Gå til innhold
Hundesonen.no

Utslett

mushi

Recommended Posts

Bikkja har hatt utslett i noen uker nå, jeg smører det med fuktighetskrem siden det ser tørt ut, men blir ikke bedre. Hun slikker litt på det, men følger godt med og avbryter henne hver gang. Noen som veit hva det er eller kan komme av? Hun har aldri hatt noe lignende dette før.

19070624.jpg

78419550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten det ser ut som "brannsår", sånne utslett som det kan bli i armhulen på korthårede hunder som står i tau/kjetting.

Bruker du dekken, heldress, evt dobbeltspent sele på henne?

For om du bruker det, så kan det hende at passformen ikke er helt bra og at utstyret blir liggende og "gnage" på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enik med Mika, det ser ut som brann-/gnagsår. Kok opp kamillete (3 poser til en kopp)la trekke i ti min, og bruk bomull til å stryke på så ofte du gidder. Utrekket er effektivt en uke om du har det på tett flaske. Det er lett betennelsesdempende og veldig helende, jeg bruker det til alt. Det er mitt vidundermiddel nr to, etter eddik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har tenkt at det kan være gnagsår etter dressen, men har kjent og bøyd på henne når dressen er på, og ikke kjent noe galt. Da er det nok dressen hennes. :whistle: Har brukt en tykk, hjemmelagd en den siste mnd pga. ekstremkulda, er vel garantert den. Pleier bare bruke den i korte perioder ellers. Får kaste dressen og sy en ny! Takk for svar og tips, tenker jeg stikker innom apoteket også og hører om de har noe bra å bruke der. Litt dårlig samvittighet her nå at jeg ikke så sammenhengen før, trodde det var allergi eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...