Gå til innhold
Hundesonen.no

Full mann lar hunden bli drept av tog


Justisia

Recommended Posts

Men hvorfor pokker gjorde ikke de i bilen noe!?

De visste jo at det kom et tog siden bommen var gått ned, de kunne tutet, kjørt frem.. skremt hunden vekk i det minste!

Tenkte det samme først, men vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg var i den situasjonen. Mulig de tenkte at mannen skulle flytte seg med hunden. Men de kan jo ikke akkuratkjøre ned bommen for så å kjøre halvveis uti togskinnene for å skremme vekk bikkja? Tviler på at den hadde blitt så redd uansett om de hadde tutet eller kjørt litt frem.

Men for en forferdelig mann da...! Håper han får fengsel....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva tanken hva dette var, om det i det hele tatt var en tanke. Kunne jo hende at han ønsket en rask avliving av hunden, den så jo ikke akkurat ung og sprek ut.

Han hadde vel 2 i promille eller noe, da er det ikke sikkert at det var noen tanke bak det i det hele tatt. Fulle folk er jo kjent for å være korttenkte, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han rett og slett fant ut at han skulle ta selvmord og ha med hunden på lasset. Det ser jo ut som han står der klar, egentlig, men ombestemmer seg i siste liten.

Eller så tenker jeg at siden han var full, mulig han tenkte "Oi, det kommer ett tog. Beskytt bikkja", dermed stelte han seg foran den stakkars hunden, og da hjernen reagerer (har hørt at hjernen reagerer mye saktere når man er full) så innser han at han ikke får stoppa toget ved å bare stelle seg foran så han hopper vekk.

Stakkars hund, satt virkelig med tårer i øya jeg. Uff.. Samtidig som jeg lurer veldig på hva denne mannen sitter og tenker i ettertid. Om han i det hele tatt husker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor pokker gjorde ikke de i bilen noe!?

De visste jo at det kom et tog siden bommen var gått ned, de kunne tutet, kjørt frem.. skremt hunden vekk i det minste!

Ja, hva hadde du gjort? Er du 100% sikker på at du hadde gjort noe selv annet enn å bare bli sittende og se på situasjonen? Det er ufattelig mange eksempler på situasjoner der folk bare blir stående å se, går forbi, snur seg vekk, rapporterer ikke til de som bør ha beskjed etc. Og mange svar på hvorfor de ikke gjør det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme først, men vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg var i den situasjonen. Mulig de tenkte at mannen skulle flytte seg med hunden. Men de kan jo ikke akkuratkjøre ned bommen for så å kjøre halvveis uti togskinnene for å skremme vekk bikkja? Tviler på at den hadde blitt så redd uansett om de hadde tutet eller kjørt litt frem.

Men for en forferdelig mann da...! Håper han får fengsel....!

Han hadde jo ikke trengt å kjøre ned bommen for å prøve å skremme hunden. Det hadde vært nok å ruse motoren, kjøre frem til bommen, blinke med lysene og tute.

Da har man ihvertfall gjort sitt uansett om det hjelper eller ikke.

Ja, hva hadde du gjort? Er du 100% sikker på at du hadde gjort noe selv annet enn å bare bli sittende og se på situasjonen? Det er ufattelig mange eksempler på situasjoner der folk bare blir stående å se, går forbi, snur seg vekk, rapporterer ikke til de som bør ha beskjed etc. Og mange svar på hvorfor de ikke gjør det også...

100% sikker kan jeg ikke være, husker ikke helt hva det heter, men lært på førstehjelpskurs at man kan bli lammet på en måte, av sjokk over situasjonen.

Men om jeg hadde vært ved min fulle fem hadde jeg ihvertfall gjort det jeg skrev ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ikke bilen helt frem til bommen? Bommen står jo et stykke unna togskinnene..Men uansett så tror ihvertfall ikke jeg at hunden hadde blitt "skremt" av litt rusing med motoren eller tuting.. Den ser jo gamme ut og er nok vant til de fleste lyder. Forferdelig sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jo ikke trengt å kjøre ned bommen for å prøve å skremme hunden. Det hadde vært nok å ruse motoren, kjøre frem til bommen, blinke med lysene og tute.

Da har man ihvertfall gjort sitt uansett om det hjelper eller ikke.

Når hunden ikke blir skremt av at det kommer et tog susende mot det, så blir den vel neppe skremt av at man ruser motoren og blinker med lysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jo ikke trengt å kjøre ned bommen for å prøve å skremme hunden. Det hadde vært nok å ruse motoren, kjøre frem til bommen, blinke med lysene og tute.

Da har man ihvertfall gjort sitt uansett om det hjelper eller ikke.

100% sikker kan jeg ikke være, husker ikke helt hva det heter, men lært på førstehjelpskurs at man kan bli lammet på en måte, av sjokk over situasjonen

Men om jeg hadde vært ved min fulle fem hadde jeg ihvertfall gjort det jeg skrev ovenfor.

Og hvorfor gikk de ikke ut lenge før for å redde mannen vekk også? Han står jo der en stund før toget kommer helt innpå de...

Og det kan ha skjedd med de som satt der og. Det er og bli mye lettere å sitte på et nett å mene en hel haug med ting generelt. I tillegg til at det er mange som rett og slett ikke bryr seg... Uansett om det er mennesker eller dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden ikke blir skremt av at det kommer et tog susende mot det, så blir den vel neppe skremt av at man ruser motoren og blinker med lysene?

Det må jeg innrømme at jeg ikke tenkte på, men åpne døren og rope på hunden og mannen er jo en mulighet

Og hvorfor gikk de ikke ut lenge før for å redde mannen vekk også? Han står jo der en stund før toget kommer helt innpå de...

Og det kan ha skjedd med de som satt der og. Det er og bli mye lettere å sitte på et nett å mene en hel haug med ting generelt. I tillegg til at det er mange som rett og slett ikke bryr seg... Uansett om det er mennesker eller dyr.

Det var det første jeg lurte på.

Jeg står godt plantet bak min mening, og syntes personen burde ha reagert (så lenge det lot seg gjøre) og jeg ville gjort alt innen min makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står godt plantet bak min mening, og syntes personen burde ha reagert (så lenge det lot seg gjøre) og jeg ville gjort alt innen min makt.

Man kan syne og mene hvor mye man orker ja, men du veit jo ikke grunnen til at de ikke reagerte. Og så kan vi jo komme tilbake til saken når du veit selv hvordan du reagerer i liknende situasjoner. Det er og blir lettere å sitte her inne å leke hverdagshelt. Å stå der ute i en situasjon blir noe helt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan syne og mene hvor mye man orker ja, men du veit jo ikke grunnen til at de ikke reagerte. Og så kan vi jo komme tilbake til saken når du veit selv hvordan du reagerer i liknende situasjoner. Det er og blir lettere å sitte her inne å leke hverdagshelt. Å stå der ute i en situasjon blir noe helt anderledes.

Det i seg selv har ikke noe hensikt, for hvordan jeg reagerer, det er helt individuelt for meg. Og en grunn til at de i bilen ikke gjore noe, det er det jo, hva den er? vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...