Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin!

amo97

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Jeg lurte på om det er noen flere her inne som driver med kaniner, eller bare har kaniner som meg? (:

Her kan vi i alle fall vise hverandre kaninene vår å dele egenskaper!

Jeg har tre kaniner - mistet dessverre en 28.januar.. måtte gi slipp på ham..

foreløbig får jeg ikke til å laste opp bilder, men det kommer senere :)

Skrevet

Jeg hadde oppdrett før :)

Drev med oppdrett av løvehoder og hoppekaniner, drev også på slutten med rex- og minirex. Eneste jeg har nå er en minirex :P

10.jpg

Indergaards Sweet Dream of Lucario “Susie”

Skrevet

Jeg har oppdrett av Hermelin og Hollender. :P

Forresten, vet du om noen som har rex rundt om i trøndelag? Gjerne voksen :P

Er helt ut av kanin miljøet men er så smått på utkikk etter en rex til :)

edit: eller belgisk hare.

Skrevet

Jeg har bare en kanin naa, som bor hjemme hos mine foreldre mens jeg studerer, men det kommer nok alltid til aa vaere kanin i hus her. :) Jeg har stort sett hatt dvergveddere og miks av disse, men har ogsaa hatt hermeliner, minirex og naa har jeg en belgisk hare. :P

Skrevet

så spennenede! Jeg ønsket alltid å starte med kaninavl, men det ble dessverre aldri noe av. Jeg har en hermelin og 2 blandinger av løvehode og dvergvedder - men disse er hoppekaniner. Utrolig flotte å ha :) her vil det nok alltid å være kanin i hus også :P

Skrevet

Jeg har 4 løvehode kaniner, to kastrerte hanner og to hunner. De bor ute hele året i et stort, hjemmelagd bur på to etasjer, og kan gå ut i et stort, inngjerda område som de vil selv. Driver ikke med hopping, oppdrett eller noenting, kaninene her er bare kosekaniner :P

Katten her i huset tror nok at han er litt kanin selv også, haha. Om natten går han inn i kaninhuset og legger seg i høyet og sover der sammen med dem :)

Skrevet

Forresten, vet du om noen som har rex rundt om i trøndelag? Gjerne voksen :P

Er helt ut av kanin miljøet men er så smått på utkikk etter en rex til :)

edit: eller belgisk hare.

Jonette driver med Rex iallefall: http://www.jo-nettemor.piczo.com/?cr=3

Linn Therese Sinnes har Belgisk Hare: http://odegaard.weebly.com/

Du kan jo se på nordisk kaninregister. :P

http://z11.invisionfree.com/Kaninregister/index.php?

Jeg hadde en tjuvparring for en stund siden og har noen søte små nå. :)

182668_101590676588423_100002124727397_10521_2673660_n.jpg

169079_101621453252012_100002124727397_10807_3208432_n.jpg

Disse 3 venter kull nå:

179849_101619983252159_100002124727397_10794_8314881_n.jpg

180697_101620113252146_100002124727397_10795_7720822_n.jpg

180483_101620139918810_100002124727397_10796_5137064_n.jpg

Skrevet

Jeg har to dvergveddere!

De bor hos mamma akkurat nå, men skal få de hjem til sommeren når vi er på plass i det nye huset...

PrimOgKruska2.jpg

De har veldig mye og tett pels og særlig hannen sliter mye med at bæsjen henger fast i store klaser på rompa. Om noen har noen tips på hva vi kan gjøre for å få det bedre hadde det vært supert :)

Skrevet

Jeg har to dvergveddere!

De bor hos mamma akkurat nå, men skal få de hjem til sommeren når vi er på plass i det nye huset...

PrimOgKruska2.jpg

De har veldig mye og tett pels og særlig hannen sliter mye med at bæsjen henger fast i store klaser på rompa. Om noen har noen tips på hva vi kan gjøre for å få det bedre hadde det vært supert :)

Hva slags fór bruker du? Kaniner trenger kraftfor med mye fiber og godt og fiberikt høy for at fordøyelsen skal være bra :P

Skrevet

Bruker Kalle. Googlet litt og ser vi skal gjøre drastisk om på kosholdet deres :)

Oxbow og masse høy er det som er tingen eller har jeg misforstått?

Skrevet

Jeg har to dvergveddere!

PrimOgKruska2.jpg

Akkurat dette sliter jeg også med! Trenger også hjelp. Jeg bruker til og med også Kalle.. han har sine stunder da det nesten ikke er noe, men det kommer stadig tilbake.. bra dette ble nevnt!

Skrevet

Bruker Kalle. Googlet litt og ser vi skal gjøre drastisk om på kosholdet deres :P

Oxbow og masse høy er det som er tingen eller har jeg misforstått?

Kalle skal gå greit for de fleste kaniner, men det kan nok være lurt å prøve Oxbow for å se om de blir bedre :P Masse høy ja! Mine får oxbow, men de var helt fine i magen av Kalle også, men du får nok prøve deg fram :)

Skrevet

Eg har 5 kaniner!

blogg2.jpg Dette er Oskar, Løvehodevedder!

IMG_9539.jpg

BitteLita, Dvergvedder (den brune madagascar liknande :P )

Helene, Hermelinvedder (den sorte med kvit nasetipp til venstre i bilde)

IMG_9545.jpg

Miini, den svart/kvite; Løvehodevedder :)

IMG_3957.jpg

Kalle, dvergvedder :(

Har hatt to, tre kull med kaniner, synes det er kjekt å drive litt på hobbybasis :P

Desse går ute heile året i stort innegjerda område. Alle bortsett frå Kalle for han er ikkje kastrert ennå slik som Oskar. Dei er alle byrja kome godt opp i åra, men litt fart er det i dei ennå :)

Skrevet

Jeg har to!

Mephisto (Tøffen til daglig), løvehodeblanding på minst 4 år. Han er omplassert og opprindelig fra dyrebutikk så det er ikke så godt å si.. Han er en ganske så nervøs herremann men har blitt Tøffere siden jeg fikk han i 08.

tffen.jpg

Myosotis Daphandra (Brun til daglig) født 18.02.10, så hun har akkurat rundet året! Dette er en liten prinsesse og mors lille godklump!

brun.jpg

Skrevet

Nå får jeg til å legge ut bilder - så da må jeg vel vise fram mine snusk også da?

Og btw! Supersøte kaniner dere alle andre også har!

DSC06008.jpg

Den trofaste og bare helt fantastiske, Bartesam :)

DSC04499.jpg

Prinsessa mi, Snøball :D

DSC06059.jpg

Minstepia , Hermine :P

DSC01304.jpg

Og det store savnet .. , Philip<3

Bartesam og Snøball er veldig dyktige hoppekaniner - flere som interesserer seg for det? :P

Skrevet

Ja, har 4 som jeg hoppet med før. Er ikke aktiv innen hoppingen lenger, desverre. Men har da holdt på i endel år :P Men det er morsomt og du lærer deg å være veeldig tolmodig med å trene dyr :P

Tok bare noen random bilder av de jeg fant :P Lina, Tristan og Phoebe er halvsøsken og Yvaine er datteren til Phoebe, de bor sammen. De som bor hjemme er:

Snøflingans Ch Nero d'Avola "Tristan"

kkka.png242-2.jpg210-1.jpg

Eneste gutten i stallen :P Kjempesnill og god gutt, flink til å hoppe også, er vel den eneste av de jeg har som du faktisk kan konkurrere med :) Han er elite i alle grener m. cert og ch i høyde på 80 cm.

Kløverdalens Great Ch In Praise of You "Lina"

Kakekonk_lina5.jpglina04-300x199.jpglinal.JPG

Veldig søt lita jente, veldig bestemt men gud så snill :P Når jeg tenker meg om er egentlig alle kaninene jeg har dødssnille og stabile :P Hun er elite i alle grener m. cert og er ch i høyde (85 cm) og lengde (245 cm og norgesrekorden) :P Men nå er hun pensjonert!

Kløverdalens Moon of Baroda "Yvaine"

yvainen.jpg

Yvaine er også ei veldig søt jente :P Hun er desverre blind på det ene øyet pga skade. Når jeg var aktiv så hoppet hun litt og syntes det var sånn passe gøy, men lot henne ikke hoppe noen store hinder siden hun bare har 1 fungerende øye.

Kløverdalens Éugenie "Phoebe"

phoebe1.jpg

Phoebe er nok den mest "asosiale" kaninen jeg har av de hjemme og også den som er minst bestemt av seg. Men det finnes ikke agressjon i henne i det hele tatt, hun er bare snill :D Hun kunne blitt en veldig god hoppekanin, men desverre fikk hun brudd i det ene bakbenet mens hun gikk drektig, så det ble ikke noe mere hopping på henne.

Sånn, det var litt om mine :P

Skrevet

Jeg har to dvergveddere, Bambi, en kastrert hann, og Kajsa, en kastrert hunn. Begge fyller 3 år i sommer/høst. :)

Bambi, som jeg fikk 27. november 2008:

Oktober2009839-1.jpg

Nyttbilde2.jpg

Kajsa, som jeg fikk 10. april 2010:

Juli2010991.jpg

Juni2010371-1.jpg

Skrevet

Vi har tre Hermeliner.

En hann som heter Terje, svart russer.

En hokanin som heter Hjellestads Amalie, Viltgrå

En hokanin som heter Hjellestads Aud Puma, svart otter.

Alle går løs inne, nå på vinteren. Har en "kattedo" og en kurv med høyautomat.

Skrevet

Jeg hentet to nye gutter på torsdag. En havanna Hollender, og en Zobel brun russer hermelin. På lørdag skal jeg hente 2-3 hermelinjenter. :hmm:

Skrevet

Jeg hentet to nye gutter på torsdag. En havanna Hollender, og en Zobel brun russer hermelin. På lørdag skal jeg hente 2-3 hermelinjenter. :)

så spennende! Gratulerer med nye kaniner:)

Skrevet

Jeg hentet to nye gutter på torsdag. En havanna Hollender, og en Zobel brun russer hermelin. På lørdag skal jeg hente 2-3 hermelinjenter. :)

Havanna! :) Det er bare å legge ut bilder altså! :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...