Gå til innhold
Hundesonen.no

Utslett

mushi

Recommended Posts

Bikkja har hatt utslett i noen uker nå, jeg smører det med fuktighetskrem siden det ser tørt ut, men blir ikke bedre. Hun slikker litt på det, men følger godt med og avbryter henne hver gang. Noen som veit hva det er eller kan komme av? Hun har aldri hatt noe lignende dette før.

19070624.jpg

78419550.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten det ser ut som "brannsår", sånne utslett som det kan bli i armhulen på korthårede hunder som står i tau/kjetting.

Bruker du dekken, heldress, evt dobbeltspent sele på henne?

For om du bruker det, så kan det hende at passformen ikke er helt bra og at utstyret blir liggende og "gnage" på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enik med Mika, det ser ut som brann-/gnagsår. Kok opp kamillete (3 poser til en kopp)la trekke i ti min, og bruk bomull til å stryke på så ofte du gidder. Utrekket er effektivt en uke om du har det på tett flaske. Det er lett betennelsesdempende og veldig helende, jeg bruker det til alt. Det er mitt vidundermiddel nr to, etter eddik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har tenkt at det kan være gnagsår etter dressen, men har kjent og bøyd på henne når dressen er på, og ikke kjent noe galt. Da er det nok dressen hennes. :whistle: Har brukt en tykk, hjemmelagd en den siste mnd pga. ekstremkulda, er vel garantert den. Pleier bare bruke den i korte perioder ellers. Får kaste dressen og sy en ny! Takk for svar og tips, tenker jeg stikker innom apoteket også og hører om de har noe bra å bruke der. Litt dårlig samvittighet her nå at jeg ikke så sammenhengen før, trodde det var allergi eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...