Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden Calvo er forsvunnet i bagasjekaoset

AnnikenK

Recommended Posts

Link til artikkel

Tror jeg hadde hatt det veldig vondt om jeg hadde opplevd dette

Og det er grunnen til at jeg ikke har lyst til å fly med hund igjen.

Stakkars hund, og stakkars eieren :ahappy:

Hentet min foreldre på flyplassen i Los Angeles, de kom med fly fra Chicago, og en dame som var med flyet etterlyste hunden sin. Da hadde den forsvunnet på flyturen. Og da jeg flydde fra LA til Norge, holdt Rina på å bli stående igjen i LA til neste dag, mens jeg var på flyet. Min tante opplevde også at hunden hennes holdt på å bli satt igjen på Mallorca. Det kan være vi har vært uheldige, men jeg er rett og slett livredd for at noe sånt skal skje min hund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff så urolig man skulle ha vært.

De gangene jeg har hatt med hund i bagasjerommet på fly har jeg dels kun fløyet uten mellomlanding, pluss at jeg har sjekket i gate'n før jeg går ombord i flyet at hunden faktisk er med.

Boardingpersonellet kan ta direkte kontakt med bagasjefolka' og de vet såklart alltid at de har lastet ombord en hund, eller ikke. Flyvertinnene inne på selve flyet har også en liste hvor dette står oppført - har flere ganger blitt forespurt direkte "er det du som har med hunden"..

Sist gang (og forsåvidt neste) blir det med hund i bag som håndbagasje. DA kommer i alle fall hunden dit jeg gjør...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var han "funnet", og han står på kennelen de har der.

Men nå skjønner man jo også hva som har skjedd, da - flyet de kom til Frankfurt med var forsinket, så de måtte booke om til en senere flight hjem. Greit nok, og i en perfekt verden skal man såklart få med all bagasje, inkl. hunden, på neste fly. Men med flykaos, masse, masse innstilte fly, førjulstid, og titusenvis av folk som booker om hit eller dit - så er det ikke så kjemperart at endelll bagasje ikke rekker fram til sin flight.

Men det er så lett å være etterpåklok. Selvsagt skulle de ha sjekket og dobbeltsjekket at hunden er med.

Skjønner fortvilelsen til eierne så godt - og synes det er utrolig sløvt at de ikke skulle greie å få hjem hunden før 2. juledag.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...