Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny bærbar


Baby

Recommended Posts

Jeg trenger ny bærbar pc og trenger tips...

Jeg kan jo ingenting om slike tekniske beskrivelser så aner ikke hva som er bra. :ahappy:

Jeg tror jeg vil ha en 15 tommer skjerm, 17 blir vel for stort om man skal ha den med seg diverse steder?

den brukes til surfing på nett, litt småspilling, fortrinnsvis på facebook. :lol:

Noe bildebehandling, musikkspilling også skal jeg se film på den. Og den må tåle å gjøre flere av disse tingene samtidig.

Jeg vil ha en pc som ikke fryser hele tiden... Og gjerne god batterikapasitet.

budsjett: 6000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det meste kan du få en versjon bedre og rimeligere på komplett.no .Jeg støtter virkelig ikke elkjøp og expert som skrur opp prisene bare for å melke folk, for å stå å si de er alltid laveste priser etc. når komplett og mpx som regel alltid slår de :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det meste kan du få en versjon bedre og rimeligere på komplett.no .Jeg støtter virkelig ikke elkjøp og expert som skrur opp prisene bare for å melke folk, for å stå å si de er alltid laveste priser etc. når komplett og mpx som regel alltid slår de :ahappy:

Greit med prisgarantien deres, om man bor i nærheten av komplett, så får man samme pris hos elkjøp. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det meste kan du få en versjon bedre og rimeligere på komplett.no .Jeg støtter virkelig ikke elkjøp og expert som skrur opp prisene bare for å melke folk, for å stå å si de er alltid laveste priser etc. når komplett og mpx som regel alltid slår de :ahappy:

Ok, men kan du anbefale meg en asus pc uavhengig av hvor man får kjøpt den da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med prisgarantien deres, om man bor i nærheten av komplett, så får man samme pris hos elkjøp. :wub:

prisgarantien til elkjøp er ingen garanti som jeg sa, jeg får det jo billigere andre steder. Og ja jeg bor rett ved komplett men de sender ting i posten og har fler og fler henteautomater rundtom i landet :hmm:

:wub: komplett

Haha, ikke sant... :lol:

Men kan du ikke komme med noen forslag og da? :lol:

link

2 pcer, helt kurante begge to, kraftige skjermkort, god prosessor etc. men litt over prissjiktet ditt.

Den neste asusen er nemlig litt billig og det gjenspeiles i hardwaren som sitter i den.

om du ser på f.ex samsung pcen så har de jo denne som er sprek til prisen.

rett under 6 tusen har man acer og hp (de som liker å brenne opp blant annet :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok strekke meg litt opp så jeg kan kjøpe en av de to asusene, men hva er forskjellen på disse to da? Hva gjør at den dyreste er bedre f.eks, hvordan er batterikapasiteten på de?

Jeg KAN ikke å lese spesifikasjoner... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har disse pcne god batterikapasitet?

Ingen av de vil jeg si har spesielt god batterikapasitet. Fordi laptoper nå til dags kommer med 6 cellers batteri. Også avhenger alt hva du gjør. Om jeg drar opp tunge spill og full lystyrke sliter selv min laptop med ekstra batteri (klumpette ting som stikker ut bak). På Mac'en har den levetid på ca en dag med halvveis lysstyrke og word og firefox kjøring. For å få gooood batteritid må du nok opp i thinkpad merkene og de ligger på 16k+ . Jeg synes ikke vanlige "billige" laptoper er gode på batteritid. De holder vel 3-4/5/6 timer avhengig av hva du gjør.

Så når du spør om god batterikapasitet vet jeg ikke hva du måler det i(f.ex min søster kan ikke ta ut strømmen for da dør pcen etter 5 minutter, for henne er en halvtime god, for meg er det en arbeidsdag). Jeg tror ingen i prisjiktet ditt vil være supre holde en dag batterier rett og slett fordi 9 cellers og gode batterier er svindyrt (som regel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om det blir den til 6.9 altså. 226 min batterikapasitet er god kapasitet for meg i dag ettersom den jeg har nå har null batteri. Om ledningen faller ut så svartner nemlig pcn...

Har du forresten peiling på hvordan kvaliteten på asus sine batterier er? Holder de seg lenge?

Den jeg har nå er en acer og der døde batteriet etter et halvt år liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om det blir den til 6.9 altså. 226 min batterikapasitet er god kapasitet for meg i dag ettersom den jeg har nå har null batteri. Om ledningen faller ut så svartner nemlig pcn...

Har du forresten peiling på hvordan kvaliteten på asus sine batterier er? Holder de seg lenge?

Den jeg har nå er en acer og der døde batteriet etter et halvt år liksom...

Asus har helt ok kvalitet. Batteri har et års garanti hos fleste firmaer. Men du får nye ganske rimelig på nett. Acer brenner opp, asus gjør ikke :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den der ikke er på lager, og aldri kommer til å komme på lager? :icon_confused:

Den har den bedre prosessoren, men det dårligere skjermkortet...

kabinettet/utformingen er ganske anderledes, kan anta det er en mindre solid utgave.?

Det er så mange versjoner og manglende info på spesifikasjoner at jeg vet ikke...

Du kan seff. kjøpe den der også om du liker å handle i butikk..

Edit i følge andre sider er webcam på 0,3Mp (samme som på vår 4år gamle Asus)

så tror resten er mindre påkostet / gammelt kabinett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok. :icon_confused:

Tror jeg stikker innom expert og ser hva de har og hvordan prisene der er i forhold til komplett f.eks.. Og ja, jeg liker å handle i butikk. :whistle:

Når jeg skal handle pc så skulle jeg helst hatt den i går. :blink:

Men har ikke Elkjøp Asus`forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok. :blink:

Tror jeg stikker innom expert og ser hva de har og hvordan prisene der er i forhold til komplett f.eks.. Og ja, jeg liker å handle i butikk. :lol:

Når jeg skal handle pc så skulle jeg helst hatt den i går. :)

Men har ikke Elkjøp Asus`forresten?

elkjøp suger på support, du kan stå å krangle i timesvis eller fylle ut et ark og sende greia til komplett som leverer tilbake :whistle:

Men hey, jeg har brukt 3 mnd med å krangle for å få reparert PC deler jeg, til slutt ble det at jeg dreit i alt og bestilte på komplett fordi jeg ogås lider av jeg skulle helst hatt det igår syndromet. Men ja. komplett :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...