TollerValp Skrevet 19. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2011 Vi får da en tollervalp til sommeren, og jeg vil gjerne kjøpe et halsbånd. Jeg så på et idag det var 4 cm bredt, lett og godt polstret inni. Det var regulerbart 30-40 cm. Det fantes i flere str. også, men jeg synes det str. så så liten ut. Derfor lurer jeg på hvor langt burde et halsbånd være til en tollervalp? Altså fra den er 8 uker ? Vet at mann kanskje får med halsbånd fra oppdretter,men nå tenker jeg bare generelt, hva burde vi hatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 19. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2011 Personlig ville jeg ikke valgt et halsbånd på fire cm til en valp - det blir fryktelig mye halsbånd på liten hals. Det jeg legger vekt på når jeg kjøper halsbånd til valp er at de skal være lette og behagelige for valpen og ha på, og at de er enkle å ta av og på, samt at det første halsbåndet bør ha gode justeringsmuligheter. Kjøp et billig valpehalsbånd, det må byttes ut snart uansett. 30-40 blir nok veldig stort når valpen er 8 uker, kjøp ett i en mindre størrelse, men som kan justeres mye. Jeg foretrekker tøyhalsbånd med klipslås på så unge valper i vekst. Altså halsbånd som er laget som disse Min hannhund på 7 mnd bruker nå et halvstrup på 45 cm, med andre ord vil en valp på åtte uker trenge et mye, mye mindre halsbånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TollerValp Skrevet 19. Februar 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2011 hva tror du lengden på være da ? Har null peiling. fra ** cm til **cm..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 19. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2011 Tja, mellom 20cm og 35cm burde holde en stund Da passer det når du får hunden, samtidig som du kan bruke det en stund pga justeringsmulighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar