Gå til innhold
Hundesonen.no

Prater hunden din?


Maria

Recommended Posts

Lager hunden din mange lyder?

Jeg har jo valgt en rase som er kjent for å lage masse lyder. Chessea lager de værste knurrelydene når hun leker, og masse koselyder når hun koser. Når hun står opp piper hun masse, og det samme når hun skal på do. Om kvelden "synger" hun.. Hehe. Hun lager sånne ulelyder.

Personlig syns jeg det er kjempekoselig med alle lydene.. Føler at hunden snakker til meg... :) Hvordan liker dere slike lyder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! de prater mye! Spesielt Enya.

Hun har kose lyder, kast-den-pinnen-nå lyder, velkommen hjem lyder, ut på tur lyder, spise lyder og leke lyder!

Jeg liker osgå at de har myelyder, kose lyden er favoritten!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt Aro :) Han har bli-med-å-leke-lyd, jeg-vil-ha-det-som-er-på-bordet-lyd, leke-lyd, kose-på-sofaen-lyd og utålmodig-lyd. Jeg liker best kose-lyden og lyden han lager når han leker med Shaylee :mrgreen:

Shaylee har en slags kurre-lyd når hun vil ha oppmerksomhet, enten fra meg eller Aro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da buhund må vite! stemme og prating er en selvfølge! :) han bjeffer mest, en tigge-klynking, og se-så-synd-det-er-på-meg klynking forekommer relativt ofte :) kjedebjeffing (tynn,tynn bjeffetone) når han står ute og gjerne vil inn. da høres det virkelig ut som om det er livet det står om!

så prate det gjør han ,og i omgang med andre hunder har han snorkesyke, og da prater han en del med bjeffing også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen ganger. når noen snakker med han og står langt bort så han ikke når den personen så lager han sånn lyd :) eller når han kommer imot meg eller pappa, da kommer godlydene, jeg roser hver gang jeg, elsker de lydene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veg har verdens søøøøteste koselyd!!! er sånn skikkeli klage klykning :)

må le meg ihjel hver gang hun setter i gang!

å mira da...m.m verdens RARESTE papillon!

vaksemaskin lys kaller jeg den eller motosag...hun bjeffer ikke men lager en rarr rrrrrrr lys når hun skal få mat å er overivrig :)

ler hver gang det er forinstid her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben har en tendens til å være forvirret i humøret.

Han kan knurre mens han logrer vilt med halen, sånn som når han leker.

Han klynker når han er ekstremt glad for å se noen (Pappa).

Han uler av saxofon-spill, og en Pusur-alarmklokke jeg har.

Han lager en slags mørk, nasal lyd når han blir kost med.

Han klynker svakt når de rundt ham (i mennesklig form og farge) er lei seg eller sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prater mye. :) (Mener ikke bjeffing, piping og uling. Det kan de også :) ). Favorittlydene mine er "trillende" synging (ligner Gremlins) på storebror når han er glad og kosepratingen (ligner variasjoner mellom ku, ape, hyene og deathmetal) til lillebror :D Veldig kult Flower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla lager noen helt merkelige lyder når hun leker, hun knurrer/brummer når hun vil ha oppmerksomhet, også har hun sånne ikke-gå-fra-meg lyder, når mamma går inn i butikken og hun og jeg må bli utenfor.

Lisa lager lyder når hun vil ha oppmerksomhet eller leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster og jeg pleier å ha lange samtaler. Han prater å styrer ganske ofte, å særlig om han har lyst å leke eller generelt bare finne på noe, eller når han kommer inn etter å ha stått ute en stund.

Forrige hunden jeg hadde sang til musikk, skikkelig uuuling, og det var irriterende det. Fikk det ikke bort heller, ble bare verre og verre. Under reklame å kjenningsmelodier måtte vi bare slå av lyden, for ellers sang han av full hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
er da buhund må vite! stemme og prating er en selvfølge! :D han bjeffer mest, en tigge-klynking, og se-så-synd-det-er-på-meg klynking forekommer relativt ofte :P kjedebjeffing (tynn,tynn bjeffetone) når han står ute og gjerne vil inn. da høres det virkelig ut som om det er livet det står om!

så prate det gjør han ,og i omgang med andre hunder har han snorkesyke, og da prater han en del med bjeffing også :P

Marie da..Du glemte utolmodige bjeffingen.. :P HaHa..

MEn Milo lager mange lyder...Tør ikke nevne noe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya lager sånne gromsete koselyder... skvatt litt første gangen hu lagde de... men nå har jeg skjønt at hu koser seg hehe... men første gangen... hehe...

på natta snorker hun... hehe... er en kløpper t å gjespe også :D

hehe... så er hu veldig fæl t å varsle når hu hører lyder utenfor...

lager lyd når hu vil ut, når hu er sulten osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Atheo lager ikke så veldig mange lyder, men jeg bruker å passe en strihåra vhorster (???) som synger!! :D Han gjør bare dette til meg og mora mi! (Tror nok han tror han tilhører oss :P ) Han er bare så herlig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goshi lager lyd, når vi koser og prater til henne så "svarer" hun.

Chanita lager lyd når hun er ute og leker med andre hunder og de sringer så fort at hun ikke klarer å holde følge. Da er det en mellomting mellom piping og gjøing..(litt tøft å høre på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka lager lite lyd. Et boff i ny og ne, og snorking om natta (og innimellom på dagen). Også kan hun ha skikkelig gjespelyd bare for å virkelig fremheve det hun mener. Men ellers lager hun ikke noe lyd.

Bortsett fra da hun ble stengt ut av Lunah og Mona og hun sprang rundt og rundt dem og lagde litt av hvert av lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...