Gå til innhold
Hundesonen.no

Full mann lar hunden bli drept av tog

Justisia

Recommended Posts

Skrevet

Men hvorfor pokker gjorde ikke de i bilen noe!?

De visste jo at det kom et tog siden bommen var gått ned, de kunne tutet, kjørt frem.. skremt hunden vekk i det minste!

Skrevet

De visste jo at det kom et tog siden bommen var gått ned, de kunne tutet, kjørt frem.. skremt hunden vekk i det minste!

Tenkte det samme først, men vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg var i den situasjonen. Mulig de tenkte at mannen skulle flytte seg med hunden. Men de kan jo ikke akkuratkjøre ned bommen for så å kjøre halvveis uti togskinnene for å skremme vekk bikkja? Tviler på at den hadde blitt så redd uansett om de hadde tutet eller kjørt litt frem.

Men for en forferdelig mann da...! Håper han får fengsel....!

Skrevet

Lurer på hva tanken hva dette var, om det i det hele tatt var en tanke. Kunne jo hende at han ønsket en rask avliving av hunden, den så jo ikke akkurat ung og sprek ut.

Skrevet

Lurer på hva tanken hva dette var, om det i det hele tatt var en tanke. Kunne jo hende at han ønsket en rask avliving av hunden, den så jo ikke akkurat ung og sprek ut.

Han hadde vel 2 i promille eller noe, da er det ikke sikkert at det var noen tanke bak det i det hele tatt. Fulle folk er jo kjent for å være korttenkte, liksom.

Skrevet

Eller kanskje han rett og slett fant ut at han skulle ta selvmord og ha med hunden på lasset. Det ser jo ut som han står der klar, egentlig, men ombestemmer seg i siste liten.

Eller så tenker jeg at siden han var full, mulig han tenkte "Oi, det kommer ett tog. Beskytt bikkja", dermed stelte han seg foran den stakkars hunden, og da hjernen reagerer (har hørt at hjernen reagerer mye saktere når man er full) så innser han at han ikke får stoppa toget ved å bare stelle seg foran så han hopper vekk.

Stakkars hund, satt virkelig med tårer i øya jeg. Uff.. Samtidig som jeg lurer veldig på hva denne mannen sitter og tenker i ettertid. Om han i det hele tatt husker noe.

Skrevet

Ja, hva hadde du gjort? Er du 100% sikker på at du hadde gjort noe selv annet enn å bare bli sittende og se på situasjonen? Det er ufattelig mange eksempler på situasjoner der folk bare blir stående å se, går forbi, snur seg vekk, rapporterer ikke til de som bør ha beskjed etc. Og mange svar på hvorfor de ikke gjør det også...

Skrevet

Tenkte det samme først, men vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg var i den situasjonen. Mulig de tenkte at mannen skulle flytte seg med hunden. Men de kan jo ikke akkuratkjøre ned bommen for så å kjøre halvveis uti togskinnene for å skremme vekk bikkja? Tviler på at den hadde blitt så redd uansett om de hadde tutet eller kjørt litt frem.

Men for en forferdelig mann da...! Håper han får fengsel....!

Han hadde jo ikke trengt å kjøre ned bommen for å prøve å skremme hunden. Det hadde vært nok å ruse motoren, kjøre frem til bommen, blinke med lysene og tute.

Da har man ihvertfall gjort sitt uansett om det hjelper eller ikke.

Ja, hva hadde du gjort? Er du 100% sikker på at du hadde gjort noe selv annet enn å bare bli sittende og se på situasjonen? Det er ufattelig mange eksempler på situasjoner der folk bare blir stående å se, går forbi, snur seg vekk, rapporterer ikke til de som bør ha beskjed etc. Og mange svar på hvorfor de ikke gjør det også...

100% sikker kan jeg ikke være, husker ikke helt hva det heter, men lært på førstehjelpskurs at man kan bli lammet på en måte, av sjokk over situasjonen.

Men om jeg hadde vært ved min fulle fem hadde jeg ihvertfall gjort det jeg skrev ovenfor.

Skrevet

Kjørte ikke bilen helt frem til bommen? Bommen står jo et stykke unna togskinnene..Men uansett så tror ihvertfall ikke jeg at hunden hadde blitt "skremt" av litt rusing med motoren eller tuting.. Den ser jo gamme ut og er nok vant til de fleste lyder. Forferdelig sak..

Skrevet

Han hadde jo ikke trengt å kjøre ned bommen for å prøve å skremme hunden. Det hadde vært nok å ruse motoren, kjøre frem til bommen, blinke med lysene og tute.

Når hunden ikke blir skremt av at det kommer et tog susende mot det, så blir den vel neppe skremt av at man ruser motoren og blinker med lysene?

Skrevet

100% sikker kan jeg ikke være, husker ikke helt hva det heter, men lært på førstehjelpskurs at man kan bli lammet på en måte, av sjokk over situasjonen

Men om jeg hadde vært ved min fulle fem hadde jeg ihvertfall gjort det jeg skrev ovenfor.

Og hvorfor gikk de ikke ut lenge før for å redde mannen vekk også? Han står jo der en stund før toget kommer helt innpå de...

Og det kan ha skjedd med de som satt der og. Det er og bli mye lettere å sitte på et nett å mene en hel haug med ting generelt. I tillegg til at det er mange som rett og slett ikke bryr seg... Uansett om det er mennesker eller dyr.

Skrevet

Vell dersom togsjåføren forteller sannheten og faktisk varslet med sitt horn så har jeg liten tro på at et bilhorn hadde skremt hunden til å bevege seg.

Skrevet

Når hunden ikke blir skremt av at det kommer et tog susende mot det, så blir den vel neppe skremt av at man ruser motoren og blinker med lysene?

Det må jeg innrømme at jeg ikke tenkte på, men åpne døren og rope på hunden og mannen er jo en mulighet

Og hvorfor gikk de ikke ut lenge før for å redde mannen vekk også? Han står jo der en stund før toget kommer helt innpå de...

Og det kan ha skjedd med de som satt der og. Det er og bli mye lettere å sitte på et nett å mene en hel haug med ting generelt. I tillegg til at det er mange som rett og slett ikke bryr seg... Uansett om det er mennesker eller dyr.

Det var det første jeg lurte på.

Jeg står godt plantet bak min mening, og syntes personen burde ha reagert (så lenge det lot seg gjøre) og jeg ville gjort alt innen min makt.

Skrevet

Jeg står godt plantet bak min mening, og syntes personen burde ha reagert (så lenge det lot seg gjøre) og jeg ville gjort alt innen min makt.

Man kan syne og mene hvor mye man orker ja, men du veit jo ikke grunnen til at de ikke reagerte. Og så kan vi jo komme tilbake til saken når du veit selv hvordan du reagerer i liknende situasjoner. Det er og blir lettere å sitte her inne å leke hverdagshelt. Å stå der ute i en situasjon blir noe helt anderledes.

Skrevet

Man kan syne og mene hvor mye man orker ja, men du veit jo ikke grunnen til at de ikke reagerte. Og så kan vi jo komme tilbake til saken når du veit selv hvordan du reagerer i liknende situasjoner. Det er og blir lettere å sitte her inne å leke hverdagshelt. Å stå der ute i en situasjon blir noe helt anderledes.

Det i seg selv har ikke noe hensikt, for hvordan jeg reagerer, det er helt individuelt for meg. Og en grunn til at de i bilen ikke gjore noe, det er det jo, hva den er? vet vi ikke.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...