Gå til innhold
Hundesonen.no

Personlige erfaringer?


Guest Michellus

Recommended Posts

Jeg har hormonspiral, satt inn i forb. med 6-ukerskontroll. Kjente ingenting overhodet, men da var jo heller ikke livmorhalsen helt lukket enda. Slet med blødninger i tide og utide det første året (ikke mye, men det kom helt uforventet), men etter det har jeg kun en liten blødning 2-3 dager med mange måneders mellomrom, og jeg har normalt ganske store blødninger. Ingen andre bivirkninger som jeg fikk med p-pille, som ekstra uren hud, vektproblemer osv. Menssmerter hadde jeg lite av tidligere, men det er absolutt ingenting å merke nå. Jeg er veldig fornøyd ihvertfall, og kommer garantert til å fortsette med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Jeg har hormonspiral, satt inn i forb. med 6-ukerskontroll. Kjente ingenting overhodet, men da var jo heller ikke livmorhalsen helt lukket enda. Slet med blødninger i tide og utide det første året (ikke mye, men det kom helt uforventet), men etter det har jeg kun en liten blødning 2-3 dager med mange måneders mellomrom, og jeg har normalt ganske store blødninger. Ingen andre bivirkninger som jeg fikk med p-pille, som ekstra uren hud, vektproblemer osv. Menssmerter hadde jeg lite av tidligere, men det er absolutt ingenting å merke nå. Jeg er veldig fornøyd ihvertfall, og kommer garantert til å fortsette med den.

Vent til du skal ta den ut og sette inn ny :rolleyes2: Jeg byttet spiral for en uke siden , da var det ikke like umerkelig som etter fødselen :lol:

Men fullt levelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste mye om alle mulige prevensjonsmidler før jeg endte opp med p-piller. Jeg blødde mye før jeg begynte på de. Jeg vurderte p-stav som et alternativ, men var så redd for å få dårlige bivirkninger. Jeg ville ikke blø i et halvt år før det ble bedre liksom.. :rolleyes2: P-pillene fungerer kjempebra! Aldri hatt noen bivirkninger og jeg blør mye mindre nå enn jeg gjorde før jeg begynte med de. Men spørs nå da når jeg så det der med benskjørhet. Vil helst ikke ha det heller liksom.... :lol: Men det å huske å ta pillene - alarm på mobilen. Da er det jo UMULIG å glemme de..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke bare lett dette med prevensjon! Heldigvis har jeg null bivirkninger og er happy med p-pillene, men jeg har og slitt litt med å huske de. Har to tiltak som har hjulpet myye: 1) piller med ukedagmerking, sånn at jeg kan sjekke i løpet av dagen om jeg har husket pillen hvis jeg blir usikker, og 2) ha p-pillene sammen med tannbørsten. Å pusse tennene er faktisk det eneste jeg gjør hver eneste dag uten unntak, i motsetning til sminke o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...