Diffi Skrevet 14. Januar 2011 Rapporter Skrevet 14. Januar 2011 Kalt Storm til vanlig (og Shukov når han er rampete ) Storm ble født som førstemann i et kull på to, en stormfull dag. Derav navnet. Da vi fikk han var han er rolig liten kar som var litt skeptisk til å hilse på oss fremmede. Etter en stund hos oss har han tødd opp betraktelig og hilser nå gjerne på det meste av både tobente og firbente. Litt mer valpestreker er det blitt og. Favoritten er å hoppe oppi lekekassa til ungene og rappe med seg noen kosedyr Også noen skrytebilder til! Satser på at han kommer til å bli en flott hund som vi kan ha det mye moro med i mange år fremover. Også har jeg et lite håp om at han kan gjøre det bra i agility også! Siter
Tonje Skrevet 14. Januar 2011 Rapporter Skrevet 14. Januar 2011 Nåmmin Håper jeg får en sånn hårball iløpet av året jeg også! Siter
Diffi Skrevet 14. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Januar 2011 Takk for komplimenter allesammen! Akkurat sånn ser han ut i dag. Ikke helt happy med at det er nærmere 10 kuldegrader ute, men han holder da ut Siter
Diffi Skrevet 28. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 Storm ble 3 måneder i går og han vokser som et uvær! Synes de beina hans blir lengre for hver dag som går... Noen bilder tatt i dag... Ser ut som han kommer til å bli en svart stripe på ryggen hans. Artig å se hvordan pelsen forandrer seg! Prøvde å få han til å stå pent og, men det var ikke enkelt å få til Det var dagens bildespam fra meg Siter
Caroline Skrevet 28. Januar 2011 Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 De fleste sheltier får dekkhårene først i en stripe på ryggen før det sprer seg nedover sidene De ser ganske morsomme ut når de bare har den stripa der (det kommer mer når han nærmer seg 4 mnd. tenker jeg). Kjempesøt liten gutt! Siter
Diffi Skrevet 28. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 Ah, er det sånn det henger sammen?! Mye jeg ikke har fått med meg skjønner jeg Siter
Caroline Skrevet 28. Januar 2011 Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 Her er halvbror Sirius etterhvert som han vokser til: Nyfødt 8 uker 4 mnd. 6 mnd. 8 mnd. 10 mnd. Som du skjer så forandrer fargen seg veldig mye også så fort de får dekkhår. Nå er Sirius uten pels, så jeg har ingen nye bilder, men han har fått mye svarte hår innimellom det røde, så når han får ny pels blir han mørkere. Det er vanlig at skyggede soble blir mørkere for hver røyting (eller hver gang de får ny pels, rettere sagt). Fikk ikke fram den stripa på ryggen så veldig godt her, men det er hvertfall normalt at det vokser på den måten Siter
Diffi Skrevet 28. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 Så artig å se! Ja, faren til Storm er jo nesten helt svart (ihvertfall utifra det jeg kan se på bildene), så regner med han blir ganske mørk og. Spennende med pels som skifter farge for hver røyting da Fin halvbror Storm har forresten! Er han din? Siter
Caroline Skrevet 28. Januar 2011 Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 De har samme pappa Sirius har ganske mørk mamma også, så han mørkner nok mye med alderen. Rebus var mørk ganske tidlig da, så jeg tror ikke han blir fullt så mørk. Sirius er min ja, og mitt oppdrett Siter
Diffi Skrevet 28. Januar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 De har samme pappa Sirius har ganske mørk mamma også, så han mørkner nok mye med alderen. Rebus var mørk ganske tidlig da, så jeg tror ikke han blir fullt så mørk. Sirius er min ja, og mitt oppdrett Ah, sånn det henger sammen! Fin var han ihvertfall. Ser veldig stolt og flott ut synes jeg! Mammaen til Storm er ganske rød, så blir spennende å se hvordan Storm blir. Jeg kommer nok til å synes han er fin uansett Siter
Caroline Skrevet 28. Januar 2011 Rapporter Skrevet 28. Januar 2011 Ja, det er gjerne sånn det blir, hehe... Sobel er en spennende farge, den finnes i så utrolig mange nyanser Siter
Sirius Skrevet 30. Januar 2011 Rapporter Skrevet 30. Januar 2011 Eg ser det at min neste sheltie må iallfall bli en sobel en Siter
[email protected] Skrevet 30. Januar 2011 Rapporter Skrevet 30. Januar 2011 Nydelig Blir nok en sobel sheltie på meg neste gang jeg skal ha valp Siter
Diffi Skrevet 28. Februar 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2011 I går fylte Storm 4 måneder! En veldig unøyaktig måling i dag (han nekta å stå stille ) viser at han er ca 32,5 cm. Det har skjedd litt i løpet av denne måneden her. Det største er vel at vi har flyttet til en annen by og fra leilighet i 2. etg. til stor enebolig. Storm har tatt overgangen ganske pent. Han bjeffet en del de første dagene, men det har roet seg veldig nå. Har dessverre ikke fått trent så mye med han som jeg ville måneden som gikk, men håper å komme sterkere tilbake denne måneden. Sånn ser han ut i dag Siter
SCRM Skrevet 28. Februar 2011 Rapporter Skrevet 28. Februar 2011 Pen gutt er han.. Merker jeg er litt svak for Sheltier.. Siter
Diffi Skrevet 14. Mars 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Mars 2011 I går var vi på valpeshow for første gang. Storm 4,5 mnd gammel. Han var kjempeflink! Ble BIR av to. Fikk fortalt i etterkant at vi vant mot en engelsk import og at det var bra jobba, så tror selvfølgelig på det Også ble han BIG2. En Old English sheepdog fikk førsteplassen. Skrytebilde Kritkker (min tolkning av skrifta ) "4,5 mnd hanne. Vakkert hode og uttrykk. Velplasserte og velbårne ører. Fin hals og... overlinje. Velbalans. hale, god benstamme, tette fine poter. Hærlig kropp for alder. Velvinklet. Velstelt valpepels. Beveger seg meget bra fra siden. Noe marktrang frem. Fint temperament. Velvist." Alt i alt var dette en veldig koselig opplevelse. Synes Storm var veldig flink. Han klarte å stå ganske lenge og bråstoppet heldigvis ikke mens vi løp i ringen. Eneste tullete han gjorde var å bjeffe på hunden som løp foran oss i BIG ringen Siter
Lola Pagola Skrevet 14. Mars 2011 Rapporter Skrevet 14. Mars 2011 Gratulerer! Bra jobba. Kjempesøt liten tass det der Siter
Recommended Posts