som stilte til start. "Hun klarte jo aldri å bestemme seg for hva den skulle gjøre jo! Det var kanskje dekk, og kanskje høyre!". Så jeg måtte fortelle hu at hunden heter tross alt Kanche. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvbroren til Nirm heter Kanche (eneste jeg veit om). Og noen hadde vært på gjeterhundprøve og fortalte meg om denne rare damen som stilte til start. "Hun klarte jo aldri å bestemme seg for hva den skulle gjøre jo! Det var kanskje dekk, og kanskje høyre!". Så jeg måtte fortelle hu at hunden heter tross alt Kanche. :ahappy:

Haha :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola

Hikke/Hiccup

Center

Sentrum

Sjokolade

Iskrem

Sjoko

Nøtt

Speed

Frampå/Frempå

Lakris

Puck

Fjell

Cash

Dean

Flash

Omigjen

Trussel

Terror

Union

Blitz

Quiz

Neida

Neivel

Sikkert disse tre (neida og neivel) liker jeg, kanskje det blir et sånt ord

Rask

Ulrich

Helmut

Hartwig

Heiner

Heinrich

Urban

Urs

Oswin

Lutz

Dieter

Dietrich

Dirk

Ecuador

Klein/Clein liker jo dette ;)

Spion

Stöber har det noe spesiell mening? likte det

Falcon

Falk

Hurtig

Innigjen

Glede

Niks

Halvbroren til Nirm heter Kanche (eneste jeg veit om). Og noen hadde vært på gjeterhundprøve og fortalte meg om denne rare damen som stilte til start. "Hun klarte jo aldri å bestemme seg for hva den skulle gjøre jo! Det var kanskje dekk, og kanskje høyre!". Så jeg måtte fortelle hu at hunden heter tross alt Kanche. :ahappy:

Hahahaha! Uff det innlegget der slo et slag for det navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet jeg alt..

Lol til Ikke/Rikke greien. Mange ler og mobber Blondie for å hete Blondie. De prater også om at hun ikke er blond, men brun.

Sabla

Mais

Pluss

Minus

Jammen (det navnet digger jeg selv)

Åkei

Kvikk

Coco/Kokko

Loco

Zoom/Zoome

Resten får komme en annen dag. Nå må jeg lalle :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet fikk han for 18 år siden. Vet ikke når ringenes herre ble skrevet.

Ikke for å være slem, men nå fikk jeg assosiasjoner til den reklamen: "Har den kommet som bok også nå?" :ahappy:

Ellers vil jeg bare gratulere, navn kommer jeg ikke på i farten. Men siden du skal bli kjøreskolelærer så kanskej den kan hete Volvo, Audi, Polo eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet jeg alt..

Lol til Ikke/Rikke greien. Mange ler og mobber Blondie for å hete Blondie. De prater også om at hun ikke er blond, men brun.

Sabla

Mais

Pluss

Minus

Jammen (det navnet digger jeg selv)

Åkei

Kvikk

Coco/Kokko

Loco

Zoom/Zoome

Resten får komme en annen dag. Nå må jeg lalle :ahappy:

Jammen går under samme kategori som kanskje, ikke, sikkert, neivel og er virkelig av de jeg liker godt.

Kvikk liker jeg, f.eks også Kvikklunsj

Zoom er fett! Elsker zoom zoom reklamen til Mazda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men nå fikk jeg assosiasjoner til den reklamen: "Har den kommet som bok også nå?" :P

Ellers vil jeg bare gratulere, navn kommer jeg ikke på i farten. Men siden du skal bli kjøreskolelærer så kanskej den kan hete Volvo, Audi, Polo eller noe sånt :P

Folkevogn? :ahappy:

Fra spøk til alvor, jeg skulle egentlig ha en hund som het Volvo. Men det blir nok ikke noe av. Er veldig for navnetema som sier noe om eier så vel som hund; jeg og sambo har navnetema for framtidige hunder som passer oss som hund i hanske ;)

Tilbake til saken - det bør vel være et tysk bilmerke, da? Audi, Volkswagen (tjihi), BMW, Mercedes Benz, Opel, Porsche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen går under samme kategori som kanskje, ikke, sikkert, neivel og er virkelig av de jeg liker godt.

Kvikk liker jeg, f.eks også Kvikklunsj

Zoom er fett! Elsker zoom zoom reklamen til Mazda

Kvikk er et navn jeg tittet på selv til egen hund og tenkte også selv på Kvikk Lunch. Jeg og mamma var på butikken og så på sjokolader som potensielle hundenavn ;) Men jeg avslo Kvikk fordi de andre navnene var bedre. Men de er hemmelige! Eller egentlig ikke, men du får ikke høre så du kanskje stjeler dem! :P Men for meg passet det også som Kvikk som i rask, siden det skal være en agilityhund :P

Jammen er forresten min favoritt :P Haha! Velger mitt forslag som favoritt, jeg!

Edit: Man blir kreativ når man skal lalle seg. Den må jo bare hete Omnom da! Så spiser han hele dagen lang :ahappy: Det er en liten krokodille eller noe slikt på et spill på iphones og sikkert android tlf også som du skal mate med snop. Denne heter Omnom og er supersøt! Jeg vet ikke hvordan østlendinger uttaler det, men du kan jo velge å uttale det med o eller med å. Som i Åmnåm liksom :P Kuleste navneg ever!

Bilder av Omnom

vector_omnom_from_cut_the_rope_by_earnurm-d36b2wv.png

omnom_sad_by_earnurm-d36bfs6.png

Søtere blir man bare ikke :P Og du vil jo at valpen din skal være søt eller? Valpen blir også en liten krokodille først :P Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...