Gå til innhold
Hundesonen.no

Marsvin søker feriekoloni

Margrete

Recommended Posts

Vi skal ut på tur i fjorten dager fra fra og med 09 april til og med første påskedag. Marsvinene klarer seg ikke så lenge uten stell, mat og vann. Så derfor lurer jeg på om noen kunne tenke seg å ta grisepassejobben? Vi bor i Oslo og det bør helst være i Oslo og omeng.

Send meg pm om du kan og vil :) Eller kanskje du vet om noe lurt.

Noen som vet om dyrebutikkene tar inn feriegjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikker har ikke lov til å ta imot kolonister :)

Hvis det skjærer seg med alt, så kan jeg dra innom å mate og kose litt med de, men tør ikke ha smågriser og Lita i liten leilighet :)

Skjønner ikke det *ler*

Jeg skal huske det og si i fra! Hvis ikke jeg finner noen så ble de brått en del av A som skal på kennel :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det *ler*

Tenkte liksom du hadde lyst å få igjen grisene dine og ikke at Lita hadde råforet seg selv liksom :o

You know where to find me :)

Ane: Da blir det jo et pensjonat i tillegg til butikken og da blir det noe annet. Men dyrebutikker har ikke lov til å ta inn feriekolonister, har vel noe med smitte-ting å gjøre.

Jeg vet at det finnes en kennel for smågnagere, det henger en lapp oppe på jobben, så du kan jo ta deg en tur ned dit og se Margrete :) Mener det koster 50 kr døgnet og ligger i Asker-isj, om jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall aldri hørt om at det ikke er lov å ta inn dyr i dyrebutikk- vi har gjort det før. Men det skal sies at vi ikke er spesielt begeistret for henvendelser angående pass, da dyra vi har fra før ikke akkurat får veldig oppmerksomhet allerede (pga. alt det andre som må gjøres)... De burde jo fått litt kos og annet enn bare mat/vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som vi har fått beskjed om så er det ikke lov til å passe på andres dyr i dyrebutikken grunnet smittefare. Hvis vi hadde fått lov så skjønner vel kanskje folk at dyrene ikke får den største oppmerksomheten i en butikk, fordi de har andre ting å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne det du tenker på er vel Valstad gård på Skjetten og koster 30 kroner døgnet sist jeg sjekket, men gudene vet om den lappen var år og dag gammel den jeg fant :icon_confused:

*flir* Jeg var ikke såååå langt unna da :lol: Men ja, det var den lappen jeg tenkte på :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har du funnet pass enda? Hvis det er krise så kan jeg sikkert høre hjemme om mamma vil ha to marsvin i hus :cheer: Så lenge det går greit med katt da :whistle:

Åh det hadde jeg satt stor pris på! Nå vet jeg jo hvem du er å :ermm: Jeg har flere sånn panikkpass... Nå har jeg to som kanskje, og det hadde vært veldig gilt om en av dere kunne passe. De får det godt hos deg vet jeg :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har gitt klarsignal så det skal nok gå helt fint :icon_redface: Marsvin er faktisk ett dyr jeg ikke har passet på enda men det skal nok gå helt fint :innocent: Du bor vel ikke så alt for langt unna heller gjør du? Jeg bor på Ullern nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

du svarte litt i feil topic :)

hehe jeg var da så stressa at det registrerte jeg flere timer etterpå :icon_redface:

Og tror ikke det egner seg for marsvin pass her. :innocent: ror jentene blir litt for ivrige så hvorfor jeg leste vet ejg da ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har gitt klarsignal så det skal nok gå helt fint :icon_redface: Marsvin er faktisk ett dyr jeg ikke har passet på enda men det skal nok gå helt fint :innocent: Du bor vel ikke så alt for langt unna heller gjør du? Jeg bor på Ullern nemlig :)

ÅH nå ble jeg letta nå! Du vet jo hvordan de skal ha det og du kan jo håndtere litt fra jobben, så jeg er nokså sikker på at dette fikser du så fint atte :P Du skal få litt for slitet altså. Tusen tusen takk! Jeg bor ikke langt unna nei :P Da bare tar jeg kontakt pr pm nærmere jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...