Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn angrepet av hundeflokk


Anette

Recommended Posts

Neimen huff og huff.

SÅ lett at det skjer (når man lufter en "gjeng" hunder alene) og neppe noen farlige hunder av den grunn.

TENK så fortvilet hundeeieren er, da! (Og så forbannet foreldra er...)

IKKE bra, dette.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det står jo i artikkelen at "hundene ikke var så store" så da antar jeg at det er korrekt at det er snakk om valper, for 7 voksne belgere ville være mer enn stort nok for de fleste om man ikke er vant til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lekebiter de såpass at man får sår på armene? Som regel ikke. Spørsmåler blir jo hvor gamle de er, og flokkmentaliteten. Kan hende lekingen blir røffere om der er 7.

Valpetennene er jo såpass skarpe at man fort får sår... Det har jeg fått av Günther og jeg vil tro at barn har litt tynnere hud også kanskje? Får lettere rifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha gått rimelig hardt for seg med den valpebitingen, gjennom tjukt vintertøy og alt, for at ungene skulle få blodige sår på armene.

Men burde ikke hundeeieren ha gjort noe forlengst, med den såkalte "innhegningen"? Siden de har kommet seg ut før, burde jo tiltak vært gjort allerede etter første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - litt formildrende omstendighet hvis det er et valpekull, såklart..

Men vannvittig av eieren å ikke sikre de bedre, da. Og selvsagt ikke på noen måte greit nok at de biter tilfeldige/fremmende unger til blods uansett alder på unger eller hunder, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha gått rimelig hardt for seg med den valpebitingen, gjennom tjukt vintertøy og alt, for at ungene skulle få blodige sår på armene.

Men burde ikke hundeeieren ha gjort noe forlengst, med den såkalte "innhegningen"? Siden de har kommet seg ut før, burde jo tiltak vært gjort allerede etter første gang.

Jeg glemte bort det med vinterklærne jeg :blink:

Men bare så det er sagt så syns jeg jo ikke det er greit uansett... Hunder skal være under kontroll enten de er valper eller voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda bevis på armene nesten 4måneder etter valpebitingen var på sitt verste,så det kan jo gå ganske hardt for seg. Tennene er som nåler :blink: Men skal nok litt mer til med vinterklær osv på ja.

De må jo ha galdret hverandre opp når de var så mange,så det er nok derfor det har gått så volsomt for seg.

Stakkars barn. Og eierne. Men synes også det er litt rart at de ikke har sikkret innhegningen bedre hvis de har kommet seg ut før.

Jeg hadde ikke klart å slappe av om jeg visste at valpene kunne komme seg ut. :wub: Både for at man ikke vil at slike ting som dette skal skje og man vil jo ikke miste valpene. Det er jo fort gjort at de springer ut på veien å blir påkjørt eller at man ikke finner dem igjen. Huff,nei, høres litt rart ut.

Men man skal ikke dømme eierne før de har fått uttale seg om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er tydelig at INGEN av dere har vært utsatt for 7 belgervalper på en gang - så jeg foreslår at dere prøver det FØR dere avfeier dette med at det er jo bare valper og de angriper jo ikke og klarer ikke å bite igjennom vintertøy osv.

3-4 måneder gamle belgervalper er ikke alltid like morsomt å bli utsatt for, og at barn blir skremt og oppskrapet av dem tviler jeg overhodet ikke på. Jeg erindrer ennå sommerens bande ut i Østmarka og jeg kan levende forestille meg at den bølingen ville vært en skremmende opplevelse for enhver person som ikke var hundevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt!

Men lekebiter de såpass at man får sår på armene? Som regel ikke. Spørsmåler blir jo hvor gamle de er, og flokkmentaliteten. Kan hende lekingen blir røffere om der er 7.

Jeg har opplevd flere ganger å ha sår på armene etter en tid med valp :blink:

Valpetennene er jo såpass skarpe at man fort får sår... Det har jeg fått av Günther og jeg vil tro at barn har litt tynnere hud også kanskje? Får lettere rifter?

Enig! Valpetenner er skarpe og lager vel lett sår? :wub:

Derimot, gjennom vinterklær ja.. Kanskje skadene har skjedd på deler som ikke har være så mye klær på? Hender osv. Hvem vet? Syns det er rart om det er en "gjeng" valper hvert fall. Kanskje de ble skremt av noe, og dermed ble litt vill av hverandre? Barna løp sikkert også, og dermed kan jo det hende valpene/hundene løp etter^ Uansett, veldig dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte hunder lar seg ikke holde på plass av gjerder. Jeg fikk selv nok så ubehagelig forhold til naboen under mine forsøk på å la Lillan være ute i hagen. Man blir oversaket når man finner ut hvor høyt små hunder kan hoppe for å komme over gjerder, alternativt grave seg under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at INGEN av dere har vært utsatt for 7 belgervalper på en gang - så jeg foreslår at dere prøver det FØR dere avfeier dette med at det er jo bare valper og de angriper jo ikke og klarer ikke å bite igjennom vintertøy osv.

3-4 måneder gamle belgervalper er ikke alltid like morsomt å bli utsatt for, og at barn blir skremt og oppskrapet av dem tviler jeg overhodet ikke på. Jeg erindrer ennå sommerens bande ut i Østmarka og jeg kan levende forestille meg at den bølingen ville vært en skremmende opplevelse for enhver person som ikke var hundevant.

Skulle akkurat til å skrive det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...