Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiser nesten ingen ting, oppkast

Recommended Posts

I går og i dag har Tjorven nes6ten ikke rørt maten, hun har spist noen kuler og latt det være over halvparten igjen hver gang. Og i går kastet hun opp.

De ringte også fra dyrlegen i dag, sist gang hadde de tatt noen prøver som de hadde sendt til analyse og nå hadde de fått svar at de ikke hadde funnet noe galt. Men at det var et litt merkelig/spesielt tilfelle... Ogh at vi måtte følge med. Blir litt redd nå.

Fikk nettopp mail fra en venninne om at hunden hennes hadde fått akkurat samme symptomer som Tjorven hadde i begynnelse, slikket seg og klynket og vondt når hun gikk på do... virus tenker jeg med en gang vettu.

Kan veldig godt være jeg overreagerer, men blir jo litt bekymret når hun skifter sånn hele tiden. Og hva skal vi gjøre med den matlysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du netopp byttet for? ask hade heller ikke matlyst etter at vi byttet. han spiste som normal den første til andre uka, men så spiste han nesten ikke mer. Jeg foret litt fra hånden, kjøpte litt våtfor og blandet inn, og da spiste han. trur nok den minskende matlysten til tjorven har med foret og gjøre,muligens for brå overgang? men det kan selfølgelig være at hun ikke føler seg helt på topp, og derfor ikke har matlyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aqita har ikke spist noe særlig i det siste hun heller, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hun er også blitt litt tynn..Hun begynte å ikke spise maten sin for neon uker siden eller noe sånt, men maten til Sheila likte hun veldig godt, så jeg byttet fôr til henne så hun fikk det hun likte best. Den første kvelden spiste hun ca halvparten, og da jeg la oppi en godtebit i maten hennes spiste hun resten også. Idag igjen spiste hun under halvparten..Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! ! :D

Tenkte dette kanskje har noe med at hun har valpefuronkulose,men jeg må gjøre noe, hun kan ikke bare bli tynnere og tynnere! :D

er det noen som har noen forslag å komme med?

Hanne og Aqita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...