Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund stjålet i Bergen


Ane

Recommended Posts

Kopiert fra http://www.canis.no/innlegg.php?iid=1235720#1235720

Kjenner du til noen i Bergen som nå i desember har anskaffet seg en voksen dvergscnauzer sort/ silver?

De hadde han til låns for å undersøke om rasen var noe for dem pga mulig allergi, vi trodde vi kjente denne kvinnen, men det viser seg at navn og adresser hun har oppgitt til oss er falske. Vi har kontakt pr epost, og siste utvikling i saken er at hun kan opplyse om at hunden er dødssyk ihht svar fra veterinær. Vi har snakket med veterinær, som ikke kjente til saken, hunden har vært der til kontroll, da i annet navn, men han var ikke syk. Hun har kontaktet alle andre veterinærer i Bergen, og ingen kjenner til dette saken. Kvinnen som har vår hund har altså bløffet om at hunden er dødssyk for å få oss til å gi han til henne. Hun ressonerer slik: Hunden er syk pga av vi har vanskjøttet han, hun vil anmelde oss og beholde han de siste månedene han har igjen av livet.

Etter at vi har konfrontert henne med bløffen sier hun at vi må betale for å han tilbake, 2000 kr. Det er greit for oss, men det må skje kontant ved overlevering. Hun svarer på et at vi aldri får han tilbake, det er hennes hund, og hun skal visstnok ha både kontrakt og alt. Jeg har kontaktet NKK for at de skal være obs i tilfelle de kommer en eierskifteerklæring på hunden, denne er i såfall falsk.

Vi har anmeldt saken til politiet, men siden hun har operert med tre ulike navn og en uregistrert telefon, sliter de litt med å finne ut hvem hun er. Vi trodde vi visste, og hadde aldri trodd dette skulle skje. Dere må gjerne skjelle meg ut for å ha vært dum, skulle tatt id-kort og alt, jeg hater meg sev for dette nå. Det er som å være i en film, dette skjer bare ikke. Jeg har ikke sovet siden mandag, etter at jeg fikk vite at han er døende, hunden min, også er det en bløff for å få hunden? Jeg kan ikke få meg til å tro at folk er så onde.

Jeg har fått ulike adresser, men tror hun bor et sted på Arna. Hun er liten, litt overvektig, har barn, og er trolig uføretrygdet . Jeg har ulike navn, men legger de ikke ut her, og jeg tror uansett ingen av dem er riktig.

Så hvis du har en nabo eller kjenner til noen som mener de har kjøpt seg en omplasseringshund, som kanskje har en vannvittig historie omkring hundens historie, så er det kanskje vår Dvergschnauzer? Det med politiet tror jeg kan ta lang tid, vi vil ha hunden vår hjem til jul. Håper noen kan gi oss tips eller spre dette i miljøet. Et annet kjennetegn ved han er han bjeffer fælt på hunder som han passerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men politiet prioriterer kanskje ikke denne saken. Edit: hva slags tyver er det egentlig som kommuniserer med offeret etterpå?

Nå skal du vite at dette ikke er et tyveri, men et underslag..

Ellers skal det sies at også alle telefoner i Norge er knyttet til en juridisk enhet, det har myndighetene satt strenge krav for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du vite at dette ikke er et tyveri, men et underslag..

Ellers skal det sies at også alle telefoner i Norge er knyttet til en juridisk enhet, det har myndighetene satt strenge krav for.

Jeg tenker at de som har fått hunden sin stjålet bryr seg skikkelig om hva det heter.. :wub:

Veldig enig! Skjønner ikke at det å rette på noen i en slik situasjon er så viktig.. (Sikter til de inne på Canisposten også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere har gjort dette, men Arna er jo ikke så stort og det kan umulig finnes mange sort/sølv dvergschnauzere der.

Har dere hengt opp plakater på feks Øyrane Torg og andre butikker? Tatt kontakt med dyrebutikkene (Myrbø og den på Øyrane) og hundeklubber (BSBK og NSBK) og bedt dem holde utkikk, osv?

Hunden vil jo også trenge grooming, dersom damen ikke gjør det selv. Ta kontakt med hundefrisører og eiere av schnauzere, slik at de er på utkikk etter ei som kanskje vil spørre om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...