Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand

Crush

Recommended Posts

Skrevet

Oppdrettern min vil ha meg med til NKK i kristiansand. Så jeg og ei venninne tenker å kanskje kjøre nedover, stille ene dagen og delta i LP andre dagen. Men hvor finner man ut hvor utstillinga er? Tenkte å sjekke overnatting i goood tid, og da hadde det vært kjekt å visst hvor den skal være...

Skrevet

Tidligere år har det i hvert fall vært avholdt på høyskolen. Men Kristiansand er jo ikke større enn at en kan overnatte hvor som helst.

Hamresanden og den campingplassen ved siden av pleier å være smekkfull av hundefolk, i hvert fall.

Skrevet

Utstillingen har de siste årene vært i Gimlehallen og ute området rundt hallen.

Det er like ved universitetet.

Hamresanden er den mest populære overnattingsplassen for hundefolk og det er i løpet av helgen flere utstillinger arrangert av lokale hundeklubber som holder til der.

Men som "Emma" sier, Kristiansand er ikke stort, du kan stort sett overnatte overalt og ikke bruke lang tid til arrangementet!

Skrevet

Utstillingen har de siste årene vært i Gimlehallen og ute området rundt hallen.

Det er like ved universitetet.

Hamresanden er den mest populære overnattingsplassen for hundefolk og det er i løpet av helgen flere utstillinger arrangert av lokale hundeklubber som holder til der.

Men som "Emma" sier, Kristiansand er ikke stort, du kan stort sett overnatte overalt og ikke bruke lang tid til arrangementet!

Æsj, jeg glemmer at høyskolen har blitt universitet... Da jeg var ung og studerte hadde vi bare fire universitet i landet, ting var på stell da :lol:

Skrevet

Æsj, jeg glemmer at høyskolen har blitt universitet... Da jeg var ung og studerte hadde vi bare fire universitet i landet, ting var på stell da ;)

Det er jo relativt nytt blitt universitet, og det er ikke bare du som kaller det for høyskolen.

Jeg tenkte bare hvis trådstarter skulle søke på veibeskrivelse eller lignende så var det litt dumt om hun letet etter høyskolen :)

Skrevet

Vi skal nedover!

Birk og Kiri er påmeldte, og vi har alt bestilt hytte på en camping for hele helga. Søstern skal vise sin nydelige whippet også (samt ha med valp for miljøtrening), så vi blir jo det følget ;) Skal prøve å få stappet 3 voksne + en 2-åring og 4 bikkjer i avensisen vår :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...