Gå til innhold
Hundesonen.no

Er vi i gang igjen?

Recommended Posts

Som flere av dere veit, har Aiko delvist sammenvokst lendevirvel og bekkenbein. Jeg følger derfor med på alle Imoutos (11 uker) krumspring med både argusøyne og uendelig glede fordi jeg ser at hun slett ikke beveger seg sånn som Aiko og har heller ingen av de motoriske eller fysiske utfordingene som henne. Hun er i det hele tatt usedvanlig spretten, utvikla motorisk og har ikke minst et fantastisk bevegelsesmønster (jeg er 180 og må LØPE etter henne for å holde følge når hun langer ut i trav). Men selvsagt er det ett lite skår i gleden, som er kilde til stor bekymring for meg:

Når Imouto har liggi på bakken/gulvet og reiser seg for å gå litt rundt, kommer det en veldig høy tikke/kneppelyd fra høyre bakbein. Tidligere i dag var vi feks på admin-møte, og sjøl om vi satt rundt et digert bord og prata, kunne jeg hele tida høre hvor Imouto var, fordi tikkelyden er så høy... Her en kveld sto hun og så på tv etter å akkurat ha reist seg opp, og da sparka hun rett bakut med tikke-beinet, akkurat som en hest. Jeg fikk jo med en gang for meg at det må være et forsøk på å få patellaen til å legge seg riktig (sjøl om jeg egentlig ikke veit åssen hunder med luksasjon prøver å få på plass skåla igjen), samtidig som jeg jo håper det var tilfeldig, og at hun er for liten til at kneskåla kan ha festa seg i det hele tatt (aner ikke). Er sikkert voksepatella, hvis det arter seg sånn? Hele slekta er AD/HD-frie og ingen bemerkninger på patella tidligere.

Noen som har vært borti kneppende valper tidligere? Vi skal til dyrlegen om 1 uke, men jeg er jo nysgjerrig/engstelig hundemams av natur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noen som har vært borti kneppende valper tidligere? Vi skal til dyrlegen om 1 uke, men jeg er jo nysgjerrig/engstelig hundemams av natur...

Jeg har ikke vært borti kneppende valper, men jeg synes jo dette høres rart ut. Men fikk du ikke med ny veterinærattest når du hentet valpen? Det er jo vanlig at patella blir sjekket når valpen er til veterinæren for ID-merking og veterinærattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fikk med ny attest, og hun har ikke tikka før nå nylig, når hun har strekt seg veldig.

OK - vel, Noah knasa og knepte når han strakk seg han også som valp/unghund - men merka ikke noe mer på han. Sikkert bare normalt - luksasjon gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...