Gå til innhold
Hundesonen.no

Er jeg for streng mot valpen?

Quintinus

Recommended Posts

Casper syntes også det er veldig gøy å bite og dra i den flagrende pysjamasen! He he.. Så det er nok bare vanlig valpeoppførsel ja :-)

Har funnet ut at det hjelper å gi Casper en frossen klump med Vom i matskålen hans, da er han opptatt i kanskje 20 minutter- og blir sliten etter all hjernetrimmen med hvordan han skal kunne få i seg denne klumpen :-) Fylt Kong syntes han bare er kjedelig og mister fort interessen....

Ellers klarer vi også nå å avlede han med okseøre når han begynner å tygge på sofaen og diverse møbler :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper syntes også det er veldig gøy å bite og dra i den flagrende pysjamasen! He he.. Så det er nok bare vanlig valpeoppførsel ja :-)

Har funnet ut at det hjelper å gi Casper en frossen klump med Vom i matskålen hans, da er han opptatt i kanskje 20 minutter- og blir sliten etter all hjernetrimmen med hvordan han skal kunne få i seg denne klumpen :-) Fylt Kong syntes han bare er kjedelig og mister fort interessen....

Ellers klarer vi også nå å avlede han med okseøre når han begynner å tygge på sofaen og diverse møbler :rolleyes2:

bare ikke lær han at å spise møbler = okseøre :whistle:

Jeg ville f.ex tatt han vekk, prøvd å trene litt kontakt eller bare noe helt simpelt, SÅ få belønning. Kan jo hende du gjør det annerledes men om du belønner tygging på møbler kan små smarte pøbler lett regne ut 1+1 :wub:

Amiga har forstatt diverse ben som tar lang tid å få i seg, så går hun og gnager på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ta hunden ut hvis den er helt turbo inne. La den få rast ifra seg utendørs. Er den fortsatt urolig inne legger jeg den på rygg i fanget mitt og holder den der til den er rolig. Noen valper blir helt krekilsk når de blir holdt fast og spreller og piper, men det er en fin øvelse å gjøre daglig. Ikke slipp før den er rolig. Noen ganger sover de i fanget ditt :whistle: Jeg prøver alltid å holde innendørs til en så rolig sone som mulig. Selvfølgelig må de få lov å leke litt, men ikke løpe ned stua og henge i gardinene. Da er det et tegn på at de bør ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

sitter å "gosser" meg over at Amy er ferdig med alt dette :)

Valpetid er fantastisk men alt """""skapet kan jeg være foruten..

Har heldig vis hatt en veldig veldig snill valp denne gangen :P

Bare tenåringstrass igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...