Gå til innhold
Hundesonen.no

Er jeg for streng mot valpen?

Quintinus

Recommended Posts

Casper syntes også det er veldig gøy å bite og dra i den flagrende pysjamasen! He he.. Så det er nok bare vanlig valpeoppførsel ja :-)

Har funnet ut at det hjelper å gi Casper en frossen klump med Vom i matskålen hans, da er han opptatt i kanskje 20 minutter- og blir sliten etter all hjernetrimmen med hvordan han skal kunne få i seg denne klumpen :-) Fylt Kong syntes han bare er kjedelig og mister fort interessen....

Ellers klarer vi også nå å avlede han med okseøre når han begynner å tygge på sofaen og diverse møbler :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper syntes også det er veldig gøy å bite og dra i den flagrende pysjamasen! He he.. Så det er nok bare vanlig valpeoppførsel ja :-)

Har funnet ut at det hjelper å gi Casper en frossen klump med Vom i matskålen hans, da er han opptatt i kanskje 20 minutter- og blir sliten etter all hjernetrimmen med hvordan han skal kunne få i seg denne klumpen :-) Fylt Kong syntes han bare er kjedelig og mister fort interessen....

Ellers klarer vi også nå å avlede han med okseøre når han begynner å tygge på sofaen og diverse møbler :rolleyes2:

bare ikke lær han at å spise møbler = okseøre :whistle:

Jeg ville f.ex tatt han vekk, prøvd å trene litt kontakt eller bare noe helt simpelt, SÅ få belønning. Kan jo hende du gjør det annerledes men om du belønner tygging på møbler kan små smarte pøbler lett regne ut 1+1 :wub:

Amiga har forstatt diverse ben som tar lang tid å få i seg, så går hun og gnager på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ta hunden ut hvis den er helt turbo inne. La den få rast ifra seg utendørs. Er den fortsatt urolig inne legger jeg den på rygg i fanget mitt og holder den der til den er rolig. Noen valper blir helt krekilsk når de blir holdt fast og spreller og piper, men det er en fin øvelse å gjøre daglig. Ikke slipp før den er rolig. Noen ganger sover de i fanget ditt :whistle: Jeg prøver alltid å holde innendørs til en så rolig sone som mulig. Selvfølgelig må de få lov å leke litt, men ikke løpe ned stua og henge i gardinene. Da er det et tegn på at de bør ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

sitter å "gosser" meg over at Amy er ferdig med alt dette :)

Valpetid er fantastisk men alt """""skapet kan jeg være foruten..

Har heldig vis hatt en veldig veldig snill valp denne gangen :P

Bare tenåringstrass igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...